Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Hon föddes ju på sitt bf så är enkelt räknat ändå. ;) 5+1 idag. Har hållt på några dagar men värre igår och idag. Hela dagarna vägrar hon sova mer än 5-20min någon enstaka gång. Och då är det på mig medan jag bär henne på axeln. Inte ens bärsjal duger. Så nu är hon så övertrött att hon bara skriker men inte "ont i magen skrik" och hon ser helt förstörd ut stackarn. Känner mig som en lagom dålig förälder som inte kan få mitt barn att sova.
Jo jag har den appen. tyckte dock inte totalvägran att sova stod med? Eller missade jag det kanske? :)
Nej står inte nått om sömn under "signs" men detta står dock under "help", det tolkar jag som att det är ganska vanligt med sömnproblem under perioden. Eller varför ska man annars behöva hjälp med det menar jag. Och Gud vad skönt att magen börjat bli bättre förresten.
Sleeping Tips:
A baby that is a bad sleeper often sleeps or naps more when he is in contact with you. Your baby feels your body warmth, your movements, and your soft sounds. Your baby falls asleep more easily if he is:
breastfed or given a bottle
carried around in a sling
driven around in a stroller
Haha nej det stod nog inte med. Men att de är klämmiga och vill va uppe på en hela tiden, räknade in det litegrann under vägrar att sova. Men hur många dagar garn set varit så? Va precis på BVC på mammagrupp och där var det en som hade samma med 10-20 minuters små lurar men inget annat och hon som jobbade där sa att det är helt normalt och ofarligt för åldern. Om det är nån tröst, men hjälper ju inte dig att få sova såklart <3
Han är 5+5 idag utifrån bf och hans värsta dagar var ungefär en vecka sen sä stämmer ju ganska bra med tajmingen. Sista dagarna har han varit väldigt rofylld och skrattar och perm och sitter för sig sjölv oxh myser och tittar på lampor. Som en helt ny baby, så håll ut - förmodligen är det samma hos dig och isåfall kommer hon snart ur det som mer harmonisk än från början. Skickar videkoklipp på snap med när han bara sitter och är nöjd och kikar runt, så var han aldrig innan utvecklingssprånget.
Juste. Mammig är hon också..
Här har han gett upp att få av mössan. Ok mamma ta din förbannade bild då. Bless <3
Fina bilder Loppan!
En helg i magsjukanstecken Bebis verkar ha klarat sig hittills iallafall. Hoppas det fortsätter så och att det bara är vi vuxna som drabbats!
Fina bilder Loppan!
En helg i magsjukanstecken Bebis verkar ha klarat sig hittills iallafall. Hoppas det fortsätter så och att det bara är vi vuxna som drabbats!
Såvida inte bebis smittas innan mamman, får den bra skydd av antikroppar via amningen. De brukar med andra ord klara sig ganska bra mot framförallt magsjuka. Milian fick inte heller några direkta symptom, förutom lite småvarm och kinkig, när magsjukan härjade här hemma för ett par veckor sedan. ':D
Fina bilder Loppan!
Alltså jag är så hungrig hela tiden! Känns som att jag inte gör annat än äter (både bra och dåliga grejer). Min ämnesomsättning går verkligen bananas av att amma. Och håravfallet skall vi inte ens tala om!
Är jag ensam om detta? XD