Cakh skrev 2017-03-09 14:52:39 följande:
UL gick bra. Har 4 fina äggblåsor, ska öka gonal-f till 275 fre och lör. På söndag kväll blir det Ovitrelle och på tisdag morgon äggplock.
Vi har försökt i 2 år och även nån månad med pergo. Ni som gjort äggplock, tar det lång tid, gör det ont, hur har ni mått efteråt?
Hej Cakh!
JAA, så kul att UL gick bra!!
Själva äggplocket tar inte mer än ca15-20 minuter (om man inte sövs vilket jag gjordes i Polen, då fick man vara där i ca 3 timmar). Men annars brukar man få komma in, byta om och vila lite, sedan tar äggplocket ca 20 minuter och efter det så är det lite vila, kanske runt 1 tim. Vi fick mackor och juice efteråt.
Jag har mått olika efter mina äggplock. Men generellt så har det känts lite obekvämt under utplocket men sedan har jag mått granska bra (känt lite i magen och varit lite dåsig/trött).
Vid ett tillfälle hade jag glömt att jag inte fick äta innan så jag åt en avokado till frukost. Den gången blev jag illamående innan äggplocket (då jag fått lugnande och smärtstillande) och sedan kändes allt jättekonstigt och gjorde ont och sen var jag typ hängig och illamående i flera timmar. Tydligen var det för att jag ätit sa de på kliniken, så vad du än gör - ingen mat/frukost på morgonen/natten innan äggplock!
Det kommer gå jättebra! Spännande att följa din resa!
Kramar