• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Väntar på magen
    HoppasPåEnTill skrev 2016-11-26 14:38:02 följande:

Hur tidigt kommer ni att testa?

Jag väntar till nästa vecka iaf med dom dyrare testen. Har graviditetskollens stickor hemma och dom tänkte jag börja med imorgon. (Har dock förstått att dom visar ganska sent, men men) Du då?
  • Livetsgång
    Väntar på magen skrev 2016-11-26 15:18:32 följande:
    Jag väntar till nästa vecka iaf med dom dyrare testen. Har graviditetskollens stickor hemma och dom tänkte jag börja med imorgon. (Har dock förstått att dom visar ganska sent, men men) Du då?
    Dom visade jättesegt för mig men jag fick rätt fort en markant stegring trots dom va otroligt sega.

Men jag kompletterade med att även kolla flytningarna om dom är trådiga samt tempar med NC temp

Och nu imorse så hade tempen gått upp rätt bra och ÄL smärtor på detta :)
  • Livetsgång

Ni som har ÄL har ni märkt av något på brösten?

Min sport-BH börjar kännas förliten helt plötsligt så boppisar försöker krypa ut undervägen och känner den är förliten samt bröstvårtorna ilar/isar

• HoppasPåEnTill
    Väntar på magen skrev 2016-11-26 15:18:32 följande:
    Jag ska försöka vänta. Egentligen vill jag inte testa alls. Kommer mensen är jag inte gravid. Kommer den inte så är jag. Fast å andra sidan vill jag börja testa i morgon.
  • Hallonfrossa
    mammamalin skrev 2016-11-26 10:51:41 följande:

Jag har också på torsdag! Alltså 1/12 :)

Här räknar jag ocå med äl runt 1 dec :)

Hoppas det stämmer :)
  • bluebird6
    Tumvante skrev 2016-11-25 20:34:49 följande:
    Kram <3 lycka till du med. Låter inte som en rolig resa, men hoppas att det tar sig för er nu snart!
    Tack så mkt...Ja,  det har varit en resa. 
    Visst är det roligt att försöka men man vill ju ha utdelning någon gång iaf;) 

Och all denna väntan.. Först på mensen, som kommer, väntan på ägglossning, så ska man mysa och så börjar allt om.. 
  • Hallonfrossa
    Hallonfrossa skrev 2016-11-26 18:46:45 följande:

Här räknar jag ocå med äl runt 1 dec :)

Hoppas det stämmer :)

Men åh :/ suck haha fattade fel, ni har bim få så klart, ;) jag har äl samma dag

Hoppas det tagit sig för er!

Håller tummarna i massor!!
  • canvic
    zwp skrev 2016-11-26 01:12:27 följande:

Okej då har du alltså det före äl? För om jag kollar mina föregående månader så har jag haft det så precis efter ägglossningen men jag tycker det verkar sjukt konstigt. Varför skulle man få så efteråt liksom och inte före eller under som verkar mer troligt. Kroppen släpper ju ifrån sig ägget och då borde hormoner och sådant sjunka?

Jag har också ömma bröstvårtor precis efter äl, har läst att det är för att progesteronet höjs för att sen sjunka innan mens om man inte är gravid. Är man gravid fortsätter progesteronet att höjas. Men har läst andra som har ömma bröstvårtor innan/under äl med pga östrogenet, så det kanske är individuellt :)
  • mariama

Hoppar återigen in i en bim-tråd! Fjärde försöket efter vårt MA (som då tog sig på första försöket) till att få ett syskon till vårt barn som blir två i februari.

Sån trist väntan även om det inte har gått så många månader. Den här månaden testar jag bidrottninggelé (Apiforce, naturläkemedel) som bl.a sägs boosta äl och hjälpa på traven, finns många som har lyckats bli gravida plötsligt efter att ha börjat äta såna tabletter. Svårt att säga om det funkar eller om det är sammanträffanden men värt ett försök tyckte jag :) Äl runt 5/12 om det inte ändras iom tabletterna!

• HoppasPåEnTill
    mariama skrev 2016-11-26 19:30:37 följande:

Hoppar återigen in i en bim-tråd! Fjärde försöket efter vårt MA (som då tog sig på första försöket) till att få ett syskon till vårt barn som blir två i februari.

Sån trist väntan även om det inte har gått så många månader. Den här månaden testar jag bidrottninggelé (Apiforce, naturläkemedel) som bl.a sägs boosta äl och hjälpa på traven, finns många som har lyckats bli gravida plötsligt efter att ha börjat äta såna tabletter. Svårt att säga om det funkar eller om det är sammanträffanden men värt ett försök tyckte jag :) Äl runt 5/12 om det inte ändras iom tabletterna!

Välkommen hit! Massa lycka till.
Svar på tråden BIM December 2016