Inlägg från: mamsen76 |Visa alla inlägg
  • mamsen76

Fler med pseudotvillingar som vill byta erfarenheter?

Hej... mina 2 äldsta är pseudotvillingar, 1 år och 2 dagar mellan dom... de är idag 18 och 19 år gamla och har fått en bra relation nu de senaste 2-3 åren, innan har de haft svårt att hålla sams, grabben på 18 va väldigt tidig född (v29) så han har varit lite sen med det mesta och inte riktigt vetat hur man ska bete sig i olika situationer så tjejen som är äldre har bara tyckt att han varit jobbig.. men som sagt nu senaste åren är de kompisar och umgås, kollar in killar tillsammans, har filmkvällar osv...

• mamsen76

Jo det va väl smidigt på ett sätt att ha dom tätt; de hade ju alltid nån att vara med men jag skulle nog inte råda nån att skaffa barn så tätt, man har ju 2 små barn, inte tvillingar utvecklingsmässigt men nästan i storlek... krångligt att försöka förklara....

Jobbigast hadde jag ärligt talat från jag fick reda på att jag va gravid till på runt 10-11år... fick tyvärr graviditetspsykos så här aldrig haft nån vidare bra relation med grabben, han har fått det han har behövt men inte kärlek från mig tyvärr...

• mamsen76
    calabalic skrev 2016-10-01 18:54:47 följande:

Jag gissar att det var oplanerat med nr 2 då? Vad jobbigt att du fick psykos och allt! Blev relationen med sonen aldrig bättre med tiden ens? Vår nr 2 var oplanerad att komma så tätt, hade nog egentligen helst velat ha iaf 2 år emellan, men det tog 5 år och 4 ivf att få till nr 1 så vi trodde inte vi kunde få fler barn. Förstod att det skulle bli intensivt men för oss kanske detta var enda chansen till syskon.

Ja han va oplanerad och redan när jag fick beskedet att jag va gravid igen så kände jag att jag inte ville ha ett barn till just då men pappan blev så glad och jag hade inte samvete att ta bort, tänkte även att jag skulle nog älska det barnet som det första... tyvärr så va det mycket krångel under graviditeten så han blev född med akut kejsarsnitt i vecka 29 vilket inte gjorde saken bättre tyvärr...
Svar på tråden Fler med pseudotvillingar som vill byta erfarenheter?