• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • Världsmedborgare

Nu ska Trump och Netanyahu mötas.
    Är det för mycket att hoppas på, att Trump lyssnat på sina rådgivare, eller ska vi förvänta oss uttalanden från Trump, som skapar än mer kaos i Vita Huset och ute i Världen?

Går det förresten, skapa mer kaos alltså?

Själv tycker jag inte ens det är lönt att gissa eller anta nåt längre, vad än som än händer kommer ändå inget att förvåna eller överraska mig.
    ---------------------------------------

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • TheDummy
    Världsmedborgare skrev 2017-02-15 13:48:34 följande:

Nu ska Trump och Netanyahu mötas.
    Är det för mycket att hoppas på, att Trump lyssnat på sina rådgivare, eller ska vi förvänta oss uttalanden från Trump, som skapar än mer kaos i Vita Huset och ute i Världen?

Går det förresten, skapa mer kaos alltså?

Själv tycker jag inte ens det är lönt att gissa eller anta nåt längre, vad än som än händer kommer ändå inget att förvåna eller överraska mig.
    ---------------------------------------

Du kommer snart att få äta upp dina egna ord inom kort, jag lovar!
    #NoCountriesForOldMen
  • Världsmedborgare
    TheDummy skrev 2017-02-15 14:30:46 följande:
    Du kommer snart att få äta upp dina egna ord inom kort, jag lovar!
    Fast just känner jag mig inte speciellt hungrig.., men lite förtret kan jag svälja, som mellanmål då. 
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • TheDummy
    Världsmedborgare skrev 2017-02-15 14:52:56 följande:
    Fast just känner jag mig inte speciellt hungrig.., men lite förtret kan jag svälja, som mellanmål då. 
    Jag håller med, jag är fantastisk!
    #MakingThingsGreatAgain
  • Världsmedborgare

Och det bara forsätter att blåsa, nu hoppar Andrew Puzder självmant av, så Trump får inte han som arbetsmarknadsminister.

Lika bra det för Trump, Puzder har ju t.ex under flera år haft en papperslös huhållerska som inte haft arbetstillstånd i USA, och som han avlönat svart.
    Men det verkar vara en hel del som denne Puzder varit inblandad i, så det är nog ingen förlust för Trump att slippa ännu en person, en person som inte ens hans egna inom partiet verkar vilja ha.
    -------------------

Visst är det konstigt, att det alltid är dessa  ledare på politkens kanter som alltid har sån förkärlek till kriminella och allmänt suspekta personer?
    Vi ser samma sak hos vårt eget SD, där det mer eller mindre dräller av personer som varit i klammeri med rättvisan.

Och för SD:s del så blir det rent löjligt, när vi med den vetskapen hör SD tala om mer lag och ordning, fler Poliser och hårdare straff.
    Hur trovärdigt blir det.., inte trovärdigt alls, skulle jag vilja påstå.

• JTA
    Världsmedborgare skrev 2017-02-14 06:05:59 följande:
    Och där avgick Michael Flynn, USA:s natinella säkerhetsrådgivare, tydligen hade han för mycket ryskt mjöl i påsen, som han bakade med tillsammans med Putin. smile1.gif
    FDFMGA skrev 2017-02-14 07:23:25 följande:
    Haha.

Tomten diskuterade sanktioner via telefon och blev naturligtvis avslöjad.
    "jag hade ingen aning om att säkerhetsstjänsten avlyssnar ryska ambassaden", typTomte
    Nu kan Flynn ansluta till sonens utforskningar om Clintons pedofilrestaurang eller någon annan lämplig sysselsättning i tomteverkstaden.

Men han visste med säkerhet att säkerhetstjänsten avlyssnar ambassadernas telefoner. Det är kruxet. Så han trodde antagligen att han kunde prata om det han pratade.

Jämför med vår egen ex-bostadsminister Mehmet Kaplan, som fraterniserade med representanter för AKP, det islamistiska regeringspartiet i Turkiet. Kaplan trodde inte att han gjorde något fel och tror väl fortfarande inte det. Bidragande orsak till den övertygelsen var antagligen Miljöpartiets acceptans för alla möjliga islamister med reaktionära värderingar i partiet. MPs vurm för invandring och mångkultur gav honom en känsla av untouchable. Kanske någonting liknande hände i fallet med Flynn. Hybris.
  • FDFMGA
    JTA skrev 2017-02-16 16:26:47 följande:

Men han visste med säkerhet att säkerhetstjänsten avlyssnar ambassadernas telefoner. Det är kruxet. Så han trodde antagligen att han kunde prata om det han pratade.

Jämför med vår egen ex-bostadsminister Mehmet Kaplan, som fraterniserade med representanter för AKP, det islamistiska regeringspartiet i Turkiet. Kaplan trodde inte att han gjorde något fel och tror väl fortfarande inte det. Bidragande orsak till den övertygelsen var antagligen Miljöpartiets acceptans för alla möjliga islamister med reaktionära värderingar i partiet. MPs vurm för invandring och mångkultur gav honom en känsla av untouchable. Kanske någonting liknande hände i fallet med Flynn. Hybris.
    Möjligt, man kan inte underskatta somligas dumhet.

Och andra ser till att göra politiska poäng av den.

Lavrov förvånad när reportrar kördes ut: ”Varför tystas de?

www.svd.se/nervost-nar-debuterande-tillerson-motte-lavrov/om/det-skarpta-sakerhetslaget
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-02-16 21:42:32 följande:
    Möjligt, man kan inte underskatta somligas dumhet.

Nää, med tanke på det virus som tycks sätta sig på minnesfunktionen i hjärnan, på alla makthavare, små som stora, runt om i Världen, så kan det säkert även drabba deras IQ.

• Världsmedborgare

Efter Trump:s egna presskomferens idag 17 feb, så är nu alla misstankar om hans psykiska tillstånd borta.
    Karln är utan minsta tvekan vad man på på ren svenska kallar, en idiot.
    ----------------------------------

Det kan bara vara en tidsfråga innan han fullständigt flippar ur på Nätet eller inför media.
    Vi kan bara hoppas att det då inte gäller något som rör ett annat land/andra länder, nåt som riskerar att ställa till med en "katastrof" för USA:s folk.

Men dom/andra länders regimer har förstås åxå insett att den här idioten inte kan tas på allvar, utan när Trump får sitt utbrott kommer USA:s eget folk att ingripa, och förhoppningsvis dra på han en tvångströja och förpassa han bakom lås och bom.
    -----------------------------------

Ja jag vet att det mellan strecken är fabulerande, dock vidhåller jag att Trump är en idiot.

Ingen vettig människa håller på och tjatar om att media ljuger om allt, samtidigt som man själv står och ljuger så genomskinligt och uppenbart, inför hela Världen och till råga på allt, under en sin egen presskonferens.
    För att göra det så krävs att man är vrickad på riktigt, nån annan rimlig förklaring kan det ju inte finnas.
    Och det finns säkert nåt ord och en beskrivning för det Trump håller på med, inom psykiatrin.

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2017-02-14 07:30:11 följande:
    Men herregud, ser du verkligen inte ...
    Jag menar bara att du borde ta till dig lite mer av vad som faktiskt hänt oc hhänder och inte bara reproducera fejk-nyheter om saken.

Ett bra tips är att först läsa din vanliga blaska med den vanliga anti-Trump retoriken och sedan gå till någon som du tror/tycker/vet är mer pro Trump - och sedan se om du åtminstone kan hitta ett genomsnitt av de bägge berättelser du just 

Det var genom att medvetet läsa och ta till sig sådant som inte per automatik är emot Trump som det, ganska enkelt faktsikt, gick att föruspå att Trump mycket väl kunde komma att bli vald till president.

Till exempel.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?