• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • Lilly2013

Hej på er!
    Hur går det för er? Bra hoppas jag :).
    Nu har vi valt donator och betalt den första kostnaden men valt att inte fortsätta för än i september. Tyvärr så har proverna gått ut då så man måste ta nya..

• Provence1

Jag ska göra undersökning nästa vecka o om det ser bra ut ska jag ta sprutan. Vad är Procen o vad gör det? Hur tjock måste slemhinnan vara för att det ska va godkänt?

Beräknad transfer 21 aug...känns som en evighet dit:/

• Emmet1976

Vi gjorde vårt andra försök på kliniken i tisdags så nu ruvar jag. Vi fick fet på garantin i och med att det inte fanns minst tre sexcelliga av bra kvalitet sist.

Denna gång fick jag två tredagarstillbaka av riktigt bra kvalitet (8 celler på båda och grad 1 resp grad 1-2) och en tredagars frös de in. Övriga klarade sig inte.

• UndrandeSökare

Provence - Procren är en spruta du tar själv i magfettet och den nedreglerar dig. Dvs försätter dig i ett tillfälligt klimaktetium. Sen använder man östrogentabletter för att bygga upp slemhinnan, sen tillsätter man också proesterson någon dag innan insättningen.

Slemhinnan måste vara minst 7mm tjock vid insättning.

• Provence1
    UndrandeSökare skrev 2017-07-15 00:00:33 följande:

Provence - Procren är en spruta du tar själv i magfettet och den nedreglerar dig. Dvs försätter dig i ett tillfälligt klimaktetium. Sen använder man östrogentabletter för att bygga upp slemhinnan, sen tillsätter man också proesterson någon dag innan insättningen.

Slemhinnan måste vara minst 7mm tjock vid insättning.

Ok tack! Jag ska ta sprutan 1 månad innan transfer, är det lika för alla?

Vad har du/ni fått för biverkningar av medicinen man ska ta?
  • UndrandeSökare
    Provence1 skrev 2017-07-15 11:11:50 följande:
    Ok tack! Jag ska ta sprutan 1 månad innan transfer, är det lika för alla?

Vad har du/ni fått för biverkningar av medicinen man ska ta?
    Jag tog inte Procren utan de gav mig en annan spruta i skinkan på kliniken, men den har liknande effekt som Procren. Jag fick inga biverkningar av sprutan vad jag kan minnas.

Däremot har jag läst om att vissa fått svamp i underlivet av progesteronet som man använder senare. Man kan få det som bieffekt av både
    Lutinius (finns i Sverige) och Utrogestan (finns utomlands).

Jag har inte haft några problem med progesteronet, inte mer än att jag tycker Lutinus är jätterinnigt så jag köpte Utrogestan av kliniken när jag var där.
    Vill man ha mer kan man få det skickat mot avgift från kliniken senare.
  • Emmet1976

Vi lyckades på omgång nr 2 som gick på garantin. Invimed var fantastiska i hela hanteringen.

Är nu gravid i vecka 6 och har löpande bra kontakt med Agniesz*a.

Mitt HCG är över det normala och ligger lite över median för tvillingar. (Fick två toppembryon tillbaka.) Vissa kan ligga högre i HCG än så med en så vi får se antal på vul om två veckor. Stark graviditet enligt mina värden och jag är så lycklig!!!

• Emmet1976
    UndrandeSökare skrev 2017-07-15 11:29:25 följande:

Jag tog inte Procren utan de gav mig en annan spruta i skinkan på kliniken, men den har liknande effekt som Procren. Jag fick inga biverkningar av sprutan vad jag kan minnas.

Däremot har jag läst om att vissa fått svamp i underlivet av progesteronet som man använder senare. Man kan få det som bieffekt av både

Lutinius (finns i Sverige) och Utrogestan (finns utomlands).

Jag har inte haft några problem med progesteronet, inte mer än att jag tycker Lutinus är jätterinnigt så jag köpte Utrogestan av kliniken när jag var där.

Vill man ha mer kan man få det skickat mot avgift från kliniken senare.

De skickar inte medicin från Polen. Det strider mot deras lag.

Jag viker alltid ihop lite toapapper utöver trosskyddet så suger det upp vätskan bättre. Går och inbillar mig att det minskar risken för urinvägsinfektion.

Kör bara 3 Lutinus per dag så det blir inte då mycket för mig som för er dom troligtvis kör dubbelt. Jag kombinerar med en Prolutexspruta på morgonen istället.
  • Smil

Hej

Vi är igång med försök nr 2 med garantin. Kan någon förklara hur garantin fungerar?

Svar på tråden InviMed