• Svar på tråden Pergotime
  • lottaliten

Hej alla!

Inne på dag 4 med klomifen idag, sista tabletten imorgon. Vår vanliga hälsovård sade åt mig att äta 4 kurer och höra av mig om det inte fungerat, men efter allt jag läst om att det borde kollas upp under behandlingstiden bokade jag tid till privat läkare, och får kolla upp allt på onsdag. Så spännande! Tabletten har en väldigt jobbig effekt på mig, så sitter och upprepar "det är värt det" 100 gånger för mig själv nu.

Någon annan som känner av bieffekterna?

• Betrayed

Idag var jag hos gyn och fick göra ultraljud för att kolla om pergotime fungerat.

Hon sa att där fanns en jättefin äggblåsa på höger sida och två mindre på vänster.

Jag fick inga order om sexförbud utan snarare tvärtom att vi skulle köra på den här veckan, innebär det att hon kunde se att de två på vänster sida inte skulle bli någonting? Detta är min första gång på pergotime så jag är inte så insatt!

• Pinglann
    Betrayed skrev 2017-01-16 14:40:37 följande:

Idag var jag hos gyn och fick göra ultraljud för att kolla om pergotime fungerat.

Hon sa att där fanns en jättefin äggblåsa på höger sida och två mindre på vänster.

Jag fick inga order om sexförbud utan snarare tvärtom att vi skulle köra på den här veckan, innebär det att hon kunde se att de två på vänster sida inte skulle bli någonting? Detta är min första gång på pergotime så jag är inte så insatt!

Fick du ingen ovitrelle?? Vilken dag i cyklen var du där?? Du behöver inte vara orolig, det är bara att köra på. Jag hade 3 stora 17,19,20mm och det blev ingen graviditet tyvärr:(.

• Betrayed
    Pinglann skrev 2017-01-16 22:56:16 följande:

Nej jag fick ingen ovitrelle, vad är det?
    Idag är jag på cykeldag 14

• UndrandeSökare
    Vad Ovitrelle används för

Ovitrelle används tillsammans med andra läkemedel:

För att få folliklar (som var och en innehåller ett ägg) att utvecklas och mogna hos kvinnor som genomgår assisterad reproduktionsteknologi (en metod som kan hjälpa dig att bli gravid) som ?in vitro-fertilisering?. Andra läkemedel kommer att ges först för att få flera folliklar att växa.

För att få äggstocken att släppa ifrån sig ett ägg (ägglossning) hos kvinnor som inte kan producera ägg (?anovulation?) eller kvinnor som producerar för få ägg (?oligo-ovulation?). Andra läkemedel kommer att ges först för att folliklar ska utvecklas och mogna.

www.fass.se/LIF/product&specId=&nplId=20100211000012
  • Pinglann
    Betrayed skrev 2017-01-17 08:52:29 följande:

Nej jag fick ingen ovitrelle, vad är det?

Idag är jag på cykeldag 14

Kör på idag imorgon och övermorgon för att vara på säkra sidan. Jag fick ovitrelle för att ägget skulle släppa och det skulle bli ägglossning. Dom flesta brukar få det. Jag ska dit igen på mensdag 12eller 13 för att se hur många blåsor jag har. Nu väntar jag på mensen. Hur länge har ni försökt få barn??
  • Betrayed
    Pinglann skrev 2017-01-17 21:57:17 följande:

Kör på idag imorgon och övermorgon för att vara på säkra sidan. Jag fick ovitrelle för att ägget skulle släppa och det skulle bli ägglossning. Dom flesta brukar få det. Jag ska dit igen på mensdag 12eller 13 för att se hur många blåsor jag har. Nu väntar jag på mensen. Hur länge har ni försökt få barn??

Vi började försöka i november, så inte alls länge. Vi fick hjälp direkt i och med mina långa cyklar (50-80 dagar). Tog ett ältest nu på kvällen och där fanns ett litet streck, hoppas det är starkare i morgon!

Hur länge har ni försökt? Hoppas mensen kommer snart så du kan börja äta Pergotime.

Jag gissar på att jag inte fick ovitrelle då jag har egen ägglossning annars, bara det att den bara sker 4 gånger per år!
  • Pinglann

Vi har ett barn på 6 år, som kom till utan några konstigheter. När hon var 4 år började vi med syskonförsök och nu 2 år senare inget har hänt:/. Tog pergo i november och fick ovitrelle med 3 stora blåsor men inget hände. December var det stängt på mottagningen så jag hade ingen pergo, vi körde på iaf. Har fått nu letrozol utskriven, väntar på mensen som ska komma nästa vecka.

• Pinglann

Elifant?? Hur går det för dig?? Har du fått mens? Gravid??? Jag har tagit en smyg test som var negativt. Jag väntar på min mens som ska komma i dagarna, undrar bara vart rygg ont har tagit vägen? Brukar ha jätte, jätte ont i ryggen innan mens men inte denna gång. Det kommer antar jag, ska inte hoppas på nått mer.

• Ellifant

Hej!

Det går inte så bra, mensen var fem dagar sen :(

Så jag fick flytta fram min tid till att spolaäggledarna, det gick bra att spola inget stopp eller så.

Men väl där börja vi diskutera hur vi skulle gå vidare, gyn har hela tiden sagt att vi går vidare med spruter som nästa steg, så det var det jag förvänta mig. Men då kom det fram att man behövde ett BMI under 30 för att ta sprutern. Och hela min värld föll ihop, mitt största problem med pregotimen är att jag blir så hungrig så jag har gått upp en del under alla behandlingar! Och har sjukt svårt att gå ner i vikt även om det handlar om 7kg.

Så just nu vet jag inte vad vi ska göra, jag har tre kurer pregotime kvar. Gyn trodde inte att det var så jätte stora odds på att bli gravid nu men visst en liten chans finns.

Jag ska gå och kolla äggblåsorna på måndag, så jag hoppas verkligen att det blir en bebis denna gången!

Nu sist var jag skengravid som bara den, sjukt jobbigt att känna alla symtom och sen bli så besviken när plusset inte kommer.

Svar på tråden Pergotime