• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • UndrandeSökare

Flowerpower och Smurfen - Evadesiree sa till mig att kliniken hade kontaktat henne och försökte få henne att ta bort all negativ kritik mot kliniken ! Det säger ju lite om hur OSERIÖSA de är. Så beter sig INTE en seriös klinik !

• Änglamamma007

Jag har länge tänkt att skriva med det har inte blivit av, jag tror att när det går vägen så är man inte här och surfar och letar längre som man gjorde förut och de flesta som är nöjda skriver nog inte det. Fast egentligen skulle göra det så det inte blir snedvridet. Iallafall fick jag ett email från kliniken för ett par veckor sedan att de skulle vara tacksamma att jag skrev om mina upplevelser. Jag var jättenöjd såklart eftersom jag fick positivt resultat jag vet inte om det hade med det att göra men jag följde medicineringen slaviskt och köpte på mig medicin så jag inte skulle riskera att få slut på den så har massa kvar men det är värt varje krona. Har ni frågor får ni gärna ställa dem till mig. Tråkigt bara att inte bli trodd på men jag förstår, jag hade förmodligen reagerat likadant om jag haft dåliga upplevelser och detta jag gått igenom och ni går igenom för att få barn är så påfrestande och ännu mer om saker går fel. Kram och lycka till

• UndrandeSökare
    Änglamamma007 skrev 2018-06-13 14:31:37 följande:

Jag har länge tänkt att skriva med det har inte blivit av, jag tror att när det går vägen så är man inte här och surfar och letar längre som man gjorde förut och de flesta som är nöjda skriver nog inte det. Fast egentligen skulle göra det så det inte blir snedvridet. Iallafall fick jag ett email från kliniken för ett par veckor sedan att de skulle vara tacksamma att jag skrev om mina upplevelser. Jag var jättenöjd såklart eftersom jag fick positivt resultat jag vet inte om det hade med det att göra men jag följde medicineringen slaviskt och köpte på mig medicin så jag inte skulle riskera att få slut på den så har massa kvar men det är värt varje krona. Har ni frågor får ni gärna ställa dem till mig. Tråkigt bara att inte bli trodd på men jag förstår, jag hade förmodligen reagerat likadant om jag haft dåliga upplevelser och detta jag gått igenom och ni går igenom för att få barn är så påfrestande och ännu mer om saker går fel. Kram och lycka till

Intressant att få höra av dig att du fått mail av INVIMED att DE BAD dig skriva om dina positiva erfarenheter av kliniken 2016.

Problemet är att nu 2018 har kliniken blivit MYCKET SÄMRE än den troligen var 2016. Så de som gör behandling där nu får alla minus, och många här har nu ANMÄLT kliniken till Eggdonationfriends som håller på med en granskning av kliniken. Eggdonationfriends AVRÅDER NU 2018 alla från att göra några behandlingar på kliniken så länge som utredningen pågår och det förlorar kliniken naturligtvis kunder på.

Det är troligtvis enda orsaken till varför Invimed bad dig skriva positivt om dem nu.

Så tyvärr det hjälper inte om kliniken var bra 2016 - den är INTE bra nu ! Så är det bara. Omdöme om en klinik är en färskvara !
  • Mrs Eriksson

Jag är gravid med tvillingar efter en äggdonation i Polen under 2018 så det finns de fall som lyckas också. 

• Evadesiree

Det är helt klart manipulerade meddelande från Agnieszka eller skivit av henne själv.

Är det inte hon själv som skriver så har hon betalt någon att skriva. Katastrof ...

Som sagt jag fattade inte heller den dåliga engelskan på de 200sidor som jag skrev under. Du menar alltså att de donerar min mans barn ? Som jag misstänkt hela tiden då att de säljer våra embryo och att de ljuger om antalet överlevande embryo. På så sätt får de ju dubbelt betalt för en behandling av ett par. Först dyra pengar av oss där kostnaderna stiger i höjden på grund av dolda avgifter och sedan säljer ?donerar ? de våra embryo.

Håll ögonen öppna när någon får ett mörkt barn från öststats- länderna för då är det med stor sannolikhet min mans barn och de ägg som vi köpte på InviMed.

• smurfen 11
    Evadesiree skrev 2018-07-13 11:28:52 följande:

Det är helt klart manipulerade meddelande från Agnieszka eller skivit av henne själv.

Är det inte hon själv som skriver så har hon betalt någon att skriva. Katastrof ...

Som sagt jag fattade inte heller den dåliga engelskan på de 200sidor som jag skrev under. Du menar alltså att de donerar min mans barn ? Som jag misstänkt hela tiden då att de säljer våra embryo och att de ljuger om antalet överlevande embryo. På så sätt får de ju dubbelt betalt för en behandling av ett par. Först dyra pengar av oss där kostnaderna stiger i höjden på grund av dolda avgifter och sedan säljer ?donerar ? de våra embryo.

Håll ögonen öppna när någon får ett mörkt barn från öststats- länderna för då är det med stor sannolikhet min mans barn och de ägg som vi köpte på InviMed.

Ja dessa inlägg som har dykt upp i flera trådar verkar inte stämma, de är sannolikt skrivna av kliniken själva.

Men är det papper ni skrivit på, som gått genom hela behandlingen där? Vi gjorde ju inte hela där, hoppade ju av innan tack och lov kan jag tycka nu, och skrev på 3-4 sidor vill jag minnas. MEN, är lite orolig, då läkaren var mycket nöjd med min sambos spermier, tänk om de sparat dom?? Och sålt vidare??

Jag har heller inte sett röken av de pengar vi skulle få tillbaka från dom, nu har det gått över en månad, så får kontakta dom igen:/
  • UndrandeSökare

Smurfen- invimed verkar oseriösa, och det finns alltid en stor risk att man inte får tillbaka pengar av sådana företag frivilligt, man kan behöva stämma dem isåfall.

• Evadesiree
    smurfen 11 skrev 2018-07-15 09:42:58 följande:

Ja dessa inlägg som har dykt upp i flera trådar verkar inte stämma, de är sannolikt skrivna av kliniken själva.

Men är det papper ni skrivit på, som gått genom hela behandlingen där? Vi gjorde ju inte hela där, hoppade ju av innan tack och lov kan jag tycka nu, och skrev på 3-4 sidor vill jag minnas. MEN, är lite orolig, då läkaren var mycket nöjd med min sambos spermier, tänk om de sparat dom?? Och sålt vidare??

Jag har heller inte sett röken av de pengar vi skulle få tillbaka från dom, nu har det gått över en månad, så får kontakta dom igen:/

Precis så var det med oss också. Min mans sperma var superbra. Så fantaskt bra att de faktisk återbetalade själva sperma- provet Direk.

Men vad hände med hans sperma ?

Och vad hände med våra embryo ?

Klart att de sålt , jag menar donerat ....

Kram
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-07-20 17:47:36 följande:

Precis så var det med oss också. Min mans sperma var superbra. Så fantaskt bra att de faktisk återbetalade själva sperma- provet Direk.

Kram

Eftersom företaget verkar helt oseriöst så kan nog vad som helst ha hänt med sperman och resterande embryon, endera dog embryona i labbet eller såldes vidare till andra par som ville göra embryodonation vid samma klinik eller såldes vidare till foskning eller vad som helst...tyvärr kommer vi troligtvis aldrig få veta vad som hände för kliniken kommer inte berätta.

Enda chansen att sanningen kommer fram är om det blev något barn av något av embryona (om det hamnat hos ett annat par) som i framtiden dnatestar sig och sen kanske lyckas hitta din man (som stått för sperman) genom tex att någon släkting till din man dnatestat sig via tex en släktforskningssida. Kanske inte så troligt, men teoretiskt möjligt.
  • smurfen 11
    Evadesiree skrev 2018-07-20 17:47:36 följande:

Kram
    Jaså? Fick ni pengar tillbaka för det??

Nu har vi åtminstone fått tillbaka de pengar vi skulle få, så det är ju bra. Efter påtryckning från eggdonationfriends.

Ja, vad som händer på den kliniken vet man inte:/ 
Svar på tråden InviMed