calabalic skrev 2016-11-16 22:02:49 följande:
Oj men Thailandssjukan lät ju riktigt läskig ändå, inte bara en vanlig noja.. huga! Jag skulle ha kreverat av oro. Skönt att det inte var dengue iaf, och skönt att ni fick sjukvård! Barn kan ju bli så himla sjuka alltså.. och det värsta tycker jag är att de inte riktigt kan säga hur de mår när de är små, vad som är fel osv. Min dotter blev ju som sagt blå när hon var 4 dagar, det är nog värst hittills för oss.. färgen kom tillbaka igen efter en halvminut men den färden till sjukhuset var stor ångest.. jag satt där bak med henne och kontrollerade så hon andades. Var helt livrädd och ställde in mig på att förlora henne.. i chocken tänkte jag "positiva tankar" typ "om hon dör så har vi ju iaf ett barn kvar" och "nu har vi ju knappt hunnit lära känna henne, det hade varit värre om hon dog när hon var 6 mån".. Vågade knappt sova i några dygn efter det. Sen var vi ju väldigt oroliga när sonen hade krupp också, första natten sov jag totalt en timme max.. Annars har vi hittills varit besparade riktigt rejäla sjukdomar.. peppar, peppar..
Låter som en bra lösning! Dottern gillar att sova i vagn verkar det som? Behöver du vagna eller gå med henne för att hon ska somna? Vad har ni för dubbelvagn och trivs barnen i den?
Ja, alltså man tänkte ju såklart det värsta.. med malaria och allt. Usch vad jobbig den veckan var! Sambon låg hemma med halsfluss medan jag låg inne med sonen, grinade mig igenom hela vistelsen.. hehe... kommer ihåg att han hade låga vita blodkroppar och jag tänkte direkt att han hade leukemi... helt ologiskt egentligen för det var ju inte sånna symtom vi låg inne för..
Förstår att ni blev rädda! Går inte att förstå en förälders oro, den är liksom inte lik ngt annat.
Hon sover mkt bättre i vagn ute än inne... jag rullar bara ut henne o sen somnar hon själv! Vi har en bugaboo donkey, men är inte jätteimpad av den. Önskar vi köpt en emmaljunga doubel viking 735 istället, men men! Kmr nog sälja vagnen till vår/sommar, ev köpa en billig syskonvagn för de enstaka gånger den behövs.