• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • Cice

Hej,

Jag har följt tråden ganska länge och även andra trådar  sedan 2011 el 2012.   Jag är med på olika trådar, trots att  jag  inte varit aktiv på länge. Jag har bara läst och läst och försökte att hämta  lite kunskap .
    Jag har köpte ett paket med tre behandlingar på Invimed i Gdynia. Jag  blev inte gravid på första behandling ( gjort 3 FET ) och inte heller på andra behandlingen ( 2 FET ). Javisst blir man ledsen och besviken, förbannad, men sånt är livet, och man måste gå vidare och försöka hitta andra lösningar, livet  är så. Man måste inse att personalen på Invimed gör sitt bästa  även om man är otrevlig mot dem.
    Det ligger inte i min natur att vara otrevlig mot folk, speciellt de som ställer upp för att hjälpa mig. Man måste kunna se genom, den tunga verkligheten som  vi lever i. Vi är gamla eller vi ha hälsoproblem, annars vi skulle inte söka hjälp. Vi måste kunna koppla bort lite grann, på vår problematik, det är också viktig för vår psykiska hälsa. Invimed gör deras jobb, men det gäller också att våra kroppar måste vara  i balans,i optimalt tillstånd för en lyckad graviditet, annars är allt jobb förgäves. Jag har haft en resa till Invimed i  slutet av april, och träffade läkare ( dr.Rogoza  och dr. Beata ),  de insåg, att det var inte rätt tid för att göra en FET, pga mina hormoner, var inte riktigt optimala, Javisst jag blev ledsen, men samtidig glad, pga det tog hänsyn till mig, de behandlade mig med respekt, de tänker inte bara på att tjäna pengar .  Läkarna har behandlat mig på  bästa sätt, och tog sin tid att prata med mig. Det är jag mycket tacksam för att de har ställt upp för mig. Agnieszka har varit världens trevligaste, vilket fantastisk bemötande, hon var till mycket stöd när jag var ledsen. Hon ringde dagen efter misslyckad resa utan insättning  och skrev till mig och frågade  hur jag mådde, när jag hade kommit till Sverige.
    Det tar lite tid för att få balans, och jag fick en stor ändring i min kost och medicinering, yoga, LCHF, homeopatiska medel, meditation,inget socker, kaffe plus olika vitaminer tx. PP, som dr Beata är väl insatt i någon studie på hur bra den är.    jag har haft kontakt med Agnieszka hela tiden, och hon har varit en länk mellan mig och dr och olika, prover modifiering. Invimed har hela tid tagit hänsyn till mina önskemål,  och väglett mig för att kunna  hitta lösningar.   Man måste förstå att Invimed, har  andra patienter, och de kan inte svara mig på noll tid.  Men Agnieszka, har alltid svarat mig, ibland för fort och ibland tog det några timmar, ibland nästa dagen. Det beror på hur  frågan är, eller hur fort hon kan få tag i läkarna. Hon har ringt mig,  efter kl. 21, pga läkare vill ändra något i min behandling och hon vet att jag  alltid har bråttom. Jag blev tacksam och glad  för hennes samtal. Jag  har varit lite orolig, och kommit till kliniken, när jag inte hade tid hos läkare. Agnieszka bemötte mig med världens roligaste skratt, satt med mig,  efter ca 20 min och förklarade att hon var med på ett möte och kunde tyvärr inte prata länge med mig, men om jag vill vänta lite vi kunde prata efter möte... Hon har lätt att lätta på stämningen och vi har roligt tillsammans, trots att jag är  kräsen och krävande ibland.
    Nu lyckades jag med 8 ägg, 6 ägg befruktades på första dag. Invimeds personal var mer glad än mig verkade det som, så många gratulationer  man fick. Då grät jag en gång till, sjuksköterskor kramade mig  också. De vet hur mycket som jag har kämpat för det här.  Tredje dag; två embryo med  en med 11 celler och  en med 10 celler, 3 st med 9 celler och 1 st med 6 celler. Jag var i himlen. Otroligt bra för min ålder. Nu är jag ruvare igen,  med 2 st första klass embryo. och fyra st embryo till frysen.
    Hoppet finns , det gäller att inte ge sig lätt, positivitet är avgörande, att bemöta sjukhuspersonal med respekt är viktigt, vi ska behandlas såsom vi vill bli behandlade. Lycka till allihopa

• Smil

Tror inte på ett ord av vad du säger. Du säger att läkarna tog sin tid att prata med dig. Om du inte kan Polska så vet jag inte hur du har kunnat kommunicera med dom. Nää du, dom är bara okunniga, pengar törstiga bedragare. Min läkare, i Sverige, sa till mig att jag inte var redo för en transfer, hinnan såg inte bra ut, hade inte 3 lager, men Invimed gjorde transfern ändå... såklart utan positivt resultat.

• Cice
    Smil skrev 2018-07-29 00:28:16 följande:

Tror inte på ett ord av vad du säger. Du säger att läkarna tog sin tid att prata med dig. Om du inte kan Polska så vet jag inte hur du har kunnat kommunicera med dom. Nää du, dom är bara okunniga, pengar törstiga bedragare. Min läkare, i Sverige, sa till mig att jag inte var redo för en transfer, hinnan såg inte bra ut, hade inte 3 lager, men Invimed gjorde transfern ändå... såklart utan positivt resultat.

Smil,

You are right, I don?t speak Polish, but my English is quite good and the doctor at Invimed they speak english, not perfect but I don?t have any problem in understand them.

Why should I come here and lie ?

I?m trying to put here my pictures from my ET. I hope I can fix it.

It is unbelievable that you don?t know me, and you suppose that I?m a liar. And I don?t need to prove anything to everybody, I was just telling my history. Familjliv is free for everyone so far I know.

Best wishes,
  • Cice

Smil,
    Can you please explain for me, how i lie for you ?
      Do you have some prove before you accusing me for something, special when you don't know me . Who you think you are.
    If you really need to see me in IRL, please let know. I  really don't like your behavior.  Maybe you've had a bad day today.
  • Smil

Har du pratat engelska med dr.Rogoza? Haha den var bra! Dom som vari där vet att han inte kan engelska, bara ett fåtal ord. Eller så har han gått en snabb-kurs.

• Cice
    Smil skrev 2018-07-29 00:28:16 följande:

Smil,

I don?t care about your opinion. Dr?s who works at Invimed are good . I have friends , who have child now, other who are pregnant they also get treatment at Invimed and they hade no problem in higher recommend Invimed. And not everyone likes to write on familjliv, special if they know that, they are going to answer questions to someone as you. Please get some help. You probably need it.

So now you change your accusations?!

I?m not a liar ???? anymore!? How do you know that I?m not a liar, dear ?!

Dr Rogoza ?! He?s very nice and kind man, who has a lot lot of experience, clever, kind, generous & inteligente ????.

Dr. Beata !?

I never have seen some, who haves som much kindness as her, and ofcourse she is clever & inteligente as well.

Agnieszka, Invimed coordinator, she has always treat me good, with kindness, respect and compassion,

and I haven?t noticed any kind of changed after I gave make payment, as some people say .

Please get some life ????, go out and get happy, bcz long time treatment, really can cause some problems in your brains ????.

What?s happened Smil ?

Just because we haven?t get pregnant ????, we

don?t have any right to behavior as you are ? Give prove that I?m a liar, pleaseeeee ????????!!!!

What?s your problem, lady who knows everything?

Are you the one who owns the key for happiness!?

Please explain for me why you are so afraid ???? accept that I?m telling the true. Bcz you?re so right or not!?.

Maybe I have a print machine in my house and my papper is not real !? Bcz you are some kind of God, who decide what is or how life it ?

Oh by the way Smil, do you know that you can also order a translate at Invimed, if you want!? And it will not cost you nothing.

Cheers ????
  • Cice
    Smil skrev 2018-07-29 04:21:41 följande:

Har du pratat engelska med dr.Rogoza? Haha den var bra! Dom som vari där vet att han inte kan engelska, bara ett fåtal ord. Eller så har han gått en snabb-kurs.

Smil,

I can really recommend dr Rogoza, he?s always happy &

he has a lot knowledge,such humble person

, he is always in good shape to answer any questions. Maybe his english is not good as you say, but dr. Rogoza, he is clever enough to get solution for all situations ????????

Maybe you have problems with Invimed staff, , bcz you think that you?re better that them ????????
  • Lilly2013
    Smil skrev 2018-07-29 04:21:41 följande:

Fast jag pratade oxå engelska med han när vi var där, funkade faktiskt helt ok. Vi bytte faktiskt till honom nu för att jag gillade han mycket bättre. Jag har ju tyckt att den kvinnliga läkaren har varit lite svår och lite hårdhänt men fick en helt annan känsla av den manliga.

Jag brukar alltid be om tolk när jag ska träffa läkaren så blir det ju inga språkproblem
  • robotjoh

Hej.
    Jag och min sambo har från tid till tid läst igenom alla svar här på familjeliv om allas upplevelser, och jag måste säga en sak: fy fan vad jag förlorar hoppet om mänskligheten när jag läser om era äckliga cancer kommentarer. Ni sitter här och i eran tro att det är klinikernas fel att ni inte blir gravida, när det faktiskt beror på kvalitet av ägg, sperma etc. Är ni så jävla inkompetenta att ni på fullt allvar tror att klinikerna lurar och stjäl era pengar??? Vi har gjort 5 stycken misslyckade IVF, och inte fan tänker vi att det är den privata kliniken vi varit på eller Sahlgrenska's fel att vi inte blivit med barn, det har berott helt på äggkvalitet och sperma.

Jag är fullkomligt sansad i vanliga fall men när jag läser alla er negativa äckel päckel så blir jag fullkomligt rasande.

Vi har också varit vid Invimed och jag kan fullkomligt säga att all den negativa skit som ni skriver stämmer inte, att ni fått dolda kostnader är för att ni varit så jävla korkade och inte kan läsa avtalen förmodligen, vad vet jag ni gick väl inte ut skolan.

Vi fick jättebra bemötade och både läkarna och koordinatorn var jättesnälla och svarade inom normal förväntad tid på alla våra frågor, sen att dem inte kan flytande engelska var inte ett problem för man behövde bara omformulera frågan så förstod man sedan.

Vi fick 12 ägg som alla klarade upptining, 11 av 12 blev befruktade och 2 sattes in och 1 till frysen klarade sig. Vi väntar idag barn efter positivt besked på gravtest och fått jättefin respons av kliniken.

Jag blev medlem här enbart för att berätta för er apor som sitter och skriver massa skit och ljuger ihop skräp och att ni är förmodligen till vardags är sjukt obehagliga att umgås med. Detta inlägg kommer jag inte följa upp för jag och min sambo tycker att Familjeliv är rena skiten att dela med sig av sina upplevelser eftersom det är bara massa infekterade trådar.

Till alla er som har tänkt att besöka Invimed, så rekommenderar vi starkt kliniken, dem är trevliga, är inte hundra på engelska men vi hade inget problem med detta, se till att läsa avtalen, där står det vad som gäller med kostnad etc, det är ett par sidor men det är värt att vara påläst.

Och till alla negativa idioter, väx upp för helvete och sluta sprid falsk propaganda!

• Mrs Eriksson

Jag blir också väldigt illa berörd av att bli hånad och inte trodd utan att ni ska sitta och påstå att jag inte är riktig och att min graviditet med tvillingar ej är verklig. Jag tycker synd om er alla som är så sjukt negativa och med den inställningen kommer ni aldrig att bli gravida. Negativ energi kommer aldrig att möliggöra för en graviditet. 

Jag väntar iallafall två friska knoddar och längtar tills jag får träffa dem. 

Stackars kliniker som har er som patienter. 

• Pajacyk4

Hej !
    Vill ni behandla i Polen men inte känner engelska bra? Eller kommer ni att känna er tryggare med någon som känner både svenska och polska? Jag heter Gosia Siwiec och jag var samordnare för utländska kunder i en av de största IVF-klinikerna i Polen. Jag har erfarenhet av att fixa infertilitetsbehandling för skandinaviska kunder.
    Jag kan hjälpa er att planera det första besöket, träffa er på kliniken, hjälp att fylla i de obligatoriska dokumenten, registrera er i receptionen och översätt all nödvändig information. Dessutom kan jag boka hotell och hämta er från flygplatsen.
    Alltså att ni inte behöver oroa er för språkbarriärer i en så viktig fråga. Jag erbjuder rimeliga priser, lägre än översättningsbyrån. Om ni är intresserade, skriv till min e-postadress: siwiec.ivf@gmail.com

Svar på tråden InviMed