• Emmet1976

InviMed

Hej

26 maj åker vi till Gdansk för ett första möte för ÄD. Har 6 misslyckade ivf bakom oss. Vi har försökt totalt i fem år. Jag har AMH runt 0,7 och är 40 år ung. :)

Bytte från IVF-kliniken St Görans efter den fjärde misslyckade ivf:en till Falun. Fick 11 ägg varav 4 blev blasto, men inget till frysen och inget plus. Förra helgen konstaterade jag att ivf nr 6 var över på RD4 trots toppblasto även på vårt andra försök hos Falun. (Toppenbra klinik och Falun gjorde verkligen sitt bästa). Bröt ihop och grät hela helgen medans jag googlade på ÄD. Valet stod mellan Invimed och Reprogenesis i Brno. Valde Polen för att man får se donatorns ansikte i vuxen ålder.

• Emmet1976
    annika1987 skrev 2017-06-20 19:55:52 följande:

Hej

Jag har gjort äggdonation hos InviMed, Polen. Vill ni som står i valet och kvalet ha mer info bloggar jag här:

jaktenpabarn.wordpress.com/

Alltså jag sitter och gråter nu när jag läst din blogg. Underbart! Grattis!

Vi ligger två veckor efter er och gjorde samma resa förra veckan och nu är jag på ruvardag 4.

Dock blev jag väldigt ställd när de på återföringsdagen, en timme innan, berättar att det finns bara en tillräckligt bra (6 celler) att återföra och de två andra skulle odlas vidare. Dock dog de. Redan under veckan när vi var där fick vi reda på att bara 5 hade befruktats trots att även min man hade riktigt bra simmare. På odlingsdag 2 fanns bara tre kvar. Vi blev aldrig erbjudna att få ny donator. Om denna nu inte tar sig utgår jag ifrån att vi får ny omgång i och med garantin. Donatorn var 22 år...

Jag har inget hopp alls denna omgång. (Har 6 ivf:er bakom mig dessutom).
  • Emmet1976
    annika1987 skrev 2017-06-20 20:53:38 följande:

Hej!

Vad kul att du också gjort äggdonation hos invimed. Anar då att ni också fick 12 frysta ägg från början. Tokigt att både ni o vi hade otur med att många dog..

Som jag har fattat det så får man bara garantin om man inte väljer att fullfölja. Dvs vi hade 5 som klarade upptiningen o fick då välja mellan att fortsätta med de 5 alt åka hem o välja ny donator o kassera äggen. Men det är så jag fattade.

Håller tummarna för er lilla krigare. Jag blöder smått smått till o från (Aldrig i trosskyddet men på pappret). Gör mig oroad även om jag förstått att det är vanligare under donation. Ska på ultraljud igen på torsdag o hoppas ses hjärtan.

Hoppas hoppas blödningen upphör snarast. Vissa verkar dock blöda till och från under hela graviditeten. Har du inte fått order om att dubblera Duphastonet vid ev blödning?

Vi har inte ens fått frågan om att avbryta. I vår garanti står följande:

• Emmet1976
    annika1987 skrev 2017-06-20 22:45:40 följande:

Dåså! Skönt

Jo jag kör dubbelt upp med duphston. Hur mår du av alla mediciner?

Det konstiga är att jag inte känner samma biverkningar som efter tidigare ivf:er efter återföring. Inte ännu iallafall. Inga falska gravidkänningar trots att jag använt Duphaston och Lutinea i 8 dagar nu. Använder även en progesteronspruta Prolutex, vilket är så braför att slippa så mycket lutinuskladd och få jämnare upptag. Men sprutan fick jag på eget initiativ.

Däremot kände jag av kortisonet som jag började med cykeldag 3. Vätskig och blev superförkyld.

Du då?

Nu väntar jag på svar på när jag kan få börja nästa omgång, om denna misslyckas. Hoppas jag kan börja nu i nästa cykel, dvs juli. Jag måste ha en backup-plan.
  • Emmet1976

Vi gjorde vårt andra försök på kliniken i tisdags så nu ruvar jag. Vi fick fet på garantin i och med att det inte fanns minst tre sexcelliga av bra kvalitet sist.

Denna gång fick jag två tredagarstillbaka av riktigt bra kvalitet (8 celler på båda och grad 1 resp grad 1-2) och en tredagars frös de in. Övriga klarade sig inte.

• Emmet1976

Vi lyckades på omgång nr 2 som gick på garantin. Invimed var fantastiska i hela hanteringen.

Är nu gravid i vecka 6 och har löpande bra kontakt med Agniesz*a.

Mitt HCG är över det normala och ligger lite över median för tvillingar. (Fick två toppembryon tillbaka.) Vissa kan ligga högre i HCG än så med en så vi får se antal på vul om två veckor. Stark graviditet enligt mina värden och jag är så lycklig!!!

• Emmet1976
    UndrandeSökare skrev 2017-07-15 11:29:25 följande:

Jag tog inte Procren utan de gav mig en annan spruta i skinkan på kliniken, men den har liknande effekt som Procren. Jag fick inga biverkningar av sprutan vad jag kan minnas.

Däremot har jag läst om att vissa fått svamp i underlivet av progesteronet som man använder senare. Man kan få det som bieffekt av både

Lutinius (finns i Sverige) och Utrogestan (finns utomlands).

Jag har inte haft några problem med progesteronet, inte mer än att jag tycker Lutinus är jätterinnigt så jag köpte Utrogestan av kliniken när jag var där.

Vill man ha mer kan man få det skickat mot avgift från kliniken senare.

De skickar inte medicin från Polen. Det strider mot deras lag.

Jag viker alltid ihop lite toapapper utöver trosskyddet så suger det upp vätskan bättre. Går och inbillar mig att det minskar risken för urinvägsinfektion.

Kör bara 3 Lutinus per dag så det blir inte då mycket för mig som för er dom troligtvis kör dubbelt. Jag kombinerar med en Prolutexspruta på morgonen istället.
Svar på tråden InviMed