• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • Superfurry
    Lilly2013 skrev 2017-02-21 19:53:25 följande:
    De vi fick se nu första gången var många mörkhåriga men kanske ingen med mörk hy.
    Vi hittade en donator som vi direkt kände för men tyvärr var hon redan upptagen så nu får vi vänta och se tills det känns bra med någon annan. Det ska ju stämma med blodgrupp mm också.
    Får nog mer info när vi kommer dit på lördag.
    Tack . Jag hoppas det ska kännas bra när vi kommer dit.
    Ok tack för svar. Ja det beror sig på vad "mörk hy" är då det finns ju en massa nyanser :) jag har lätt för att bli brun, men blir väldigt vit under vintern. Är väl ingen snövit precis men jag blir väldigt blek. Men ja den dagen den sorgen, nu ska man ju prova med IVF igen först. Men kommer att titta in och läsa för att se hur det går för er om detta nu blir aktuellt en dag! :)
  • tant rosa
    Superfurry skrev 2017-02-22 13:49:44 följande:
    Ok tack för svar. Ja det beror sig på vad "mörk hy" är då det finns ju en massa nyanser :) jag har lätt för att bli brun, men blir väldigt vit under vintern. Är väl ingen snövit precis men jag blir väldigt blek. Men ja den dagen den sorgen, nu ska man ju prova med IVF igen först. Men kommer att titta in och läsa för att se hur det går för er om detta nu blir aktuellt en dag! :)
    UndrandeSökare skrev 2017-02-22 13:20:22 följande:

Tant rosa - Hur många försök har ni gjort? Gjorde ni Pgs på embryona? Har du gjort någon immunutredning för att kolla upp så inte ditt immunförsvar är problemet?

Vi har gjort 2 st försök,varav ett färsk och ett fryst, och då satt vi tillbaka 2 st embyon.Ingen Pgs på embryorna och ingen immunutredning

• Lilly2013
    Superfurry skrev 2017-02-22 13:49:44 följande:
    Då är det säkert inga problem. Många mörka var där. Lycka till med ivfen.
  • Lilly2013
    tant rosa skrev 2017-02-22 13:56:03 följande:
    UndrandeSökare skrev 2017-02-22 13:20:22 följande:

Tant rosa - Hur många försök har ni gjort? Gjorde ni Pgs på embryona? Har du gjort någon immunutredning för att kolla upp så inte ditt immunförsvar är problemet?

Vi har gjort 2 st försök,varav ett färsk och ett fryst, och då satt vi tillbaka 2 st embyon.Ingen Pgs på embryorna och ingen immunutredning

Vad jag förstår så är det inga problem att få immunmediciner på Invimed. När jag frågade om det sa de att de vill träffas först och gå genom allt innan man beslutar. Alla får individuellt. Du kan få Pgs på embryona med det är ju inte direkt gratis och enligt dom så är det ju unga tjejer som fått barn innan som donerar så då är ju risken mindre att där är kromosomavvikelser. Hade jag gjort ivf med mina egna ägg hade jag absolut valt Pgs som tillval.
  • Lilly2013

Hej nu är vi på väg tillbaka från Polen. Får åka dit på ett 2 besök innan nånting bestäms. Läkaren var inte nöjd med att jag haft så många missfall och ville göra lite extra utredning för att försöka förhindra det i fortsättningen. Underbar tjej som tolkade till oss och personalen kändes bra. Nu boosta med vitaminer och fortsätta med IL dropp.

• UndrandeSökare
    Lilly2013 skrev 2017-02-25 11:31:49 följande:

Hej nu är vi på väg tillbaka från Polen. Får åka dit på ett 2 besök innan nånting bestäms. Läkaren var inte nöjd med att jag haft så många missfall och ville göra lite extra utredning för att försöka förhindra det i fortsättningen. Underbar tjej som tolkade till oss och personalen kändes bra. Nu boosta med vitaminer och fortsätta med IL dropp.

Lilly- Vill de ta immunologi prover på dig på kliniken i Polen innan ni
    påbörjar ÄD- behandlingen pgr av dina upprepade missfall?

Hoppas 2a resan också går bra. Åker ni i mars eller april?
  • Lilly2013

Hej!
    Jag har faktiskt inte alls lagt mig i vad för prover de har tagit eller vad som ska tas. Vi låter dom sköta allt. Kändes väldigt tryggt att de inte ville att vi skulle köra standard program iallafall. Om mitt AMH prov fortfarande är ok ( vilket jag inte tror) så kanske vi överväger att göra en ivf till hos dom. De ville att vi skulle boosta ordentligt båda med olika vitaminer och att jag skulle fortsätta med IL droppet tillsvidare.
    Vi åker nog tillbaka om 2 veckor ungefär en sån snabbis som vi gjorde nu försvar reda ut allt när alla provsvar kommit.
    Tack. Nu håller vi tummarna förvisso alla.

• UndrandeSökare

Lily- Vad skulle amh minst vara för att vara ok enligt Invimed?

Mitt amh var mycket bra för min ålder men läkaren på AvaRiga sa
    att minst 85 % av embryona var statistiskt sett kromosommässigt felaktiga
    i min ålder så vi valde ÄD direkt för att spara tid och pengar. 

Hoppas det går bra för dig.

• Lilly2013

De tyckte nog också att jag skulle gå på ÄD istället men jag vill gärna prova med mina egna om det finns en chans. Man kan ju göra test även på dom innan de sätts in. Vi får se vad de säger när svaren kommer. Tror de ville att det skulle ligga på runt 1.

Svar på tråden InviMed