Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Och nog håller du väl med om att t.ex vapenlagarna i USA inte följt med i tiden, men ett konservativt tänkande och en urstark vapenlobby, gör att Vilda Västern-tänket kan fortsätta att skörda 1000-tals liv varje år i USA.
en lagstiftning som begränsar eller försvårar kvinnors rätt till abort och preventivmedel.
Två av varandra oberoende rättsinstanser tycker inte det, och de gjorde därför en helt annan bedömning, så nu blir det att gå vidare för att bena ut vad lagen säger.
Och till skillnad mot dig, så väntar jag in det slutliga domstolsutlåtandet, innan jag uttalar mig om vem som har rätt.
Däremot var det lätt att inse att det skulle bli problem för Trump ang ordern om att stoppa all invandring.
USA är faktiskt en demokrati, och då får man räkna med att dess spelregler kommer att tillämpas.
Och det är väldigt många som har en helt annan uppfattning om hur lagen ska tillämpas, men Trump förstår inte det, utan tror, hur obegripligt det än är, att Presidenten kan stifta egna lager och/eller gå emot USA:s lagstifning, liksom bara så där...
Så är naturligtvis inte fallet, och det fick Trump nu på ett handfast sätt erfara.
Men som den populist han är, så är det precis som det brukar vara med populister, en gigantisk käft som glappar utan eftertanke, och som inte på något vis motsvaras av volymen på hjärnan och innehållet i den.
Ingen bra kombination för en person som ska leda ett land och dess folk, om du frågar mig.
Trump fortsätter att vinna popularitetspoäng och infria vallöften. De strängarna gränskontrollerna och inreseförbud för utlänningar från vissa länder har stort stöd i USA. Det visar en färsk undersökning. De protester som sker från vissa grupper utgör en ytterst liten minoritet i USA. Tyvärr är ju nyheterna i SVT och i våra tidningar så vinklade att folk här i Sverge kan förledas att tro att amerikanen i gemen skulle vara emot Trumps politik.
Två av varandra oberoende rättsinstanser tycker inte det, och de gjorde därför en helt annan bedömning,
men Trump förstår inte det, utan tror, hur obegripligt det än är, att Presidenten kan stifta egna lager och/eller gå emot USA:s lagstifning, liksom bara så där...