Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Nu ska Trump och Netanyahu mötas.
Är det för mycket att hoppas på, att Trump lyssnat på sina rådgivare, eller ska vi förvänta oss uttalanden från Trump, som skapar än mer kaos i Vita Huset och ute i Världen?
Går det förresten, skapa mer kaos alltså?
Själv tycker jag inte ens det är lönt att gissa eller anta nåt längre, vad än som än händer kommer ändå inget att förvåna eller överraska mig.
---------------------------------------
Nu ska Trump och Netanyahu mötas.
Är det för mycket att hoppas på, att Trump lyssnat på sina rådgivare, eller ska vi förvänta oss uttalanden från Trump, som skapar än mer kaos i Vita Huset och ute i Världen?
Går det förresten, skapa mer kaos alltså?
Själv tycker jag inte ens det är lönt att gissa eller anta nåt längre, vad än som än händer kommer ändå inget att förvåna eller överraska mig.
---------------------------------------
Och det bara forsätter att blåsa, nu hoppar Andrew Puzder självmant av, så Trump får inte han som arbetsmarknadsminister.
Lika bra det för Trump, Puzder har ju t.ex under flera år haft en papperslös huhållerska som inte haft arbetstillstånd i USA, och som han avlönat svart.
Men det verkar vara en hel del som denne Puzder varit inblandad i, så det är nog ingen förlust för Trump att slippa ännu en person, en person som inte ens hans egna inom partiet verkar vilja ha.
-------------------
Visst är det konstigt, att det alltid är dessa ledare på politkens kanter som alltid har sån förkärlek till kriminella och allmänt suspekta personer?
Vi ser samma sak hos vårt eget SD, där det mer eller mindre dräller av personer som varit i klammeri med rättvisan.
Och för SD:s del så blir det rent löjligt, när vi med den vetskapen hör SD tala om mer lag och ordning, fler Poliser och hårdare straff.
Hur trovärdigt blir det.., inte trovärdigt alls, skulle jag vilja påstå.
Nää, med tanke på det virus som tycks sätta sig på minnesfunktionen i hjärnan, på alla makthavare, små som stora, runt om i Världen, så kan det säkert även drabba deras IQ.
Efter Trump:s egna presskomferens idag 17 feb, så är nu alla misstankar om hans psykiska tillstånd borta.
Karln är utan minsta tvekan vad man på på ren svenska kallar, en idiot.
----------------------------------
Det kan bara vara en tidsfråga innan han fullständigt flippar ur på Nätet eller inför media.
Vi kan bara hoppas att det då inte gäller något som rör ett annat land/andra länder, nåt som riskerar att ställa till med en "katastrof" för USA:s folk.
Men dom/andra länders regimer har förstås åxå insett att den här idioten inte kan tas på allvar, utan när Trump får sitt utbrott kommer USA:s eget folk att ingripa, och förhoppningsvis dra på han en tvångströja och förpassa han bakom lås och bom.
-----------------------------------
Ja jag vet att det mellan strecken är fabulerande, dock vidhåller jag att Trump är en idiot.
Ingen vettig människa håller på och tjatar om att media ljuger om allt, samtidigt som man själv står och ljuger så genomskinligt och uppenbart, inför hela Världen och till råga på allt, under en sin egen presskonferens.
För att göra det så krävs att man är vrickad på riktigt, nån annan rimlig förklaring kan det ju inte finnas.
Och det finns säkert nåt ord och en beskrivning för det Trump håller på med, inom psykiatrin.