UndrandeSökare skrev 2017-03-14 18:36:55 följande:
Hej Smurfen - Hoppas du får hjälp av Faluntipset !
Om du kommer på frågan du hade om ÄD så återkom gärna, jag svarar på alla frågor jag kan svaret på.
Tackar för att du tycker jag är påläst

Ang. att vara påläst, om man hållit på med detta i många års tid, så blir man påläst till slut :-/ i alla fall om man som jag verkligen måste vara sin egen läkare/detektiv och leta efter alla pusselbitar själv. Jag har inte haft nån svensk läkare som hjälpt mig, utan all info har jag fått hitta själv samt via internet, böcker, mailkontakt med andra i samma situation.
Är inte i mål än, men har verkligen kommit mycket längre på vägen. Hade jag bara stannat i Sverige och litat på vad läkarna här sagt, hade vi aldrig kommit nånstans alls inom fertilitetssökandet ....
Så fortsätt bara kämpa alla kvinnor ! Ge inte upp !
Mirakel går att fixa, det tar bara lite längre tid

Jodu, sluta kämpa gör jag nog inte förrän jag är i klimakteriet! Min sambo sa igår, " du ger aldrig upp". Han kämpar inte lika mycket ska jag tillägga, blir väl lätt så, det är inte deras kroppar. Dessutom har han redan accepterat att han inte blir pappa och är också rädd för skador barnet kan få eftersom jag är äldre. Då nämnde jag ÄD igen som han också är tveksam till, så jag har en del motvind! Kanske ändrar han sig när han ser inte egna ägg funkar.
Tror det var denna fråga om ÄD, kanske både du och
Pyret vet, OM FÖRSTA äD inte funkar, betalar man bara för FET då? Om ägg finns kvar från donatorn såklart. Hur mycket får man räkna med i kostnader när det gäller sprutor med ÄD?
Jag har varit i kontakt med min vårdcentral och bett om att få kola min blodproppbenägenhet, jag sa det gäller ivf och om man kanske behöver Trombyl, att kliniken vill veta det innan start. Jag har ju proppar i släkten, mamma har haft det.
Sen mejlade jag till Fertlilitetsplus i Stockholm, men fick mejlet i retur, så får ringa dom vid tillfälle. Om man som jag inte kan åka till Grekland, är den kliniken ett bra alternativ då? Kan de kolla upp lite i alla fall när det gäller immun?