• Provence1

InviMed

Hej jag behöver några att prata med. Jag är 43 o har få o dåliga egna ägg kvar o drf har vi bestämt att göra ÄD på AVA i Riga i sommar då ivf troligtvis inte kommer funka för oss. Jag har aldrig varit gravid så vet inget om mina chanser att bli o få behålla ett barn. Har nog aldrig haft lätt att bli gravid. Jag sörjer såklart att jag inte kan få ett barn med mina egna gener men vet att jag kommer älska barnet lika mkt ändå. Är dock väldigt nervös o rädd för att detta med ÄD inte heller kommer fungera...kan ju bara hoppas...

Berätta gärna mer om hur det varit för er o era tankar o farhågor mm?

Vi har första mötet imorgon med kliniken o det ska bli spännande:)

Kan man ha sån tur att det kan lyckas på 1a försöket? Sker mirakel? Vågar man hoppas?

Kram C

• Provence1
    UndrandeSökare skrev 2017-05-14 10:21:05 följande:

Lilja -Hur har det gått för dig med graviditeten?

För mig blev det tyvärr ofostrig (tom hinnsäck).

Hoppas det gått bra för dig !

Såå tråkigt att höra...hur mår du? Tror du ni kommer försöka igen?

Vrf luras kroppen så:(

Kram
  • Provence1
    UndrandeSökare skrev 2017-05-16 10:46:36 följande:

Provence- Jag mår ok, nu blir det sommarsemester och nästa försök blir i höst. 6:e missfallet, men första med ÄD.

Hur går det för dig?

Skönt att du mår ok o skönt med en paus. Vi ska prova 1a ÄD i sommar...har första samtalet med kliniken imorgon. Men jag är lite orolig inför allt o framförallt att det inte ska funka men försöker tänka positivt.

Hur har du upplevt dagarna innan isättning när man ska ta sprutor etc gjorde insättningen ont ?

Tack
  • Provence1

Jag ska göra undersökning nästa vecka o om det ser bra ut ska jag ta sprutan. Vad är Procen o vad gör det? Hur tjock måste slemhinnan vara för att det ska va godkänt?

Beräknad transfer 21 aug...känns som en evighet dit:/

• Provence1
    UndrandeSökare skrev 2017-07-15 00:00:33 följande:

Provence - Procren är en spruta du tar själv i magfettet och den nedreglerar dig. Dvs försätter dig i ett tillfälligt klimaktetium. Sen använder man östrogentabletter för att bygga upp slemhinnan, sen tillsätter man också proesterson någon dag innan insättningen.

Slemhinnan måste vara minst 7mm tjock vid insättning.

Ok tack! Jag ska ta sprutan 1 månad innan transfer, är det lika för alla?

Vad har du/ni fått för biverkningar av medicinen man ska ta?
Svar på tråden InviMed