Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Jag kan inte förstå att det finns svenskar som applåderar Trumps val av domare till Högsta domstolen. Detta är en domare som bl.a. förväntas verka för en lagstiftning som underlättar för religiös fundamentalism och att verka för en lagstiftning som begränsar eller försvårar kvinnors rätt till abort och preventivmedel.
Delstaten Arkansas har röstat igenom en lag som tillåter våldtäktsmän att stämma kvinnor som vill göra abort. Motståndarna kommer att överklaga. Lagen är den första i sitt slag sedan abortmotståndaren Donald Trump tillträdde som president.
www.expressen.se/nyheter/ny-lag-valdtaktsman-kan-stamma-for-abort/
Delstaten Arkansas har röstat igenom en lag som tillåter våldtäktsmän att stämma kvinnor som vill göra abort. Motståndarna kommer att överklaga. Lagen är den första i sitt slag sedan abortmotståndaren Donald Trump tillträdde som president.
www.expressen.se/nyheter/ny-lag-valdtaktsman-kan-stamma-for-abort/
Jag kan inte förstå att det finns svenskar som applåderar Trumps val av domare till Högsta domstolen. Detta är en domare som bl.a. förväntas verka för en lagstiftning som underlättar för religiös fundamentalism och att verka för en lagstiftning som begränsar eller försvårar kvinnors rätt till abort och preventivmedel.
[quote=77378135][quote-nick]Världsmedborgare skrev 2017-02-04 14:07:40 följande:[/quote-nick]
Jag köper "amerikanskt", men direkt ifrån källan, d.v.s från Kina (mainland) Hong Kong och Singapore, och inte via nån fördyrande omväg över USA.
Eller "amerikanskt" förresten, det är ofta det går att köpa "amerikanskt" utan amerikansk företagslogga, till mycket mycket lägre pris.
Och det passar mig utmärkt, då jag inte är ett dugg intresserad av vilket klistermärke det är på produkten, utan jag köper funktion och innehåll, och då givetvis gärna till bästa pris.
Härlig människo-syn du har! Inga problem att kvinnor och barn jobbar 15 timmar per dag för några kronor i timmen, bara JAG får köpa så billigt som möjligt.
Vad som nu händer i USA, kan förhoppningsvis bli en väckarklocka för de som har lyssnat på populister, nu ser vi vad som händer.
Tänk då vad som skulle hända i lilla Sverige om populister får makten, då inte ens USA, världens största ekonomi och enda stormakt kan hävda sig mot omvärlden utan att hamna i stora problem.