• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-12-07 21:51:06 följande:

Åh min app funkar äntligen... jag har fått sömn problem igen... så hemskt att ligga med ångest med en sovande bebis och snarkande man... har 3 st sömn tabletter O tänker varje natt om jag ska ta de O sova i ett annat rum men velar...

Gästen får du någon sömn?

Sajowacha sagoskog O symmetrical när blir de lättare tycker ni med bebisar och när är de vanligt att de inte behöver nattmål? Just nu äter han 12,330-730...

Tycker absolut att du ska ta en tablett och få sova! Håller med Symetrical att det kan vara bra stt bryta den negativa spiralen. Bara det kan hjälpa ibland. :)

Jag sover ingenting på dagarna tack vare våran söta terrorist. På nätterna kan jag aldrig somna om efter amning så somnar hon 00 och vaknar 03 så tar det 1-3 timmar att få henne att somna om och då är jag pigg igen. Ibland kan jag försöka sova någon timme mellan 21-22 och att sambon tar henne. Men beror på hur mycket hon skriker om man kan somna. Inatt somnade jag 23 (hon 23.30 med sambon) och vaknade 05.15!!!!! Jag fick nästan 6 1/2 timme sömn innan hon vaknade. Jag sover i soffan med öronproppar och så väcker sambon mig när hon ska ammas. Igenomsnitt sover jag 4timmar/dygn. Men nu när hon inte skrikit så mycket så har dom timmarna räckt för att orka med, värre när hon skrikit dygnet runt. Hon ammas väääldigt olika på nätterna.
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-12-08 11:28:59 följande:

Hittills samma... undrar om det vänder eller om man kommer att förbi storfotad nu? :(

Men du, att ha kvar något som är fint, (??!!?) du såg ju kanon fräsch ut när du skulle iväg!!! (Snapchaten)

Haha tack. Det man inte får på sig på fötter och midja från man kompensera med bling bling och läppstift var min filosofi igår
  • Loppan84

Uppdatering - hittade lite mer info. Hormonet relaxin som gör alla leder i kroppen mjukare och därmed gör att fötterna "flyter ut" hänger kvar i kroppen 16 veckor efter fl eller så länge man ammar. So here's hope

• Symetrical

Slut som artist idag. Har haft ett sprattlande barn på varsin sida om mig i sängen inatt. Knappt sovit något och idag är storebror hemma, så har inte samma möjligheter att få vila heller... hoppas att jag kan få honom att lägga sig en stund sen efter lunch. Min kropp och knopp skriker efter sömn! >_

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-12-09 09:26:45 följande:

Slut som artist idag. Har haft ett sprattlande barn på varsin sida om mig i sängen inatt. Knappt sovit något och idag är storebror hemma, så har inte samma möjligheter att få vila heller... hoppas att jag kan få honom att lägga sig en stund sen efter lunch. Min kropp och knopp skriker efter sömn! >_

Stackare! Sagt det förr och säger det igen - fattar inte hur ni med två små barn klarar det. Kudos till er. Varför ville inte lillen sovs då? Ont i magen?

Här har han panikskrikit en timme de två sista nätterna med ont i magen och luft. Enda förklaringen jag kan komma på är kanske att jag ätit mycket pepparkakor. Nån annan som känner igen dDet?
  • Loppan84

Var iväg på middag sjölv i 2 timmar i onsdags och det fick superbra. Han pt en flaska och sen sov hör hemma med pappa. Men sen på natten hade han ont i magen oxh va kinkig och då fick jag sååå dåligt samvete. Nu ska jag egentligen iväg någrs timmar ikväll också på min bästis 30-års fest. Bara ett par tre timmar är det tänkt men har sån ångest för stt gå bort två gånger på en vecka, så sjukt dumt att det vsr två tillställningar samma vecka som var väldigt speciella - sen är det inget jag "måste" gå på förrän mars. Men ärligt talat nu -handen på hjärtat - är det lite väl mycket och tidigt att va borta två kvällar på en vecka eller tycker ni det är ok? Funderar på stt ringa avbud men hade varit kul att bara va med en stund...

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-12-09 15:42:09 följande:

Var iväg på middag sjölv i 2 timmar i onsdags och det fick superbra. Han pt en flaska och sen sov hör hemma med pappa. Men sen på natten hade han ont i magen oxh va kinkig och då fick jag sååå dåligt samvete. Nu ska jag egentligen iväg någrs timmar ikväll också på min bästis 30-års fest. Bara ett par tre timmar är det tänkt men har sån ångest för stt gå bort två gånger på en vecka, så sjukt dumt att det vsr två tillställningar samma vecka som var väldigt speciella - sen är det inget jag "måste" gå på förrän mars. Men ärligt talat nu -handen på hjärtat - är det lite väl mycket och tidigt att va borta två kvällar på en vecka eller tycker ni det är ok? Funderar på stt ringa avbud men hade varit kul att bara va med en stund...

Jag tycker absolut inte det är för mycket. Förstår om det känns jobbigt att dom hamnade på samma vecka men din älskling klarar sig mycket bra hos sin pappa! :) Eller hur? Skulle det mot all förmodan vara något som händer medan du är där så kan du ju alltid åka hem tidigare. Men jag är helt övertygad om att dom två pojkarna klarar sig ensamma någon timme ikväll. Tror du kommer att ångra dig om du inte går dit en stund. :)

Ja det är min åsikt men det viktigaste är att det känns rätt och bra för dig!
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-12-08 02:47:31 följande:
    Kan inte svara på din fråga men tar han flaska? Det är ingen möjlighet att pumpa dig så mannen kan ta en eller två nattmatningar på helgen?

Här pumpar jag så han alltid kan ta antingen lördag eller söndag morgon och förmiddag (tex om det är en matning kl 6 tar han den och sen alla fram till jag vaknar och stiger upp kanske runt halv 11-tiden). Låter kanske lite men bara stt få en ordentlig sovmorgon i veckan hjälper verkligen plus att han verkligen gillar att lilleman fattar att han också kan ha mat så han inte blir så mammig. Plus att jag alltid ber han byta blöja och rapa innan han går till jobbet om vi är vakna och ammar medan han gör sig i ordning eller om hans klocka sks ringa snart (lillen brukar alltid vilja äta runt 6 halv 7 och mannen stiger upp 6.45 så om jag tex ammar 10-20 min innan hans klocka ska ringa så väcker jag honom hehe)
    Jag ammar inte, började med ersättning efter ca 2 veckor då han ville amma konstant...

Nu i efterhand ångrar jag mig att jag gav upp då det är jobbigare på natten att göra ordning flaskor etc....

Min man har gett någon flaska på helgen men jag vaknar iaf O ligger bara vaken tills de är klara så känns som om de inte är någon idé... igår sov jag lite bättre 1-4 och 5-8 men känner mig ändå helt död...

Imponerad att du orkar klä upp dej O gå på fest!! Önskar jag kunde bli mig själv...

Hoppas du får kul ikväll O kan slappna av
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-12-08 06:19:34 följande:
    Förstår det, gumman. Men jag tycker verkligen att du skall testa att ta en sömntablett och sova i annat rum en natt. Gäller att utnyttja det faktum att pappan också kan ta honom, eftersom ni ändå ger flaska! Det kanske räcker med några få nätter för att bryta den onda spiralen.

Är otroligt olika det där med hur länge och hur ofta bebisar äter på natten. Storebror åt bara en gång per natt (vid 3-4) första halvåret, men istället började han krångla med sömnen efter det och helt plötsligt vaknade han varannan timme och ville snutta (han tog inte napp heller, så jag liggammade i princip hela nätterna under en period där. Nattmålen slutade vi nog med kring han vad 10 månader, men försökte inte heller aktivt att göra det. Kanske hade gått tidigare då, men jag är en sån som inte orkar forcera sånt, utan låter det få komma naturligt.

Nu när Milian är 3 månader somnar han vid 18:30-19 sen äter han oftast vid ca 23, 02 och 05. Funkar dock bra eftersom han alltid somnar om direkt och oftast mamma med. Dock slocknar jag själv fortfarande vid 20-tiden, för att orka. Beror dock mycket på att storebror jämt vaknar tidigt och pappa åker till jobbet vid 06:30, så då måste jag ju ta över.
    Aa jag vill men känner dåligt samvete för min man och är även rädd att vakna upp själv med ångest i ett annat rum :/

Hände nämnligen när min mamma var här... O hon hade honom... nu lyckades jag somna igår natt men kunde inte somna om efter 8...

Vet inte hur jag ska göra natt är rädd O förstöra den naturliga förmågan att somna om jag tar sömn tablett...

Jag hade hoppats på han skulle sova längre vid 3 mån typ hela natten med bara en matning eller ingen? Jag kanske har för höga förväntningar... alla säger att de blir lättare efter 3 månader vad tucker du??
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-12-08 10:38:42 följande:
    Tycker absolut att du ska ta en tablett och få sova! Håller med Symetrical att det kan vara bra stt bryta den negativa spiralen. Bara det kan hjälpa ibland. :)

Jag sover ingenting på dagarna tack vare våran söta terrorist. På nätterna kan jag aldrig somna om efter amning så somnar hon 00 och vaknar 03 så tar det 1-3 timmar att få henne att somna om och då är jag pigg igen. Ibland kan jag försöka sova någon timme mellan 21-22 och att sambon tar henne. Men beror på hur mycket hon skriker om man kan somna. Inatt somnade jag 23 (hon 23.30 med sambon) och vaknade 05.15!!!!! Jag fick nästan 6 1/2 timme sömn innan hon vaknade. Jag sover i soffan med öronproppar och så väcker sambon mig när hon ska ammas. Igenomsnitt sover jag 4timmar/dygn. Men nu när hon inte skrikit så mycket så har dom timmarna räckt för att orka med, värre när hon skrikit dygnet runt. Hon ammas väääldigt olika på nätterna.
    Gud va jobbigt de låter!! Du får ungefär lika mkt sömn som mig.. har du också svårt att somna? De så stressigt O sova när man vet att de kommer vakna snart..

Minns oxå att jag blev så sjukt hungrig och törstig när jag amma så halva nötterna gick åt att äta och dricka...

Hur mår du i övrigt? Vad heter eran dotter?
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend