• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-12-07 11:28:19 följande:

Alltså jag är så hungrig hela tiden! Känns som att jag inte gör annat än äter (både bra och dåliga grejer). Min ämnesomsättning går verkligen bananas av att amma. Och håravfallet skall vi inte ens tala om!

Är jag ensam om detta? XD

Inte börjat med håravfall än, tänkte fakriskt på det igår att håret bara blir tjockare och tjockare fortsatt så googlade och då stod det att det oftast börjar falla av efter ca 3 månader. Stämmer det för dig ungefär?

Inte så hungrig än, har väl fortfarande lite extrahull att ta av Men vansinnigt törstig. Men ät på du tycker jag, du behöver det väl <4
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-07 12:06:59 följande:

Inte börjat med håravfall än, tänkte fakriskt på det igår att håret bara blir tjockare och tjockare fortsatt så googlade och då stod det att det oftast börjar falla av efter ca 3 månader. Stämmer det för dig ungefär?

Inte så hungrig än, har väl fortfarande lite extrahull att ta av Men vansinnigt törstig. Men ät på du tycker jag, du behöver det väl <4

Här började det redan när Milian var 5-6 veckor. Nu när han är tre månader kan jag snurra hårsnodden ytterligare ett varv. Undrar var detta skall sluta. Aja, kan ju inte bli värre än att jag blir skallig. XD

Japp, jag äter så det står härliga till! Tack vare det håller jag vikten någorlunda i alla fall.
  • Loppan84

Ska på en lite finare julfest ikväll och det var rätt ansträngande att hitta en outfit i garderoben som kändes bekväm men intr nog med det - försökte just ta på mig ett par pumps eller högklackade stövlar och inser stt fötterna fortfarande är stora. Har bara använt ett par kängor som jag köpte efter förlossningen sista veckorna så har inte märkt det. Om jag måste kasta alla mina finskor för att de nu är för små är det det deppigaste ever. Fasen mer tråkigt än bristningar och dålig hy och att man tydligen ska bli flint snart. Om man kunde få ha kvar något som var fint (ja utom bebisen alltså, inte att jag inte är glad för hobom - men ni fattar vad jag menar).

Hur var det med era fötter efter första graviditeten ni som fått barn förrut? Gick de nånsin tillbaka till er vanliga storlek?

Depp!

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-12-07 15:11:44 följande:

Ska på en lite finare julfest ikväll och det var rätt ansträngande att hitta en outfit i garderoben som kändes bekväm men intr nog med det - försökte just ta på mig ett par pumps eller högklackade stövlar och inser stt fötterna fortfarande är stora. Har bara använt ett par kängor som jag köpte efter förlossningen sista veckorna så har inte märkt det. Om jag måste kasta alla mina finskor för att de nu är för små är det det deppigaste ever. Fasen mer tråkigt än bristningar och dålig hy och att man tydligen ska bli flint snart. Om man kunde få ha kvar något som var fint (ja utom bebisen alltså, inte att jag inte är glad för hobom - men ni fattar vad jag menar).

Hur var det med era fötter efter första graviditeten ni som fått barn förrut? Gick de nånsin tillbaka till er vanliga storlek?

Depp!

Jag har samma problem kan inte ha några skor alls :(
  • eagle87

Åh min app funkar äntligen... jag har fått sömn problem igen... så hemskt att ligga med ångest med en sovande bebis och snarkande man... har 3 st sömn tabletter O tänker varje natt om jag ska ta de O sova i ett annat rum men velar...

Gästen får du någon sömn?

Sajowacha sagoskog O symmetrical när blir de lättare tycker ni med bebisar och när är de vanligt att de inte behöver nattmål? Just nu äter han 12,330-730...

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-12-07 21:51:06 följande:

Åh min app funkar äntligen... jag har fått sömn problem igen... så hemskt att ligga med ångest med en sovande bebis och snarkande man... har 3 st sömn tabletter O tänker varje natt om jag ska ta de O sova i ett annat rum men velar...

Sajowacha sagoskog O symmetrical när blir de lättare tycker ni med bebisar och när är de vanligt att de inte behöver nattmål? Just nu äter han 12,330-730...

Kan inte svara på din fråga men tar han flaska? Det är ingen möjlighet att pumpa dig så mannen kan ta en eller två nattmatningar på helgen?

Här pumpar jag så han alltid kan ta antingen lördag eller söndag morgon och förmiddag (tex om det är en matning kl 6 tar han den och sen alla fram till jag vaknar och stiger upp kanske runt halv 11-tiden). Låter kanske lite men bara stt få en ordentlig sovmorgon i veckan hjälper verkligen plus att han verkligen gillar att lilleman fattar att han också kan ha mat så han inte blir så mammig. Plus att jag alltid ber han byta blöja och rapa innan han går till jobbet om vi är vakna och ammar medan han gör sig i ordning eller om hans klocka sks ringa snart (lillen brukar alltid vilja äta runt 6 halv 7 och mannen stiger upp 6.45 så om jag tex ammar 10-20 min innan hans klocka ska ringa så väcker jag honom hehe)
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-12-07 21:51:06 följande:

Förstår det, gumman. Men jag tycker verkligen att du skall testa att ta en sömntablett och sova i annat rum en natt. Gäller att utnyttja det faktum att pappan också kan ta honom, eftersom ni ändå ger flaska! Det kanske räcker med några få nätter för att bryta den onda spiralen.

Är otroligt olika det där med hur länge och hur ofta bebisar äter på natten. Storebror åt bara en gång per natt (vid 3-4) första halvåret, men istället började han krångla med sömnen efter det och helt plötsligt vaknade han varannan timme och ville snutta (han tog inte napp heller, så jag liggammade i princip hela nätterna under en period där. Nattmålen slutade vi nog med kring han vad 10 månader, men försökte inte heller aktivt att göra det. Kanske hade gått tidigare då, men jag är en sån som inte orkar forcera sånt, utan låter det få komma naturligt.

Nu när Milian är 3 månader somnar han vid 18:30-19 sen äter han oftast vid ca 23, 02 och 05. Funkar dock bra eftersom han alltid somnar om direkt och oftast mamma med. Dock slocknar jag själv fortfarande vid 20-tiden, för att orka. Beror dock mycket på att storebror jämt vaknar tidigt och pappa åker till jobbet vid 06:30, så då måste jag ju ta över.
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-12-07 16:11:44 följande:

Depp!

Mina fötter gick tillbaka ganska fort efter första förlossningen vill jag minnas, men jag var inte så superförändrad vad gäller storlek. Hade mina vanliga skor som satt väldigt tight, och det var mer att nån vecka efter förlossningen så märkte jag att skorna satt lösare och förstod DÅ att fötterna måste ha varit lite svullna tidigare :p

Den här gången märkte jag ingen skillnad på fötterna...
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-12-07 11:28:19 följande:

Alltså jag är så hungrig hela tiden! Känns som att jag inte gör annat än äter (både bra och dåliga grejer). Min ämnesomsättning går verkligen bananas av att amma. Och håravfallet skall vi inte ens tala om!

Är jag ensam om detta? XD

Haha perfekt att du är så hungrig!! :D Jag är mer törstig hela tiden, går omkring med min vattenflaska jämt och överallt. Haha. Alltid redo!
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-12-07 16:11:44 följande:

Depp!

Hittills samma... undrar om det vänder eller om man kommer att förbi storfotad nu? :(

Men du, att ha kvar något som är fint, (??!!?) du såg ju kanon fräsch ut när du skulle iväg!!! (Snapchaten)
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend