UndrandeSökare skrev 2017-03-02 17:55:06 följande:
Pyret - Jag gjorde immunutredning hos Dr D på Life Clinic i Aten.
Gjorde sen hans behandling under drygt ett halvår med Trombyl, Fragmin, kortison, IL-dropp etc men blev missfall ändå (troligen pgr av dåliga ägg eller dåliga spermier) så därför vände vi oss till AvaRiga.
Jag har bara hört gott om Olga och AvaPeter så de är nog en jättebra klinik.
Jag har läst böckerna "Den tuffaste ronden" och "Operation barn" och AvaPeter omnämns där. Jag kollade på AvaPeter också och andra kliniker, men valde AvaRiga för det var så lätt att få kontakt med dem och verkade lätt att ta sig till Riga (inget visum behövs som till Ryssland).
Hur många embryon fick er donator ut?
Hur många har ni kvar i frysen?
Har ni satt in 1 eller 2 embryon?
Är detta första ÄD-försöket?
Hur mycket kostar er behandling hos AvaPeter?
Hoppas det går bra på nästa vul ! Håller tummarna.
Hej igen!
Ja, vi har varit supernöjda med Dr. Olga och hennes team. Det gick så snabbt efter att vi valt donator så vi hade lite svårt att få ihop schema, resor och visum men allt löste sig! Intressant med din behandling, nu tar jag också Fragmin (hatar sprutor!!) och jag tog kortison fram till för ngn vecka sedan.
Vi bad att få donatorns historik. Hon hade donerat 2011 till ett par (som fått 2 barn med äggen) och 2013 till ett annat par (som fick 1 barn, sedan ett negativt försök men ett till på väg nu, de tinade och satte in sitt barn nr. 2 några månader innan mig!). Så, det tyckte vi kändes bra.
I vårt fall blev det 22 ägg och 5 blastos (kan bero på fragmenteringen men de sa att ibland kan det bli så). 1 satte vi in och 4 gick till frysen.
Det är vårt första ÄD försök och vi betalade 12.900?, då fick vi full profil på donatorn inkl. bilder, genomgående hälsodeklaration och information om dennes föräldrar och far- och morföräldrar (längd, vikt, hår- ögonfärg, hälsostatus, ålder och om avliden hur gammal när det skedde) samt input om hennes egna barn + utbildning, yrke, hobbies, favoritfärg, maträtt, musiksmak, och mycket mer, dessutom hade hon skrivit ett personligt brev vilket var trevligt. Som jag skrivit tidigare passade det här upplägget oss väldigt bra men jag vet att alla inte vill ha så mycket information eller bilder.
Vi gjorde inte PGS på våra blastos. Dr. Olga sa att de inte sett att det tillför eller förändrat något i deras behandlingar så de rekommenderar tydligen inte det längre när man gör ÄD hos dem.. :-O
Vi kommer inte att göra KUB men vi kommer att göra NIPT (skulle vi har gjort för ngn vecka sedan men jag vill också vara säker att det finns ett pyre där inne först så det blir nog nästa vecka!
), då kommer vi i så fall att ta reda på kön också.
Kramar till er alla!