Superfurry skrev 2017-02-23 22:01:34 följande:
Tack Jessy och undrandesökande. Läste nu på Fertilitesguiden (tack undrande för länk!!) att hög TSH och prolaktin kan få FSH ur fas så det är nog detta som har hänt, hoppas jag iaf. synd att jag inte läste detta innan för nu hann jag bli ledsen, stirra upp sambon (och en kompis jag ringde helt förtvivlat) helt i onödan men jag hann också forska en del om äd.
Jag vet faktisk inte hur vi ska göra. Det är svårt! Ena sekunden känner jag mig stark och är säker på att jag vill försöka igen med egna ägg, andra är jag faktisk tveksam och ser äd som enda vägen. Speciellt när det kommer såna här besked. Ja jag kan i alla fall inte starta med IVF förrän jag har fått ner TSH.n och prolaktinet. Attans att det ska jiddra så att man blir av med värdefulla månader :(
Jag får se vad gyn säger nästa vecka och vad Triangeln svarar....
Kram
Vad tråkigt Furry!!! Kram på dig!
Måste ändå säga att ett TSH på 4 är normalt, du har högst troligt en fullt fungerande sköldkörtel. Men när man vill bli gravid är det förstås bäst att få ner det åtminstone under 2.0. Jag går också på Levaxin för säkerhets skull. Har hypotyreos i släkten (syster och farmor) och har haft värden som vacklat över 5 ibland, t ex strax innan och under graviditet. Problemfri graviditet och en fullt frisk pojke.

Så det är inte automatiskt katastrof, menar jag. Verkar som att det är högst olika hur läkarna ser på betydelsen av att få ner TSH mycket innan graviditet, en del blir panikslagna så fort det närmar sig ca 3, en del (t ex min gyn och min endokrinolog) tar lite lättare på det. Hur som helst, jobbigt att både FSH och TSH stack iväg sådär, och självklart är det ju SKIT att du dessutom måste krångla med Levaxin, det kan ju vara trögt att få ner värdet då man måste gå rätt försiktigt fram. Hoppas att du är en "snabbis"!
SÅ nedslående när oväntade saker sätter käppar i hjulet, det är ju påfrestande nog som det är..

Förstår att du vacklar lite. Jag själv känner mig gladare nu när ÄD är på rull, känns mkt mer hoppfullt! Men som sagt, man är inte klar (m egna ägg) förrän man är klar. Svårt, känner med dig! <3
Jessy, det är olika substanser och små skillnader i spektrat alltså vilka bakterier de "tar", samt exakt hur de hejdar bakterietillväxten. Och, Flagyl hämmar & Fasigyn dödar.

Men de är ganska lika, har du fått dem samtidigt?
Ego (gillar det också!

:
Redan fått preliminär behandlingsplan från nya kliniken, snabba rackare! OM det tuffar på enligt den så kör vi ÄP osv redan i början av april. Men, många potentiella hinder ska man ju förbi först... Har dessutom fått resultat av alla blodprover från gamla kliniken, skickar dem vidare imorgon. Dock inte lyckats få tid för remiss-skrivande för min man ännu. Min gyn är åter på tisdag, får kanske vänta tills dess.
Godnatt på er!