• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • mlcmlc

Hej! Hoppar in här efter att snälla rara Superfurry hämtat mig från en liten pyttetråd (eftersom det var så få inlägg trodde jag att det inte var ngn idé att ens försöka om man är över 40), men se här - 51 sidor att ta igen!

Så hoppar gärna in om det är ok :)

Gör min andra IVF och imorgon är det återföring - OM allt går bra. Försöker vara cool men är det inte. Verkligen inte. 

Nåväl, ska läsa ikapp! Underbart att ha så mycket kunskap här :)

• Maran73
    mlcmlc skrev 2017-03-08 23:35:29 följande:

Hej! Hoppar in här efter att snälla rara Superfurry hämtat mig från en liten pyttetråd (eftersom det var så få inlägg trodde jag att det inte var ngn idé att ens försöka om man är över 40), men se här - 51 sidor att ta igen!

Så hoppar gärna in om det är ok :)

Gör min andra IVF och imorgon är det återföring - OM allt går bra. Försöker vara cool men är det inte. Verkligen inte. 

Nåväl, ska läsa ikapp! Underbart att ha så mycket kunskap här :)

Välkommen!!! Gud så spännande, uppdatera gärna.
  • mlcmlc
    Maran73 skrev 2017-03-08 23:47:54 följande:
    Välkommen!!! Gud så spännande, uppdatera gärna.
    lovar! immorrn kl 13 ska det kanske ske... borde sova!
  • Cakh

På väg till rmc i Malmö för vårt första UL. Stimulerats med Gonal-f sedan i lördags. Hoppas allt ser bra ut och många äggblåsor på gång. Är vårt första IVF försök, allt är nytt och miljoner funderingar

• Cakh

Spännande
    All lycka till er.
    Jag är på väg till mitt första UL efter vi startade stimuleringen i lördags med Gonal-f 250. Vi kör det korta protokollet. Är 40 i sept och detta är vårt första ivf försök.

• Maran73
    Cakh skrev 2017-03-09 11:13:29 följande:

På väg till rmc i Malmö för vårt första UL. Stimulerats med Gonal-f sedan i lördags. Hoppas allt ser bra ut och många äggblåsor på gång. Är vårt första IVF försök, allt är nytt och miljoner funderingar

Välkommen till dig också! Ja, det är mycket som snurrar i huvudet, en riktig karusell som alla säger. Tur att det finns sådana här grupper där man kan fråga och ventilera! Har nu försökt länge "naturligt"?
  • Maran73
    mlcmlc skrev 2017-03-09 00:25:28 följande:

Och samma fråga till dig mlc, försökt länge? Hur gammal? Om du vill svara.. Lycka till idag!!!
  • Pyret2017
    mlcmlc skrev 2017-03-09 00:25:28 följande:
    Välkommen hit! Åh så spännande med insätt! Hoppas allt gått bra idag!

Kul att det är några stycken som är i 'skarpt läge' så nu hoppas vi på många plus under våren!!

Kramar

• Cakh
    Maran73 skrev 2017-03-09 11:42:55 följande:
    Välkommen till dig också! Ja, det är mycket som snurrar i huvudet, en riktig karusell som alla säger. Tur att det finns sådana här grupper där man kan fråga och ventilera! Har nu försökt länge "naturligt"?
    UL gick bra. Har 4 fina äggblåsor, ska öka gonal-f till 275 fre och lör. På söndag kväll blir det Ovitrelle och på tisdag morgon äggplock.
    Vi har försökt i 2 år och även nån månad med pergo. Ni som gjort äggplock, tar det lång tid, gör det ont, hur har ni mått efteråt?
  • Pyret2017
    Cakh skrev 2017-03-09 14:52:39 följande:
    UL gick bra. Har 4 fina äggblåsor, ska öka gonal-f till 275 fre och lör. På söndag kväll blir det Ovitrelle och på tisdag morgon äggplock.
    Vi har försökt i 2 år och även nån månad med pergo. Ni som gjort äggplock, tar det lång tid, gör det ont, hur har ni mått efteråt?
    Hej Cakh!

JAA, så kul att UL gick bra!!

Själva äggplocket tar inte mer än ca15-20 minuter (om man inte sövs vilket jag gjordes i Polen, då fick man vara där i ca 3 timmar). Men annars brukar man få komma in, byta om och vila lite, sedan tar äggplocket ca 20 minuter och efter det så är det lite vila, kanske runt 1 tim. Vi fick mackor och juice efteråt.

Jag har mått olika efter mina äggplock. Men generellt så har det känts lite obekvämt under utplocket men sedan har jag mått granska bra (känt lite i magen och varit lite dåsig/trött).

Vid ett tillfälle hade jag glömt att jag inte fick äta innan så jag åt en avokado till frukost. Den gången blev jag illamående innan äggplocket (då jag fått lugnande och smärtstillande) och sedan kändes allt jättekonstigt och gjorde ont och sen var jag typ hängig och illamående i flera timmar. Tydligen var det för att jag ätit sa de på kliniken, så vad du än gör - ingen mat/frukost på morgonen/natten innan äggplock!

Det kommer gå jättebra! Spännande att följa din resa!
    Kramar
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?