• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • Lilly2013
    Smil skrev 2017-11-16 22:11:16 följande:

Hej

Vi är igång med försök nr 2 med garantin. Kan någon förklara hur garantin fungerar?

Hej!

Vi ska oxå göra vårt 2:a försök med garantin. Som jag fårstår det så får vi 8 nya frusna äggceller.

Vi fick tillbaka 2 st men sen var där inga fler som klarade sig och var det mindre än 3 så går garantin in.
  • UndrandeSökare

Lilly- Som jag fattat på andra som gjort ÄD på invimed så gäller garantin endast 1 gång. Har du kollat vad som gäller?

Hoppas det går bra med garantiomgången !

• Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2017-11-19 11:59:28 följande:

Lilly- Som jag fattat på andra som gjort ÄD på invimed så gäller garantin endast 1 gång. Har du kollat vad som gäller?

Hoppas det går bra med garantiomgången !

De dom garanterar är 3 embryon som kan sättas in. I vårt fall så blev det 2. Om det inte blir nått nästa gång så gäller garantin

Men blir det bara 1 så har vi fått våra 3.

Tack. Ja man kan ju alltid hoppas man får till frysen nu istället.
  • Liljja
    Lilly2013 skrev 2017-06-18 11:37:52 följande:

Usch stackars dig. Vilken otur ni har. Vet ju att ni har fler kvar i frysen men va tradigt. Vad säger dom på kliniken?? Tycker dom inte det är konstigt att ni har misslyckats så många gånger nu? Hoppas verkligen att de ändrar lite i behandlingen.
    Vet inte om du fått IL dropp mer än vid insättningen? Till oss sa läkaren att jag ska fortsätta och ta IL var tredje vecka som jag nästan gjort hela året så att immunförsvaret hålls nere. Vet inte vad de kommer och säga om efteråt men jag kommer nog att fortsätta i vilket fall. Jag har haft uppehåll med det med nu eftersom jag tyckte det var onödigt eftersom vi har lagt allting på is ett tag.
    Håller tummarna för er.

Hej Lilly2013!
    Har inte varit inne och läst på ett tag. Vi satte in 2 embryon i okt och denna gång fick jag IL-dropp men tyvärr blev det inget positivt resultat. Har 1 embryo kvar och har nu startat med Progynon. Så insättning blir i mitten av december.
    Har blivit så besviken på kliniken. Sen "Min" koordinater (som pratade svenska) slutade så känner jag att man inte får den responsen och hjälpen som man vill ha. Känner mig rätt ensam. Man mailar och får inget svar förens efter några dagar. Innan fick man svar direkt och man hade en konversation och man kände sig trygg med någon att prata med. Vill även kolla med er som läser och gått igenom flera FET.  Hur tänker läkarna när den enda gången jag har fått positivt gravtest men som tyvärr slutade i missfall, då sattes embryon in på cykeldag 15 men alla andra ggr har varit på dag 18 eller 19 och nu senast så sent som på dag 21. Varför tar dom inte och sätter in embryot tidigare. Då det verkar fungera på mig. Tröttsamt. Min slemhinna är med mig i vått och torrt i alla fall :) 
    Funderar på att byta klinik om inte detta är ett så kallat guldägg eller ja guldembryo. Men hoppas så innerligt att inte behöva gå igenom flera insättningar efter detta.
    Fasiken va duktiga ni är alla kvinnor där ute som kämpar med alla mediciner och allt som hör till...
    //A
  • UndrandeSökare

Lilja- Om du tänker byta klinik så kan jag tipsa om Serum i Aten, de är mycket duktiga.

Googla på ivfSerum Aten, så hittar du deras hemsida. Man bara fyller i deras Questionaire på hemsidan och mailar in så kommer Katie på Srrum svara dig och erbjuda dig ett gratis telefonsamtal eller Skype med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny.

Serum är jätteduktiga på hysto, de gör också mensblodtest och sperm dna fragmentstionstest.

Samt sysslar med immunbehandling.

• Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-12-03 10:16:34 följande:

Lilja- Om du tänker byta klinik så kan jag tipsa om Serum i Aten, de är mycket duktiga.

Googla på ivfSerum Aten, så hittar du deras hemsida. Man bara fyller i deras Questionaire på hemsidan och mailar in så kommer Katie på Srrum svara dig och erbjuda dig ett gratis telefonsamtal eller Skype med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny.

Serum är jätteduktiga på hysto, de gör också mensblodtest och sperm dna fragmentstionstest.

Samt sysslar med immunbehandling.

Tack för tipset. Hur länge har du gått/går där? Någon som har hört om någon klinik i Ukraina?
    /A
  • UndrandeSökare
    Liljja skrev 2017-12-09 22:09:47 följande:

Tack för tipset. Hur länge har du gått/går där? Någon som har hört om någon klinik i Ukraina?

/A

Jag har nara gjort Serums mensblodtest, men funderar på att göra hysto hos dem eftersom de är jätteskickliga på det.

Min immunutredning har jag gjort hos Life clinic i Aten och mannen har gjort sperm dna fragmentationstest hos AvaRiga.
  • UndrandeSökare

Jag känner tyvärr inte till någon klinik i Ukraina, men i Estland och Lettland finns flera klniker. Jag och min man går hos AvaRiga i Lettland, i St Petersburg finns AvaPeter.

• Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-12-10 09:38:25 följande:

Jag känner tyvärr inte till någon klinik i Ukraina, men i Estland och Lettland finns flera klniker. Jag och min man går hos AvaRiga i Lettland, i St Petersburg finns AvaPeter.

Tack snälla för alla tips UndrandeSökare 
    /A
  • UndrandeSökare
    Liljja skrev 2017-12-15 09:21:33 följande:

Tack snälla för alla tips UndrandeSökare 

/A

Varsågod, hoppas du får någon nytta av dem.
Svar på tråden InviMed