• bluebird6

BIM December 2016

Hej.
    Jag hoppar in här jag med då. Lördagens mens kom redan igår. Så nästa Bim bör bli ungefär julafton. Får också hoppas på världens bästa jullklapp..

Blivande 39-åring (mars-17). Vi har sedan tidigare en son som blir 8 i dec. 

Försökt länge, upprepade missfall som visade sig bero på en dermoidcysta på ena äggstocken. När den väl var upptäckt och bortopererad 25 maj så väntade en undersökning om barnlöshet på oss i aug. 
    Men hipp som happ så plussade jag igen 6/8. Lyckan var total och vi tänkte det var vår tur nu...äntligen. Det slutade dock med ett MA som inte ville släppa, så mitt i alla gravhormoner så får jag göra en ofrivillig hemabort i V.11. Fruktansvärt! 

Nya tag... 

Lycka till alla... 
  • bluebird6
    Tumvante skrev 2016-11-25 20:34:49 följande:
    Kram <3 lycka till du med. Låter inte som en rolig resa, men hoppas att det tar sig för er nu snart!
    Tack så mkt...Ja,  det har varit en resa. 
    Visst är det roligt att försöka men man vill ju ha utdelning någon gång iaf;) 

Och all denna väntan.. Först på mensen, som kommer, väntan på ägglossning, så ska man mysa och så börjar allt om.. 
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-29 12:32:27 följande:

Hoppar in här! Kommer ÄL som den ska så har jag BIM på julafton..känns sådär faktiskt med BIM just då. 

Är på CD4 och började med Letrozol igår, ska ta Gonal-F på fredag och går även på akupunktur. Efter ÄL kommer jag börja med Lutinus. Hoppas verkligen på denna cykel!! 

Då hamnar vi på samma BIM igen då , nykär... 

Får väl hålla tummar o tår för en bra julaftonsmorgon:) 

Har du fått denna hjälpen efter det senaste MA? 

LYCKA TILL IGEN::
  • bluebird6

Hur tidigt efter mens kan man få ägglossning egentligen?

Kikade på senaste skalan på ladytimer. Ägglossning framflyttad 2 dagar så nästa Bim blir 22/12. ÄL om ca 1 v.

Kanske lika bra att böra mysa på direkt?! ???? mens slut idag.

• bluebird6

Här myser vi också på för fulla muggar..

Orkar inte heller tempa eller testa för ÄL.

Ev. På torsdag med BIM 22-24/12...

Längtar ihjäl oss allihop, men mest den ev blivande storebrodern.

Född-08 så alla i klassen har 1-2 syskon redan.

Lite rund om magen är en annan med till vardags. Lagom kul efter förra MA när sonen klappar en på magen och säger det kanske är en lillebror därinne. Hoho..

Hade så hoppats att det var vår tur sist efter alla år men men nu får jag räkna försök igen istället. 3:e försöket efter senaste MA.. 3:e gången gillt sägs det väl.

Håller tummarna för Er alla.

• bluebird6
    fruthomsen skrev 2016-12-04 22:22:57 följande:

Usch, inte kul med MA. Hade det för två år sen, men efter en mensperiod så blev vi gravida och nu blir lillan 11 mån imorgon. Hoppas det blir er tur nu och att ni får kanske en trevlig julklapp :)

Jag har bim i mellandagarna, så jag hoppas det blir en alkoholfri nyår för min del.

Nä, det är fruktansvärt.

Jag hade så oregelbunden mens så jag visste inte riktigt när det tog sig. Så jag var på VUL med jämna mellanrum och kikade på ärtan. Tills det en dag inte fanns nåt liv.. Så det blev än mer påtagligt..

Är dock lite till åren så en viss oro finns ju att det inte tar sig mer, men så är det väl bäst att låta bli att tänka. De bad oss vänta lite efter senaste MA.

Kroppen haft vart med om en del. Upprepade MF ev pga en cysta på ena äggstocken. Opererade bort den, då sa gyn att det kunde dröja tills kroppen fungerade igen.

Vi hade tid till utredning om barnlöshet och pang så plussade vi. 2 mån efter op.

Men men nya tag nu... Spännande men så jobbigt med all väntan. Väntan på

ÄL och sen inte mens:)
  • bluebird6
    fruthomsen skrev 2016-12-04 22:45:30 följande:

Det är tufft. Våra andra barn kände inte till det, så det var tufft att hålla masken hemma. Men för att finna nån tröst så visste jag iallafall att vi skulle fortsätta försöka.

Oron finns denna gång också såklart att det ska bli så igen:-/

Trots att det inte var längesen jag var gravid, så är spänningen stor inför denna kommande resa.

Jag är väldigt tacksam trots allt att vi inte hann berätta för pojken hemma.

Det var som du skrev, tufft att vara som vanligt. De.märker ju liksom.. men tänk att behöva förklara en sådan grej.

Vi hoppas på ett bra avslut på.året nu istället...allihopa:)
  • bluebird6

3:e året med försök på syskon till vår 8-åring.

Ev ÄL imorrn, BIM 22-23/12..

Håller tummarna för världens bästa julklapp..

Ågren för vilken sketjul det blir om mensen dyker upp igen..

Suck

• bluebird6
    Livetsgång skrev 2016-12-08 12:43:20 följande:

Fick mina tester idag
    Men dom räknade fel på min order 

Beställde 14-pack ägglossningsstickor
    och 2 paket 20-pack graviditetsstickor men fick bara ett paket :/

Blir att kontakta supporten för har ju betalat för sammanlagt 40 gravtester men fick bara 20 i paketet

Var beställde du ifrån?
    Jag beställde från graviditetskollen i lördags-  

7 ÄL test o 2 gravtest för att ha inför denna veckan.
    Räknade med ÄL idag och de där stickorna som jag ville testa med innan har jag inte sett röken av...liksom torsdag idag.

Får väl hoppas att det blir ett plus runt jul bara för att nu då...
    Så kan jag sitta där med mina försenade ÄL-stickor sen;) 
  • bluebird6

Bim typ nu (onsdag-fredag) 
    Men antar att det är kört då jag har haft typ liggadubbelviktpåmarken smärta i magen sedan igår.. Så bara att vänta på att mensen drar igång och hoppa över till en jantråd.. 

Försök femtielva.... 

Svar på tråden BIM December 2016