• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • Asil76
    Storstadsråttan skrev 2018-04-21 14:18:07 följande:

Med din otroligt negativa inställning till saker och ting så präglar det säkert din upplevelse av det mesta i livet.

Du kanske skulle söka psykiatrisk hjälp istället för att vilja skaffa ett barn?

Storstadsråttan, vi är fler som har dåliga erfarenheter av invimed. Och när man blir dåligt behandlad har man alltid rätt att bli ledsen och besviken. Så håll såna där nedlåtande kommentarer om psykisk ohälsa för dig själv. Dom gör ingen gladare.

Det finns säker en massa som har andra erfarenheter än oss, och om ni väljer Invimed hoppas jag absolut att ni får ett professionellt och trevligt bemötande! Stort lycka till!
  • UndrandeSökare
    Liljja skrev 2018-02-09 21:03:53 följande:

Å va spännande. Hoppas allt har gått bra. Håller tummarna Lilly2013.

Vi har gjort 7 insättningar sammanlagt. Dom 4 senaste ggr var ägg från samma kvinna då vi hade turen att få embryon till frysen. Tack vare henne som jag nu är gravid. Så tacksam <3

/A

Hej Lillja ! Hur går det för dig nu? I vilken vecka är du? Har du gjort Kub?
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2018-05-06 16:30:27 följande:
    Är i v24 nu (23+3). Har gjort både NIPT och KUB. Allt ser jättebra ut och bebis växer som den ska. Tack för att du frågar UndrandeSökare.

/A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2018-05-06 16:30:27 följande:
    Är i v24 nu (23+3). Har gjort både NIPT och KUB. Allt ser jättebra ut och bebis växer som den ska. Tack för att du frågar UndrandeSökare.

/A
  • Fröken lillasyster

Ville bara berätta att i helgen, flera veckor efter att jag gjort en förfrågan till Invimed ang ÄD, fick jag svar från dem. Och där koordination ursäktade det sena svaret med att mitt mail hamnade i inkorgen för skräppost. Känns ju himla seriöstObestämd
    Efter allt jag läst här är invimed inte längre ett alternativ för oss men jag kunde inte låta bli att skriva ett långt mail tillbaka och tala om vad jag anser om dem efter att tagit del av andras upplevelser om dem. Ska bli intressant att se om jag får någon respons på det mailet...

• UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-05-14 12:13:49 följande:

Ville bara berätta att i helgen, flera veckor efter att jag gjort en förfrågan till Invimed ang ÄD, fick jag svar från dem. Och där koordination ursäktade det sena svaret med att mitt mail hamnade i inkorgen för skräppost. Känns ju himla seriöst

Efter allt jag läst här är invimed inte längre ett alternativ för oss men jag kunde inte låta bli att skriva ett långt mail tillbaka och tala om vad jag anser om dem efter att tagit del av andras upplevelser om dem. Ska bli intressant att se om jag får någon respons på det mailet...

Berätta gärna här sen om du fått något svar på ditt mail till Invimed.

Vilken klinik kommer ni välja istället för Invimed?
  • Änglamamma007

Jag och min sambo gjorde ivf med donerat ägg på Invimed i Gdynia 2016. Vi är otroligt nöjda med det proffsiga bemötandet, medicineringen och kunskapen. Iallafall då svarade koordinatorn Agnieszka snabbt på mina email under processen till och med under kvällar och helger. 13 juni 2016 fick jag två embron isatta och i slutet på juni blev testet positivt. Mars 2017 föddes vår underbara son som är 15 månader nu. 4 embryon överlevde efter 5 dagar varav 2 sattes in och 2 fryste in. Skulle jag behöva göra om det skulle jag välja samma klinik. Det kändes personligt och tryggt. Vi valde mellan även Invicta men där kändes det som det var på löpande band. Det kostade ca 30.000 -35.000kr med hela processen och medicinerna och proverna och sedan tillkom såklart resor och boende.

• Flowerpower
    Änglamamma007 skrev 2018-06-12 22:24:57 följande:

Jag och min sambo gjorde ivf med donerat ägg på Invimed i Gdynia 2016. Vi är otroligt nöjda med det proffsiga bemötandet, medicineringen och kunskapen. Iallafall då svarade koordinatorn Agnieszka snabbt på mina email under processen till och med under kvällar och helger. 13 juni 2016 fick jag två embron isatta och i slutet på juni blev testet positivt. Mars 2017 föddes vår underbara son som är 15 månader nu. 4 embryon överlevde efter 5 dagar varav 2 sattes in och 2 fryste in. Skulle jag behöva göra om det skulle jag välja samma klinik. Det kändes personligt och tryggt. Vi valde mellan även Invicta men där kändes det som det var på löpande band. Det kostade ca 30.000 -35.000kr med hela processen och medicinerna och proverna och sedan tillkom såklart resor och boende.

Vad roligt att det gick bra för er. Man har ju hört om fler positiva berättelser innan 2018 men inte ett enda i år... Agnieszka tycker jag är OK men inte lika bra som på andra kliniker. I år verkar ha varit väldigt rörigt vet ej om det händer nåt. Vi var ombedda att vara där en lördag och när vi kom fick vi ta reda på att läkaren visste inte om oss eller vårt besök. Så deras utrustning skulle värmas upp under 24 timmar för att kunna göra själva befruktningen men det gjorde de inte. Så vi fick komma tillbaka på måndag igen (proffsigt, vad?) Flera månaders planering och helt plötsligt är ingen som vet att man skulle komma Rynkar på näsan

Vi fick bara 3 embryo och det verkar de flesta få i år- för att det är deras garanti. Nya positiva inlägg från Invimed verkar något misstänksamt tycker jag. Jag skulle INTE rekommendera Invimed. 

• smurfen 11
    Flowerpower skrev 2018-06-13 09:49:02 följande:

Vad roligt att det gick bra för er. Man har ju hört om fler positiva berättelser innan 2018 men inte ett enda i år... Agnieszka tycker jag är OK men inte lika bra som på andra kliniker. I år verkar ha varit väldigt rörigt vet ej om det händer nåt. Vi var ombedda att vara där en lördag och när vi kom fick vi ta reda på att läkaren visste inte om oss eller vårt besök. Så deras utrustning skulle värmas upp under 24 timmar för att kunna göra själva befruktningen men det gjorde de inte. Så vi fick komma tillbaka på måndag igen (proffsigt, vad?) Flera månaders planering och helt plötsligt är ingen som vet att man skulle komma Rynkar på näsan

Vi fick bara 3 embryo och det verkar de flesta få i år- för att det är deras garanti. Nya positiva inlägg från Invimed verkar något misstänksamt tycker jag. Jag skulle INTE rekommendera Invimed. 

Kan också tycka det är lite misstänksamt med såna här inlägg som är sååå positiva. Men, det är ju såklart några som lyckats där, men bara hört en som blev gravid med tvillingar förra året. 

Får dock säga kliniken skött vår korrespondans bra efter vårt klagomål. Dock inte fått pengarna än, men det kan ta ytterligare nån vecka.

Men vad konstigt med ert besök, jag hade blivit skitförbannad.
Svar på tråden InviMed