Superfurry skrev 2017-03-08 14:09:38 följande:
Hej! Ok så medicineringen är inför insättning? Alltså för att du inte ska ägglossa och för att få till en bra slemhinna? (som jag förstått så är det detta man gör innan äd) Och njut av din semester!! Så skönt med sol ahhh.... längtar också till smester men det blir inget förrän i sommar :)
Ok så du äter levaxin? Min gyn bad mig sluta med det genast då jag kanske har normala värden...? Jag vet inte vilken han har. Han har alltså 0,02 är det hyper? :)
Jag har ingen vad jag vet som har det i slakten, hans farmor hade det innan hon dog. Men minns inte vilken sort hon hade :/
När nu måste jag jobba vidare. Skriver lite mer i helgen! Ha det fint nu på semestern!!!
Jo, jag har läst er historik, och känner igen mycket själv.
Nu när vi gör ÄD så medicineras jag med hängslen och livrem för att lilla pyret ska stanna kvar.
Jag kan ju inget om låga TSH värden men jag hittade denna text på nätet (om du inte redan sett den själv, jag såg att du hittat massor av information redan!). I båda fallen verkar behandling kunna påvera simmarna positivt!
'In both hyperthyroidism and hypothyroidism, men might experience fertility problems. When a man has an overactive thyroid, he may produce sperm with poor movement, called low motility. This could interfere with his ability to father a child, according to a study published in June 2004 in "Best Practice and Research: Clinical Endocrinology & Metabolism." These changes in sperm are reversed in most cases when treatment brings thyroid hormones back to normal.
Hypothyroidism can also cause fertility problems in men, because hypothyroidism may lead to overproduction of a pituitary hormone called prolactin. Too much prolactin may cause a drop in the production of testosterone, which supports sperm production. A study published in the winter 2012 issue of the "Urology Journal" found that men with hypothyroidism had low sperm counts that could interfere with conception, compared to a control group. These changes are often reversible with treatment.'
livestrong.com
Kramar!