• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • Storstadsråttan
    Greta321 skrev 2017-05-12 19:56:03 följande:

Hej, vi har gjort äggdonation i Polen, Gdynia, Invimed, i januari 2017 och nu är jag i vecka 17 +4. Det lyckades på första försöket. De satte in två embyon men blev ett barn som vi ville. Vi har tidigare ett barn med IVF, landstinget född 2012, därefter gjorde vi sex ivf ( fick ett embryo till frysen en gång) med mina ägg i Sverige, IVF-kliniken, som inte blev någon graviditet alls. Jag tyckte det var lite jobbigt att åka fram och tillbaka till Gdnask några gånger under kort tid men nu är det ju värt allt. Tyckte också att läkarna på kliniken lite barska men tänker inte på det så mycket heller nu. Det problem vi haft tros vara min låga äggreserv som var 0,32 redan innan vi fick vår dotter 2012. Jag fyllde 43 i mars i år.

Stort grattis!

Får jag fråga vad du hade för läkare? Jag ska träffa Beata Makowska nu på tisdag. Men jag behöver göra mammografi och cellprover i Sverige och med provsvaren ifrån det kommer det nog dra ut på tiden om vi beslutar oss för äggdonation. Tacksam för tips om det är något man behöver tänka på inför mötet med läkaren och själva proceduren. Jag är själv 43, fyller 44 i augusti.

• Emmet1976

Hej

26 maj åker vi till Gdansk för ett första möte för ÄD. Har 6 misslyckade ivf bakom oss. Vi har försökt totalt i fem år. Jag har AMH runt 0,7 och är 40 år ung. :)

Bytte från IVF-kliniken St Görans efter den fjärde misslyckade ivf:en till Falun. Fick 11 ägg varav 4 blev blasto, men inget till frysen och inget plus. Förra helgen konstaterade jag att ivf nr 6 var över på RD4 trots toppblasto även på vårt andra försök hos Falun. (Toppenbra klinik och Falun gjorde verkligen sitt bästa). Bröt ihop och grät hela helgen medans jag googlade på ÄD. Valet stod mellan Invimed och Reprogenesis i Brno. Valde Polen för att man får se donatorns ansikte i vuxen ålder.

• UndrandeSökare

Lilja -Hur har det gått för dig med graviditeten?

För mig blev det tyvärr ofostrig (tom hinnsäck).

Hoppas det gått bra för dig !

• Greta321

Hej, kommer inte ihåg vad läkaren heter faktiskt men det kan mycket väl vara Beata som du ska träffa. Hon är blond och lång mellan 55-60 år ungefär. hade gjort mammagrafi i höstas  så jag kunde bara ringa och få en kopia på svaret och skicka till dem. Cellprov tror jag inte jag lämnade någon gång men kommer inte ihpg riktigt. Det hela gick mycket snabbt från att vi varit där. Vi var där i november och hade det inte varit för att det var jul och nyår så hade vi gjort äggdonationen i slutet på december. Nu blev det i slutet på januari. jag har varit i Sopot (ligger i närheten av Gdynia) på semester 3 gånger och det var därför vi bestämde oss för Polen och Gdynlia). Det går tåg på ca 30 min mellan eller taxi för ca 250 kr. Jag kan rekommendera att bo i Sopot om ni ska vara där i några nätter, speciellt så här års, fantastisk sandstrand och semesterstämning. Det finns många spa och kan verkligen rekomendera Meraspa i Sopot, om inte annat för deras fantastiska frukostbuffe och mat för övrigt. Vi fick ju åtta ägg. Efter upptining var det 6 kvar, 4 blev befruktade och två ville de sätta in och två skulle få odlas och se om de kunde frysas. Vi fick några dagar efter insättning reda på att inget av de två som skulle odlas vidare hade överleft. Läkaren rådde oss till att sätta in två eftersom vi hade så många misslyckade IVF-försök bakom oss. Vi fick se donatorn på bild men då hon var ca 5-6 år. Det känns helt ok tyckte jag. Vi ville inte vara i Polen i många dagar i sträck (mellan kontroll av slemhinnan/då spermier och ägg sätts ihop tar det några dagar) då vi har ett barn hemma på heltid och ett barn på halvtid och läkaren gillade inte att vi skulle flyga hem emellan men det gjorde vi. Det verkade som att de har väldigt bra statistik för graviditet där på Invimed, hoppas ni andra som försöker lyckas!

• Storstadsråttan
    Greta321 skrev 2017-05-14 18:00:41 följande:

Hej, kommer inte ihåg vad läkaren heter faktiskt men det kan mycket väl vara Beata som du ska träffa. Hon är blond och lång mellan 55-60 år ungefär. hade gjort mammagrafi i höstas  så jag kunde bara ringa och få en kopia på svaret och skicka till dem. Cellprov tror jag inte jag lämnade någon gång men kommer inte ihpg riktigt. Det hela gick mycket snabbt från att vi varit där. Vi var där i november och hade det inte varit för att det var jul och nyår så hade vi gjort äggdonationen i slutet på december. Nu blev det i slutet på januari. jag har varit i Sopot (ligger i närheten av Gdynia) på semester 3 gånger och det var därför vi bestämde oss för Polen och Gdynlia). Det går tåg på ca 30 min mellan eller taxi för ca 250 kr. Jag kan rekommendera att bo i Sopot om ni ska vara där i några nätter, speciellt så här års, fantastisk sandstrand och semesterstämning. Det finns många spa och kan verkligen rekomendera Meraspa i Sopot, om inte annat för deras fantastiska frukostbuffe och mat för övrigt. Vi fick ju åtta ägg. Efter upptining var det 6 kvar, 4 blev befruktade och två ville de sätta in och två skulle få odlas och se om de kunde frysas. Vi fick några dagar efter insättning reda på att inget av de två som skulle odlas vidare hade överleft. Läkaren rådde oss till att sätta in två eftersom vi hade så många misslyckade IVF-försök bakom oss. Vi fick se donatorn på bild men då hon var ca 5-6 år. Det känns helt ok tyckte jag. Vi ville inte vara i Polen i många dagar i sträck (mellan kontroll av slemhinnan/då spermier och ägg sätts ihop tar det några dagar) då vi har ett barn hemma på heltid och ett barn på halvtid och läkaren gillade inte att vi skulle flyga hem emellan men det gjorde vi. Det verkade som att de har väldigt bra statistik för graviditet där på Invimed, hoppas ni andra som försöker lyckas!

Ja det är nog Beata, jag bad om att få henne då hon hade skrivit en avhandling om sköldkörtelhormoner/graviditet då jag har underfunktion av sköldkörteln.

Vi åker imorgon och kommer stanna till på torsdag men har bokat hotell i Gdynia för hela vistelsen även om jag vet att vi kommer åka in till Gdansk med. Vi kommer bo på Courtyyard by Marriot Gdynia Waterfront som låg rätt nära kliniken.

Då blodproverna och undersökningarna bara håller inom 6 månader är det inte troligt att vi gör blodproverna vid det här besöket då mammografins svar säkert inte kommer förrän i augusti.. Det är dåligt av mig att jag hoppat över mammografi och cellprover i flera år, men får det gjort nu ändå.

• Greta321

ok, där bodde vi också i två nätter och det var ett jättebra hotell måste jag säga.

• Provence1

Hej jag behöver några att prata med. Jag är 43 o har få o dåliga egna ägg kvar o drf har vi bestämt att göra ÄD på AVA i Riga i sommar då ivf troligtvis inte kommer funka för oss. Jag har aldrig varit gravid så vet inget om mina chanser att bli o få behålla ett barn. Har nog aldrig haft lätt att bli gravid. Jag sörjer såklart att jag inte kan få ett barn med mina egna gener men vet att jag kommer älska barnet lika mkt ändå. Är dock väldigt nervös o rädd för att detta med ÄD inte heller kommer fungera...kan ju bara hoppas...

Berätta gärna mer om hur det varit för er o era tankar o farhågor mm?

Vi har första mötet imorgon med kliniken o det ska bli spännande:)

Kan man ha sån tur att det kan lyckas på 1a försöket? Sker mirakel? Vågar man hoppas?

Kram C

• Provence1
    UndrandeSökare skrev 2017-05-14 10:21:05 följande:

Lilja -Hur har det gått för dig med graviditeten?

För mig blev det tyvärr ofostrig (tom hinnsäck).

Hoppas det gått bra för dig !

Såå tråkigt att höra...hur mår du? Tror du ni kommer försöka igen?

Vrf luras kroppen så:(

Kram
  • UndrandeSökare

Provence- Jag mår ok, nu blir det sommarsemester och nästa försök blir i höst. 6:e missfallet, men första med ÄD.

Hur går det för dig?

• Provence1
    UndrandeSökare skrev 2017-05-16 10:46:36 följande:

Provence- Jag mår ok, nu blir det sommarsemester och nästa försök blir i höst. 6:e missfallet, men första med ÄD.

Hur går det för dig?

Skönt att du mår ok o skönt med en paus. Vi ska prova 1a ÄD i sommar...har första samtalet med kliniken imorgon. Men jag är lite orolig inför allt o framförallt att det inte ska funka men försöker tänka positivt.

Hur har du upplevt dagarna innan isättning när man ska ta sprutor etc gjorde insättningen ont ?

Tack
Svar på tråden InviMed