InviMed
Hej,
Jag har följt tråden ganska länge och även andra trådar sedan 2011 el 2012. Jag är med på olika trådar, trots att jag inte varit aktiv på länge. Jag har bara läst och läst och försökte att hämta lite kunskap .
Jag har köpte ett paket med tre behandlingar på Invimed i Gdynia. Jag blev inte gravid på första behandling ( gjort 3 FET ) och inte heller på andra behandlingen ( 2 FET ). Javisst blir man ledsen och besviken, förbannad, men sånt är livet, och man måste gå vidare och försöka hitta andra lösningar, livet är så. Man måste inse att personalen på Invimed gör sitt bästa även om man är otrevlig mot dem.
Det ligger inte i min natur att vara otrevlig mot folk, speciellt de som ställer upp för att hjälpa mig. Man måste kunna se genom, den tunga verkligheten som vi lever i. Vi är gamla eller vi ha hälsoproblem, annars vi skulle inte söka hjälp. Vi måste kunna koppla bort lite grann, på vår problematik, det är också viktig för vår psykiska hälsa. Invimed gör deras jobb, men det gäller också att våra kroppar måste vara i balans,i optimalt tillstånd för en lyckad graviditet, annars är allt jobb förgäves. Jag har haft en resa till Invimed i slutet av april, och träffade läkare ( dr.Rogoza och dr. Beata ), de insåg, att det var inte rätt tid för att göra en FET, pga mina hormoner, var inte riktigt optimala, Javisst jag blev ledsen, men samtidig glad, pga det tog hänsyn till mig, de behandlade mig med respekt, de tänker inte bara på att tjäna pengar . Läkarna har behandlat mig på bästa sätt, och tog sin tid att prata med mig. Det är jag mycket tacksam för att de har ställt upp för mig. Agnieszka har varit världens trevligaste, vilket fantastisk bemötande, hon var till mycket stöd när jag var ledsen. Hon ringde dagen efter misslyckad resa utan insättning och skrev till mig och frågade hur jag mådde, när jag hade kommit till Sverige.
Det tar lite tid för att få balans, och jag fick en stor ändring i min kost och medicinering, yoga, LCHF, homeopatiska medel, meditation,inget socker, kaffe plus olika vitaminer tx. PP, som dr Beata är väl insatt i någon studie på hur bra den är. jag har haft kontakt med Agnieszka hela tiden, och hon har varit en länk mellan mig och dr och olika, prover modifiering. Invimed har hela tid tagit hänsyn till mina önskemål, och väglett mig för att kunna hitta lösningar. Man måste förstå att Invimed, har andra patienter, och de kan inte svara mig på noll tid. Men Agnieszka, har alltid svarat mig, ibland för fort och ibland tog det några timmar, ibland nästa dagen. Det beror på hur frågan är, eller hur fort hon kan få tag i läkarna. Hon har ringt mig, efter kl. 21, pga läkare vill ändra något i min behandling och hon vet att jag alltid har bråttom. Jag blev tacksam och glad för hennes samtal. Jag har varit lite orolig, och kommit till kliniken, när jag inte hade tid hos läkare. Agnieszka bemötte mig med världens roligaste skratt, satt med mig, efter ca 20 min och förklarade att hon var med på ett möte och kunde tyvärr inte prata länge med mig, men om jag vill vänta lite vi kunde prata efter möte... Hon har lätt att lätta på stämningen och vi har roligt tillsammans, trots att jag är kräsen och krävande ibland.
Nu lyckades jag med 8 ägg, 6 ägg befruktades på första dag. Invimeds personal var mer glad än mig verkade det som, så många gratulationer man fick. Då grät jag en gång till, sjuksköterskor kramade mig också. De vet hur mycket som jag har kämpat för det här. Tredje dag; två embryo med en med 11 celler och en med 10 celler, 3 st med 9 celler och 1 st med 6 celler. Jag var i himlen. Otroligt bra för min ålder. Nu är jag ruvare igen, med 2 st första klass embryo. och fyra st embryo till frysen.
Hoppet finns , det gäller att inte ge sig lätt, positivitet är avgörande, att bemöta sjukhuspersonal med respekt är viktigt, vi ska behandlas såsom vi vill bli behandlade. Lycka till allihopa