calabalic skrev 2016-10-01 19:08:42 följande:
Ja han är sån nästan varje gång. Dock är han världens charmigaste resten av tiden så han är förlåten. Han har bara väldigt mycket energi! :)
Mannen brukar vara rätt slutkörd efter de långa nattningarna. Om nätterna dessutom blir dåliga brukar han bli tjurig och negativ, men jag förstår ju varför så han får vara det. Man får nog ha överseende och tålamod med varandra den här perioden. Hur har er relation påverkats av täta barn? Jag tycker min man gör ett jättebra jobb med sonen, han har steppat upp tycker jag (tidigare var han lite mer bekväm). Men det blir ju att man är ett team som liksom bara köttar på och gör vad som krävs. Nån romantik finns det inget utrymme för just nu tyvärr.
Smart med lekhage, vad är det för sort? Vi har inte löst den biten alls än, utan lösningen just nu är att vi aldrig lägger ifrån oss den lilla där den stora kommer åt, oftast är hon i nåns famn eller i babysittern på bordet. Eller i ett annat rum. Men det håller ju inte i längden.
Ja, det där med energin alltså. Min stora gillar just nu att bli snurrad och omkringslängd i famnen (om du hajar). Och hon är väldigt flängig med armarna och kroppen i soffan. Det går inte ha lillan i närheten då och att amma ifred är en utmaning :/
Eller hur, vi tänker likadant. Typ, hur det än går idag så behöver vi aldrig göra om just den dagen iaf. Och en del dagar blir det ju noll energi, skrik, gråt och uppgivenhet från alla i familjen. Jag gör det mesta med barnen och har ansvar för dem. Min man jobbar och sen har han tagit över det mesta hushållsarbetet. Han tar en del mellanmål med stora på helgen och leker med henne. Och nattningen då. Ingen romantik här heller. Vi försöker komma ihåg att kramas och pussas nån gång varje dag iaf, men på vardagarna händer det att vi glömmer. Man får ju aldrig nåt tillfälle :( Längtar tills lillan blir större och har en stabilare dygnsrytm.
Det är en Babydan. Felix heter modellen. Jag lägger lillan i soffan ibland, men då måste jag sitta bredvid för stora är där direkt och ska säga hej och pussas och pilla.. Hoppas att stora inte blir för svartsjuk på lillan i lekhagen bara. Med babygym och egna leksaker. Annars tror jag att det är den bästa lösningen för oss :)
Men kan din son sova själv eller måste nån vara hos honom?
Vad tycker din lilla om pappa? Är det okej att vara hos honom?
Min lilla vill typ bara vara hos mig. Pappa duger en liten stund ibland, men oftast är det skrik typ direkt när han tar henne. Och så har han henne väldigt lite då. Aldrig bytt blöja eller kläder på henne