Pyret2017 skrev 2017-03-02 18:18:52 följande:
Det blev till slut inga blastisar att PGS:a
Ingen klarade sig över dag 4. Min tes är att vid det laget hade mina ägg passerat 'bäst-före-datum'. Det kändes ändå som om de gjorde allt de kunde. Hade vi kommit dit tidigare så kanske - jag hade ändå några blastos under det året vi gjorde behandling Sverige fast de blev ju MF o kemisk grav efter insättning. Och som du säger - Menopur ska vara bättre för äldre kvinnor och ge bättre kvalitet om jag förstått rätt.
De sa att värme på simmarna/varma bad eller att dusha varmt direkt på inte var gynnsamt. Men jag vet inte hur stor påverkan just det har. I vårt fall så var det nikotinet och min mans rökning det som var absolut värst men de ville att han följde alla deras rekommendationer. Han var rätt också nedstämd i perioder.
Hoppas det var lite svar!
<3
Jodå tack för svar ! Ok ja det är ju också ett steg i processen, att få veta att ens egna ägg passerat bäst före. Då är det lättare gå vidare kan jag tänka mig. Kanske kommer vi dit också, min sambo och jag...:(
Men som tur är finns ÄD, om vi går vidare. Kändes lite bättre när jag läste Marans artikel att visst DNA passerar från mig till bebisen också. Vet inte varför jag är så noga med att barnet ska få mina gener, me det tillhör mänskligheten antar jag!
Hur gammal var du när ni gjorde "vanlig" ivf?
Pyret2017 skrev 2017-03-03 17:38:14 följande:
Det gick bra idag! Vi fick se lilla pyret köra ett träningspass.. Många benböj! Jag hade nog inte fattat hur mycket man skulle se. Jag väntade mig en liten blobb med knappt utvecklade armar och ben men istället satt pyret där som en minimänniska med stor mage och spinkiga långa armar och ben.. Jag grät floder, mannen försökte hålla sig samman (tror jag såg en liten tår men det skulle han aldrig erkänna) och min läkare/gyn jublade. Hon har följt oss från början av karusellen i princip och därför bokade jag UL med henne och inte hos MVC.
Men, man kan ju inte slappna av för det.. Min läkare på MVC har sagt att jag är 'risk' och att jag bör invänta vecka 15 innan jag kommit över min riskperiod.
Vi kommer göra NIPT nästa vecka på Ultragyn Odenplan. Tydligen kan inte alla NIPT tester ta DÄ men de ska kunna göra det, det kostar 7000 om jag kommer ihåg rätt.
I Stockholm så får man NIPT gratis om KUB är 1/200 eller ännu större risk men jag tror inte att det gäller i hela Sverige ännu, ring och kolla med din gyn eller MVC!
Kommer ni ta reda på könet efter insätt? För ni kommer göra PGS, eller hur?
Trevlig helg och kramar till alla!
Sååå himla gott det gick bra! Kan förstå man blir känslomässig. Det är ju ett liv därinne!
Hur kommer det sig de säger du är "risk"?
Ha en bra helg alla härinne!