Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Nej, kan du?
Jag gör som vanligt när jag bildar mig en uppfattning om "vad/vem som helst", lyssnar och läser.
Och eftersom kritiken och uttalandena ser likadana ut, oavsett om det kom från Demokrater eller Republikaner, så blev det ovanligt lätt att förstå vad för figur Neil Gorsuch är.
Alltså, det som gillas hos Republikanerna,är det som ogillas hos Republikanerna, och personligen gillar jag inte folk som tycker vi idag ska leva efter regler och lagar, som är formade efter en tid som ligger 100-tals år bakåt i tiden.
Men eftersom du inte tycker det är fel, så förutsätter jag att du även har dina sympatier hos bokstavstrogna i alla sammanhang där lagar och regler ska tillämpas, och som då oftast bygger på uråldriga religiösa värderingar, eller är det bara just när det gäller USA:s HD som det gäller?
Du skrev att han var mest känd som "arbetarklass och kvinnofientlig" i inlägget jag citerar i #693 och när jag frågade vad du bygger ditt antagande på svarade du i #694 att han agerat så i sin dömande verksamhet.
Jag undrade om du kunde ge något exempel eller om du hittar på.
Nu har jag fått svar.
Något annat som hänt är att mellanvals-ångesten nu börjat krypa sig på demokraterna i senaten.
Inför risken att förlora sina egna platser i senaten i valet 2018 så har nu vissa särskilt sårbara(*) demokratiska kandidater brytit parti-disciplinen och röstat för Team Trumps nomineringar, ex Tillerson som utrikesminister.
(*) = sittande demokratiska senatorer som 2018 står inför omval i stater där Trump vann stort 2016.
Trevlig helg på dig med.
Trumpadministrationen fortsätter att presentara alternativa sanningar, i detta fall hänvisar de till en massaker som inte ägt rum.
"Massakern i Bowling Green utfördes av två irakiska flyktingar", sa Donald Trumps medarbetare Kellyanne Conway i en tv-intervju där hon försvarade det amerikanska inreseförbudet från sju länder. Men någon attack i Bowling Green har aldrig skett, rapporterar flera medier
www.svd.se/trumps-radgivare-skyller-pa-massaker-som-inte-agt-rum/om/usas-nye-president