Superfurry skrev 2017-02-27 14:07:55 följande:
Lite paus nu på jobb skriver lite mer :)
Undrande: i Malmö på RMC gör dem den som heter DFI index, är det inte samma som fragmentation? JAg trodde att det var samma! :) Vi tänkte göra det på sambon så fort han kan få lite ledigt och följa med dit. Han har haft svårt att få ledigt när de har öppet där...
smurfen 11 skrev 2017-02-27 09:57:42 följande:
HEJ!
Tack för ditt svar, och även till dig Undrande sökare, ni har koll på detta ser jag. Är inte där vid äd än, men kommer kanske dit, och då är det bra veta.
Vet inte min eller sambons blodgrupper men det tas väl reda på antar jag.
Undrande sökare; Vi gjorde ju ett misslyckat ivf försök i januari då jag inte svarade bra på Menopuren, och fick avbryta. Vi skulle gjort PGS om det blivit något. Nu står jag och vacklar mellan vanlig ivf här i Sverige, eller ett nytt försök med PGS, men det blir ju så mycket dyrare med resor, sprutor mm. Kanske skulle göra ett försök här och se utfallet, misslyckas vi igen så är det väl tyvärr så att jag inte får fram ägg trots bra hormonvärden. Men lyckas vi här, alltså får fram ägg, så kanske vi kan göra en omgång i utlandet med PGS.
Ja, det är sååå mycket funderingar hela tiden.
Så kul att även ni sätter igång nu, Undrande sökare!
Hej! förstår precis!! Jag vacklar än om vi ska köra äd eller ej. Ekonomisk så lönar det sig med äd om man nu vill bli gravid (större chans) men drömmen är ändå att få ett eget biologisk och genetisk eget barn. Jag är ändå ok med äd. det är så svårt!!!! Behöver lite råd :)
Maran: hört nåt om lilla embryot?
Pyret: grattis till graviditeten! Hoppas att det går bra på kommande UL :)
Åh jag är precis som du, funderar på om det är ens lönt göra ivf eller starta ÄD på en gång! Vill iofs ha åtminstone en gång med "riktig" ivf, alltså åtminstone komma till äggplock och se om kanske ett eller två kan sättas tillbaka. Men var så taggad inför ivfen i januari, hade förberett mig mentalt flera månader och var så säker att det skulle komma de ägg som läkaren sa, och...Nä. Luften har liksom gått ur mig, och hade det första gått vägen med äggplock hade jag inte tvekat inför en andra omgång, men nu...vad göra? Frågan är om genetiskt barn är det viktigaste, eller barn öht?
Vi vet inte om det blir Finland igen, det är dyrare med sprutor resa mm, men OM det blir en blasto så är vi på rätt plats att kolla den. Ska i så fall bara köpa ut de första sprutorna till första ul, om det blir samma som sist, har vi bara lagt ut ca 5500 kr. Förutom all energi då som går åt till detta :(
Men ibland tänker jag, kanske ska göra ett försök här i Göteborg, "nästan gratis", och se om det ens blir ägg, då har vi inte förlorat så mycket pengar. Sen gå på Finland.
Min sambo är inte riktigt med på Äd än. Han vill nog se om ivf funkar först, sen kan han fundera på nästa steg. Killar kan ju bara fokusera på en sak åt gången hehe, önskar jag själv vore sån också!
Kanske inte så mycket råd Furry...men lite tankar om det.