Maran73 skrev 2017-03-07 19:04:00 följande:
Hej på er!
Verkligen full fart i tråden ja, kul tycker jag!
Vad skönt att få prata med någon Furry! Själv gjort det några omgångar förut, hjälpte att bara få reda ut kaoset i huvudet tycker jag, och tyckte att jag förstod mig själv bättre efteråt samt blev lite mer förlåtande gentemot mina reaktioner på något sätt. Det är ju ingen Quick fix förstås, men jo, tycker på det stora hela att jag mått bättre av det.
Tycker också det är bra att det blivit en "blandad" tråd, både jag o Pyret har ju t ex gjort IVF också så man kan ju ha input även på det. Sen är behandlingarna ganska lika ändå, hur många ägg det blir, alla UL och mediciner och prover hit och dit. Karlar som inte uppför sig, hi hi.
Nej Smurfen, du hade ingen sanndröm om mig, inte hört ett knyst om PGS resultat... Mejlade igår och sa att nu börjar det bli bråttom med resultat och journaler. Ska ju starta behandlingen på fredag! Vilket för mig över till Ego-delen: Mannen lämnat spermaprov, svar om ca två veckor. Var själv hos gyn imorse och fick tummen upp betr status på äggstockar, slemhinna osv. "Vilken superwoman!" Han är så söt min doktor.. Bara äggen som är taskiga alltså, alltid något! Fått nedreglerande spruta som ska tas på fredag, sedan Progynontabletter (estradiol) 2x3 från ca 20 mars beroende på mensstart. Så, vi kör på och så får vi ta ev ytterligare spermaprov etc under behandlingen, när vi kommer hem igen.
Känns jättebra!
Kram på er!
Ja det tycker jag med. Man ska inte gå och dra i allt själv. Jag behöver samla på mig styrka också inför eventuella nya försök, eller om det nu blir äd och det blir skönt att få reda ut sina tankar med någobn annan än sambon och min vän. De behöver vila de också från alla mina tokigheter. Kanske bäst om en professionell person som får betalt för det lyssnar på dem ;)
Apropå TSH/prolaktin jag ska snart bege mig till läkaren när jag har paus och ta nya prover, tog det inte igår då Smurfen tipsade om att de helst ska tas på morgonen. Sen läste jag att man ska ha varit vaken i 3 timmar så det blir typ nu snart :) angående mannen så har jag googlat mig klok nu. Låg TSH kan påverka fertilitet på så sätt att man producerar mindre testosteron och då kan spermaproduktionen gå ner betydligt. Han har normalt produktion, fast vissa ggr vi har lämnat prov har han haft en del slöa rackare, alltså liiiite mer än normalt. Men de har tyckt att det var så lite att det var godkänt ändå. Men en sak han ofta har är kalla händer och kalla fötter. Kanske detta har med det att göra? Minns detta från när vi träffades att jag alltid klagade på hans kalla fötter när vi myste. NEj ingen förstorad hals alls, dock sa dem att om de nya proverna kommer tillbaka lika låga så måste han gå och scanna halsen. Jag hoppas verkligen att de är normala! Han blev jätteledsen. Som tur är så var alla andra tusen prover som hans läkare tog normala och fina. Tack för att du frågar Maran!!
Nu har jag bara skumläst tråden men Maran du är p G med din äd nu? Vart ligger du i behandlingen?
Undrande sökande: nu läste jag denna post med donatorn som bar på en ärftlig sjukdom. Usch då! :O alarmerande! Fast tänker att man fpr nog lita på att de flesta är seriösa, men fertilitesbehandlingar kan kännas som en lukrativ business ibland... :/
Pyret: ja, om du har läst tidigare i tråden så kan du se att våra behandlingar har haft en del motgångar :( men ja man får inte tappa hoppet!!
Ego: Vi har sneglat på InviMed i Polen, eftersom vi bor här så är det jätteenkelt för oss at ta oss till Polen, en biljett går på ca 250 till Warsawa från Kastrup. Man är garanterad minst 3 embryos från 12 ägg, man får se foton på donatorn som barn plus att de har 65% lyckade behandlingar inom första försök. När man läser dessa siffror blir man ju mer och mer sugen på äd. Vi får se vad triangeln ger oss för siffror... :)
Hoppas att alla får en underbar Internationell kvinnodag! Alla starka kämpande kvinnor i denna tråd bevisar att vi kvinnor på långa vägar kan räknas som det svaga könet (avskyr den benämningen!!)! Så mycket styrka, viljestyrka, kunskap, envishet, kärlek och kämparglöd tror jag knappast att karrar nånsin kan komma upp i! :D
Kram