UndrandeSökare skrev 2018-03-25 15:58:33 följande:
Flowerpower- Jag går inte hos Invimed, men när det gäller när man får få embryon till frysen så beror det endera på sämre kvalitet på spermier eller sämre kvalitet på äggen.
Sen på denna klinik (Invimed) använder de frysta ägg och det är sämre (och billigare) än färska ägg. Eftersom ägg innehåller endast 1 cell, och när de tinas så kan (både embryon och) ägg tappa celler. Ett fruset befruktat ägg (embryo) kan tåla det eftersom det innehåller många fler celler.
Men tappar ett obefruktat ägg sin cell så dör det. Därför är det alltid bättre att välja en klinik där man får färska ägg.
Vi går hos AvaClinic och där får man färska ägg. Vi fick 13 ägg från donatorn, 12 befruktades. Alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala kromomosommässigt.
Tack för ditt svar! Jag valde just Invimed pga frusna ägg. Jag vill helst slippa stoppa min mens och anpassa min cykel efter donators cykel. Jag kollade på kliniker i Tjeckien, Lettland, Estland, Danmark, Spanien, Grekland, Ryssland, you name it 
Visste inte att det var en billigare process med tanken på att de går igenom samma process för att plocka äggen.
Men då förstår jag att det är inte själva kliniken men metoden i sig. Jag var mest misstänksam ifall det pågick nåt konstigt med detta.
Tack ännu en gång!