• Jw83

Fler med pseudotvillingar som vill byta erfarenheter?

Vi har en son på 19 månader och en dotter på 2,5 månad. Vi är båda två föräldralediga och kommer vara det ett tag framöver. Sonen har hanterat det mycket bra att få en syster :) Han har ju alltid bott med en massa djur hund, katter, hästar, höns osv så han är van vid att visa hänsyn. Han är väldigt glad för sin syster och ska krama och pussa henne mycket. Tyvärr vill han lyfta upp henne när hon är ledsen så man måste hålla stenhård koll på dom.

Visst blir det tungt ibland när båda sover dåligt eller om båda två är superhungriga samtidigt som systers blöja är full och sonen vill sitta på pottan. Då krävs det nästan 3 föräldrar ;)

Sonen har sovit i eget rum sedan han var 6 månader men han smyger in till oss vid 5.00 så det blir aldrig sovmorgon för någon av oss.

Vi tänkte få tätt men inte så här tätt. Vi fick sonen efter första oskyddade samlaget så vi var väl lite beredda. Men vi trodde att det skulle dröja tills ett tag efter avslutad amning. Jag blev gravid med dottern när jag fortfarande ammade och har redan fått mens igen.. Trots heltidsamning. Nu ångrar vi inte att vi fick dom tätt. Det går ju trots allt väldigt bra :) Men nu vill vi verkligen inte ha fler barn!

• Jw83

Många av era utmaningar känner jag inte igen. Men snart så kommer det kanske! Nu är vi ju två hemma med barnen så vi hinner med hushållsarbete, renoveringar, hobbys och samliv.

Maken åker dock på älgjakt snart och då blir det jobbigare ;) Redan i morse fick jag känna på stressen när pappa inte var hemma. Sonen bara sprang runt och kallade på pappa och var ledsen :(

Igår fick jag äntligen börja med min ridning igen :) Jag tog ut båda och red hästarna i den fina vädret. Underbart att få en paus från amning, bus och skrik. Jag helammar men har pumpat om pappa skulle behöva mata dottern.

Sonen tycker fortfarande om sin syster men han gillar inte riktigt när hon sitter i hans stol. Och syster vill bara sitta upp och titta nu..

• Jw83
    nokitus skrev 2016-11-16 22:26:44 följande:

Hej. Jag har också två små, en pojke på 18 mån och en tjej på 4 ???? jag undrar egentligen bara...vad har ni för barnvagnar? Jag har ett problem med att hitta en syskonvagn som ryms i bakluckan på bilen, och jag har inte lust att byta bil. Har ni något tips om någon som inte är så vansinnigt stor?

Vi har en emmaljunga doubel viking. Den bli rätt så ok i bakluckan. Ingen syskonvagn blir ju liten som ihopfälld. ;) Vi har en stor suv men vi har alltid en stor hundbur där bak också.

Emmaljungan är bra på en massa andra punkter också. Jag kan verkligen rekommendera den! Den är lite dyr i inköp men den har ett bra andrahands värde om man vill sälja den sen.
  • Jw83

Vår son har alltid varit väldigt snäll och gullig med sin lillasyster. Klappat, kramar, pussat osv. Han delar gärna sin macka och lägger halva hos henne och ger sina leksaker till henne. Vi har ju varit hemma båda två länge samtidigt så båda har fått sitt utan att behöva vänta. Nu har mannen börjat jobba så nu är jag själv med dom en del. Sonen har nu visat lite svartsjuka. Han gör inget mot henne men han går och gör hyss när jag ammar. Allt för att sno uppmärksamhet.. men syrran är en fortfarande drn som först får kram o puss på morgonen.

• Jw83

Vår son älskar traktorer och djur. Han brukar få åka med i sin pappas traktor och är ofta med och sköter om djuren här hemma. För ettpar veckor sedan fick han sin första ponny :) En snäll liten shettis. Han leder runt henne så fint på gårdsplanen och åker snowracern efter henne.

Jag tror att kontakten med djur är ganska bra för barn.

Är det någon mer som har djur och kan se några bra effekter?

Svar på tråden Fler med pseudotvillingar som vill byta erfarenheter?