• Svar på tråden Pergotime
  • Angeleyez
    Annabola skrev 2017-01-03 16:54:20 följande:

Hej, hoppar in här.. jag och sambon ska på första utredningsbesöket imorgon.. nervöst! Jag hoppas på att få testa pergotime, att det blir första anhalten.. men läste att pergotime inte finns efter nyår?? Va, hjälp! Det har man ju läst så mycket bra om.. (om det nu är det jag kommer få, kanske annat som knasar...)

Tacksam för svar!

Anna

Ja tyvärr så upphörde det 31/12 men vad jag förstår skrivs det ut letrozol. Googla lite på det. Lycka till
  • Angeleyez
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-03 18:09:14 följande:

Idag körde jag igång med Pergotime igen. Dubbel kur dag 3-7.

Lycka till är idag i vecka 8 med en Pergo bebis :)
  • HoppasPåEnTill
    Angeleyez skrev 2017-01-03 18:25:51 följande:

Lycka till är idag i vecka 8 med en Pergo bebis :)

Underbart! Grattis!
  • Pinglann

Härligt att det har fungerat på vissa:). Jag trodde till 100% att det skulle funnka hos mig med men tyvärr! Allt känns bara hopplöst även om det var första gången med pergo. Vet inte hur länge man orkar hoppas.

• HoppasPåEnTill
    Pinglann skrev 2017-01-03 19:15:30 följande:

Härligt att det har fungerat på vissa:). Jag trodde till 100% att det skulle funnka hos mig med men tyvärr! Allt känns bara hopplöst även om det var första gången med pergo. Vet inte hur länge man orkar hoppas.

Jag känner likadant. 4 cykeln, första med pergo.

Min mens är fortfarande helskum men nu kör jag mer pergo i alla fall.
  • Ellifant

Har läst att det flesta lyckas med pregotime inom tre gånger. Så det är bara på det igen, fast det känns helt hopplöst. Som tur är finns det fler saker att prova innan man kan säga att det inte går!

Just nu gråter jag för att jag vill inte vänta mer :(

känner mig så värdelös

• Pinglann
    Ellifant skrev 2017-01-03 20:01:35 följande:

Har läst att det flesta lyckas med pregotime inom tre gånger. Så det är bara på det igen, fast det känns helt hopplöst. Som tur är finns det fler saker att prova innan man kan säga att det inte går!

känner mig så värdelös

Jag vet precis hur du känner dig! Jag förberede mig mentalt att det kan vara negativit resultat på stickan vilket den va. Först kännde jag att det inte gjorde något, jag va rätt så stark. Men sen under dagen kunde jag inte hålla emot längre. Hela jul helgen och veckan därpå var så deprimerande!! Nee usch. Vet att man ska vara positiv, men efter 2 års försök så klarar man inte det längre. Det är jobbigt för övrigt med. Det känns som att alla väntar på att vi ska ha barn snart och hur ska man förklara allt detta för alla??...
  • HoppasPåEnTill
    Ellifant skrev 2017-01-03 20:01:35 följande:

känner mig så värdelös

Skickar kramar och pepp. Lider med dig.

Vad säger din gynekolog? Kanske kan du få prova det andra preparatet de skriver ut istället för pergo?

Vilka doser av Pergo har du tagit? Har du fått ultraljud gjort?
Svar på tråden Pergotime