• Flowerpower

InviMed

Hej tjejer!

Tråden är inte så aktiv längre men jag försöker ändå. Först gratulerar till det efterlängtade Plus det e ju det vi e alla ute efter.

Jag skulle vilja ställa en fråga för er som har varit på INVIMED. Har ni fått fler än ett embryo till frysen? I paketet ingår frysning av embryon som klarar av vidareodling till blasto. När jag läser era erfarenheter har jag fattat som att det blir bara ett embryo kvar varje "första gång" Sedan när man går vidare och gör fler försök det blir då fler embryo. Har jag uppfattat det fel? Jag bara tänker på att det borde vara toppenbra kvalité på äggen hur kommer det sig att det blir i snitt bara 3 som klarar sig. Skulle verkligen uppskatta om ni kan hjälpa mig förstå detta bättre. 

Det är jätteroligt när man lyckas första försöket, då behöver man inte tänka riktigt på om det finns fler i frysen. Men lyckas man ju inte (har man gått vidare med ÄD då är man van vid misslyckanden) då vill man veta att det finns några stycken i frysen. 

Skulle vilja höra hur det går för er som har plussat. Vad roligt!

Ha en fin söndag!

• Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-03-25 15:58:33 följande:
    Flowerpower- Jag går inte hos Invimed, men när det gäller när man får få embryon till frysen så beror det endera på sämre kvalitet på spermier eller sämre kvalitet på äggen.

Sen på denna klinik (Invimed) använder de frysta ägg och det är sämre (och billigare) än färska ägg. Eftersom ägg innehåller endast 1 cell, och när de tinas så kan (både embryon och) ägg tappa celler. Ett fruset befruktat ägg (embryo) kan tåla det eftersom det innehåller många fler celler.

Men tappar ett obefruktat ägg sin cell så dör det. Därför är det alltid bättre att välja en klinik där man får färska ägg.

Vi går hos AvaClinic och där får man färska ägg. Vi fick 13 ägg från donatorn, 12 befruktades. Alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala kromomosommässigt.

Tack för ditt svar! Jag valde just Invimed pga frusna ägg. Jag vill helst slippa stoppa min mens och anpassa min cykel efter donators cykel. Jag kollade på kliniker i Tjeckien, Lettland, Estland, Danmark, Spanien, Grekland, Ryssland, you name it Flört

Visste inte att det var en billigare process med tanken på att de går igenom samma process för att plocka äggen. 

Men då förstår jag att det är inte själva kliniken men metoden i sig. Jag var mest misstänksam ifall det pågick nåt konstigt med detta.  

Tack ännu en gång!

• Flowerpower
    Liljja skrev 2018-04-02 14:42:50 följande:
    Tack Flowerpower! Dom 3 första donatorerna vi valde fick vi inga embryon till frysen MEN av den senaste donatorn så fick vi 2 st som sattes in och 5 st till frysen. Så det vara bara 1 av 8 ägg som inte gick vidare så det var ett riktigt bra resultat. Vi började oxå tänka hur vi skulle göra om det inte gick vägen även med senaste donatorn - om vi skulle försöka med färska ägg. Har fått 3 plus av 7 insättningar varav ena är jag nu i v19 (dom andra 2 stannande upp tidigt).

/A
    UndrandeSökare skrev 2018-03-24 10:36:48 följande:
    Så roligt att höra att det gick vägen tack vare höjd Prednisolondos Gick du upp från 5mg till 10mg?

Vi fick ju misfall (ofostrig graviditet) trots 2 normala embryon efter PGS, så förstod då att det fanns mer immunproblem att hitta. Jag läste på och misstänkte att jag har för låga LAD nivåer (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar).

Så vi reste till en klinik i London och gjorde en ny större immunutredning än vi fick i Aten. Där hittades att jag har låga LAD. Så nu behöver jag göra Pooled donor LIT 2 gånger med en månad emellan varje, och sen ta om LAD-testet igen för att se att det ökat tillräckligt innan nästa insättning. Så vi kämpar på.

Har du gjort kub?

Vilken vecka är du i nu? När har du BF?

Lycka till med graviditeten !
    Tack UndrandeSökare!
    Yes höjde från 5mg till 10mg.
    Skönt att ni har hittat vad problemet är. Hoppas allt går bra.
    Vi önskade att göra NIPT-test men fick göra både det och Kub. Alla test var bra. Går in i v19 imorgon. Ska göra rutin-ultrajud nästa vecka. Nervöst. Men man kommer alltid vara det. BF är i början av september.

/A
    Tack för svaret! Skönt att veta att ibland funkar detGlad Lycka till och berätta hur det går under tiden!
  • Flowerpower
    Änglamamma007 skrev 2018-06-12 22:24:57 följande:

Jag och min sambo gjorde ivf med donerat ägg på Invimed i Gdynia 2016. Vi är otroligt nöjda med det proffsiga bemötandet, medicineringen och kunskapen. Iallafall då svarade koordinatorn Agnieszka snabbt på mina email under processen till och med under kvällar och helger. 13 juni 2016 fick jag två embron isatta och i slutet på juni blev testet positivt. Mars 2017 föddes vår underbara son som är 15 månader nu. 4 embryon överlevde efter 5 dagar varav 2 sattes in och 2 fryste in. Skulle jag behöva göra om det skulle jag välja samma klinik. Det kändes personligt och tryggt. Vi valde mellan även Invicta men där kändes det som det var på löpande band. Det kostade ca 30.000 -35.000kr med hela processen och medicinerna och proverna och sedan tillkom såklart resor och boende.

Vad roligt att det gick bra för er. Man har ju hört om fler positiva berättelser innan 2018 men inte ett enda i år... Agnieszka tycker jag är OK men inte lika bra som på andra kliniker. I år verkar ha varit väldigt rörigt vet ej om det händer nåt. Vi var ombedda att vara där en lördag och när vi kom fick vi ta reda på att läkaren visste inte om oss eller vårt besök. Så deras utrustning skulle värmas upp under 24 timmar för att kunna göra själva befruktningen men det gjorde de inte. Så vi fick komma tillbaka på måndag igen (proffsigt, vad?) Flera månaders planering och helt plötsligt är ingen som vet att man skulle komma Rynkar på näsan

Vi fick bara 3 embryo och det verkar de flesta få i år- för att det är deras garanti. Nya positiva inlägg från Invimed verkar något misstänksamt tycker jag. Jag skulle INTE rekommendera Invimed. 

Svar på tråden InviMed