• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • UndrandeSökare

Vilka sprutor tänker du på? Jag har tagit blodförtunnande sprutor i magen eftersom jag har koagulationssjukdom. Är det dem du tänker på?

Insättningen kändes inte alls för mig.

• Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-05-14 10:21:05 följande:

Lilja -Hur har det gått för dig med graviditeten?

För mig blev det tyvärr ofostrig (tom hinnsäck).

Hoppas det gått bra för dig !

Beklagar UndrandeSökare. Ingen lycka för oss heller, graviditeten stannade upp i ca v6. Stegringen av HCG gick sakta uppåt, så i ca 2 veckor anande man att det inte riktigt stod rätt till men man vill inte sluta med medicinerna ifall att... Så i vecka "8" slutade jag med medicinerande efter att jag varit på ultraljud och såg att fostersäcken minskat samt HCG gick neråt.
    Tänkte att man kanske kunde ha lite tur den här gången. Men icke då. Vi har 3 ägg kvar. Så det känns bra men så tufft och jobbigt med all medicin, resor etc... Ja du vet ju själv hur det är, pust! 
    Ville göra ett nytt försök i sommar men har en cysta som måste bort först innan vi kan börja på nytt. Så antar att det blir i augusti/september.
    Läkaren nere på kliniken vill ev göra en hysteroskopi samt rispning av slemhinnan. Men vet inte om jag ska göra det. Gjorde det i augusti förra året och det gav inget positivt resultat. Vad skulle du gjort eller någon annan som läser detta?!
    Hälsningar A
  • Lilly2013

Usch stackars dig. Vilken otur ni har. Vet ju att ni har fler kvar i frysen men va tradigt. Vad säger dom på kliniken?? Tycker dom inte det är konstigt att ni har misslyckats så många gånger nu? Hoppas verkligen att de ändrar lite i behandlingen.
    Vet inte om du fått IL dropp mer än vid insättningen? Till oss sa läkaren att jag ska fortsätta och ta IL var tredje vecka som jag nästan gjort hela året så att immunförsvaret hålls nere. Vet inte vad de kommer och säga om efteråt men jag kommer nog att fortsätta i vilket fall. Jag har haft uppehåll med det med nu eftersom jag tyckte det var onödigt eftersom vi har lagt allting på is ett tag.
    Håller tummarna för er.

• UndrandeSökare

Hej Lilly ! Vi har 5 st blastos kvar i frysen och nästa försök blir troligen i september. När tänker ni fortsätta med processen, blir det detta år eller väntar ni till 2018?

• Emmet1976
    annika1987 skrev 2017-06-20 19:55:52 följande:

Hej

Jag har gjort äggdonation hos InviMed, Polen. Vill ni som står i valet och kvalet ha mer info bloggar jag här:

jaktenpabarn.wordpress.com/

Alltså jag sitter och gråter nu när jag läst din blogg. Underbart! Grattis!

Vi ligger två veckor efter er och gjorde samma resa förra veckan och nu är jag på ruvardag 4.

Dock blev jag väldigt ställd när de på återföringsdagen, en timme innan, berättar att det finns bara en tillräckligt bra (6 celler) att återföra och de två andra skulle odlas vidare. Dock dog de. Redan under veckan när vi var där fick vi reda på att bara 5 hade befruktats trots att även min man hade riktigt bra simmare. På odlingsdag 2 fanns bara tre kvar. Vi blev aldrig erbjudna att få ny donator. Om denna nu inte tar sig utgår jag ifrån att vi får ny omgång i och med garantin. Donatorn var 22 år...

Jag har inget hopp alls denna omgång. (Har 6 ivf:er bakom mig dessutom).
  • annika1987
    Emmet1976 skrev 2017-06-20 20:34:27 följande:

Alltså jag sitter och gråter nu när jag läst din blogg. Underbart! Grattis!

Vi ligger två veckor efter er och gjorde samma resa förra veckan och nu är jag på ruvardag 4.

Dock blev jag väldigt ställd när de på återföringsdagen, en timme innan, berättar att det finns bara en tillräckligt bra (6 celler) att återföra och de två andra skulle odlas vidare. Dock dog de. Redan under veckan när vi var där fick vi reda på att bara 5 hade befruktats trots att även min man hade riktigt bra simmare. På odlingsdag 2 fanns bara tre kvar. Vi blev aldrig erbjudna att få ny donator. Om denna nu inte tar sig utgår jag ifrån att vi får ny omgång i och med garantin. Donatorn var 22 år...

Jag har inget hopp alls denna omgång. (Har 6 ivf:er bakom mig dessutom).

Hej!

Vad kul att du också gjort äggdonation hos invimed. Anar då att ni också fick 12 frysta ägg från början. Tokigt att både ni o vi hade otur med att många dog..

Som jag har fattat det så får man bara garantin om man inte väljer att fullfölja. Dvs vi hade 5 som klarade upptiningen o fick då välja mellan att fortsätta med de 5 alt åka hem o välja ny donator o kassera äggen. Men det är så jag fattade.

Håller tummarna för er lilla krigare. Jag blöder smått smått till o från (Aldrig i trosskyddet men på pappret). Gör mig oroad även om jag förstått att det är vanligare under donation. Ska på ultraljud igen på torsdag o hoppas ses hjärtan.
  • Emmet1976
    annika1987 skrev 2017-06-20 20:53:38 följande:

Hej!

Vad kul att du också gjort äggdonation hos invimed. Anar då att ni också fick 12 frysta ägg från början. Tokigt att både ni o vi hade otur med att många dog..

Som jag har fattat det så får man bara garantin om man inte väljer att fullfölja. Dvs vi hade 5 som klarade upptiningen o fick då välja mellan att fortsätta med de 5 alt åka hem o välja ny donator o kassera äggen. Men det är så jag fattade.

Håller tummarna för er lilla krigare. Jag blöder smått smått till o från (Aldrig i trosskyddet men på pappret). Gör mig oroad även om jag förstått att det är vanligare under donation. Ska på ultraljud igen på torsdag o hoppas ses hjärtan.

Hoppas hoppas blödningen upphör snarast. Vissa verkar dock blöda till och från under hela graviditeten. Har du inte fått order om att dubblera Duphastonet vid ev blödning?

Vi har inte ens fått frågan om att avbryta. I vår garanti står följande:

• annika1987
    Emmet1976 skrev 2017-06-20 22:21:05 följande:

Hoppas hoppas blödningen upphör snarast. Vissa verkar dock blöda till och från under hela graviditeten. Har du inte fått order om att dubblera Duphastonet vid ev blödning?

Vi har inte ens fått frågan om att avbryta. I vår garanti står följande:

Dåså! Skönt

Jo jag kör dubbelt upp med duphston. Hur mår du av alla mediciner?
  • Emmet1976
    annika1987 skrev 2017-06-20 22:45:40 följande:

Dåså! Skönt

Jo jag kör dubbelt upp med duphston. Hur mår du av alla mediciner?

Det konstiga är att jag inte känner samma biverkningar som efter tidigare ivf:er efter återföring. Inte ännu iallafall. Inga falska gravidkänningar trots att jag använt Duphaston och Lutinea i 8 dagar nu. Använder även en progesteronspruta Prolutex, vilket är så braför att slippa så mycket lutinuskladd och få jämnare upptag. Men sprutan fick jag på eget initiativ.

Däremot kände jag av kortisonet som jag började med cykeldag 3. Vätskig och blev superförkyld.

Du då?

Nu väntar jag på svar på när jag kan få börja nästa omgång, om denna misslyckas. Hoppas jag kan börja nu i nästa cykel, dvs juli. Jag måste ha en backup-plan.
Svar på tråden InviMed