Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Ta er tid och se denna briljanta utläggning om vad DTs egentliga uppgift är för republikanerna. Speciellt uttalandet från republikanernas chefsstrateg Nordqvist ca 4 minuter in i klippet.
Om detta ens lite stämmer är verkligheten ännu värre. En president som fullkomligt skiter i vad han skriver på, bara det när hans narcissistiska personlighet.
Du missuppfattar mig, eller det är kanske jag som uttryckt mig fel.
Vad jag menar är att en domstol inte sak lägga konservativa kristna värderingar i ett domslut, domslut ska vara så objektiva det bara går och givetvis helt fria från religiösa värderingar.
Nu är det förstås omöjligt att vara helt objektiv för någon person, alltid smyger det sig in nåt som är färgat av sin övertygelse, politisk eller religiös.
Men det går att minimera dom riskerna genom att inte tillsätta domare med konservativa värderingar.
Och med konservativ så menar jag inte enbart högerkonservatism, som förmodligen är vad de flesta tänker på när konservatism nämns, utan konservativt tänkande som helhet.
Och nog håller du väl med om att t.ex vapenlagarna i USA inte följt med i tiden, men ett konservativt tänkande och en urstark vapenlobby, gör att Vilda Västern-tänket kan fortsätta att skörda 1000-tals liv varje år i USA.
Trump trampade i klaveret
www.aftonbladet.se/nyheter/a/MeQB5/domare-stoppar-trumps-inreseforbud-i-hela-usa
Ta er tid och se denna briljanta utläggning om vad DTs egentliga uppgift är för republikanerna. Speciellt uttalandet från republikanernas chefsstrateg Nordqvist ca 4 minuter in i klippet.
Om detta ens lite stämmer är verkligheten ännu värre. En president som fullkomligt skiter i vad han skriver på, bara det när hans narcissistiska personlighet.
Jag kan inte förstå att det finns svenskar som applåderar Trumps val av domare till Högsta domstolen. Detta är en domare som bl.a. förväntas verka för en lagstiftning som underlättar för religiös fundamentalism och att verka för en lagstiftning som begränsar eller försvårar kvinnors rätt till abort och preventivmedel.
Jag kan inte förstå att det finns svenskar som applåderar Trumps val av domare till Högsta domstolen. Detta är en domare som bl.a. förväntas verka för en lagstiftning som underlättar för religiös fundamentalism och att verka för en lagstiftning som begränsar eller försvårar kvinnors rätt till abort och preventivmedel.