• Svar på tråden Pergotime
  • HoppasPåEnTill
    Ellifant skrev 2017-01-06 14:46:27 följande:

Hoppaspåentill - Vet du varför du du börjar på dag 3 inställer för 5? Har du med pco?

Det är bara olika vad olika gynekologer väljer, vad jag har förstått. Ja, jag har också PCO. Har blivit gravid utan hjälp tidigare men då var jsg mycket yngre.
  • Ellifant

Okej! Jag har lästa att det är olika fån olika gyn, ska snart påbörja min nionde kur och funderar på om jag ska börja någon dag tidigare, den andra åtta har ju inte funkat... är så trött på att vänta

• UndrandeSökare

Hej ! Har ni gjort infertitetsutredning hos gyn eller sjukhuset och kollat upp saker som tex spermatest med morfologi för att kolla så att problemet inte finns hos killen?

Vet ni om att kvinnans immunförsvar också kan vara en anledning till varför det inte blir någon graviditet? Tyvärr brukar svenska läkare inte erkänna att immunförsvaret är problemet. Det finns bara en klinik i Sverige som gör det vad jag vet, den i Falun.
    www.ivfkliniken.se/falun/

Annars är de duktiga på immunförsvaret och fertilitet utomlands.
    Kolla i tråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" här på Familjeliv.

Bara några tips.

• Ellifant

Vi vet vad som är felet och det är att jag inte har egen ägglossning, min man är kollad och hade bra simmare.

Där är lite steg kvar innan jag behöver söka hjälp utomlands men snällt att du skriver det!

Man behöver tips :)

Jag beställde precis hem pre-seed glidmedel! Kanske kan hjälpa något!

• Annabola
    Ellifant skrev 2017-01-09 19:27:00 följande:

Vi vet vad som är felet och det är att jag inte har egen ägglossning, min man är kollad och hade bra simmare.

Där är lite steg kvar innan jag behöver söka hjälp utomlands men snällt att du skriver det!

Man behöver tips :)

Jag beställde precis hem pre-seed glidmedel! Kanske kan hjälpa något!

Vad är det? Pre-seed? Länk?
  • Poppeliou

Hej! Jag har precis avslutat min första pergotimekur - ÄL beräknad denna veckan! Är så sjukt hoppfull men så rädd för att det inte ska fungera samtidigt, snacka om att detta med babyverkstad tär på psyket.. Håller tummarna för att det blir bebis för oss allihop snarast! ????

• Ellifant

Amen sister! Babyverkstan tär verkligen på psyket!

Annabola - jag har lite problem med att man är lite torr när har "måste sex" men eftersom vanliga glidmedel kan försöka spermerna så har vi kört utan. Men såg på en annan familjeliv sida att några har blivit hjälpta av pre-seed.

På gravidkollen står det så här

Öka chansen att bli gravid med Pre-seed fertilitetsglidmedel!

-pH-balanserad för att stimulera din fertila slemhinna -Unikt utvecklad för att inte skada spermierna

Vet inte om det funkar men just nu kan jag testa allt :)

www.graviditetskollen.nu/produkter/intimprodukter/fertilitetsglidmedel/pre-seed-fertilitetsglidmedel-applikatorer-40g

• Pinglann

Elifant hade du barn sen innan? Har säkert frågat innan men glömt. Variför ska du söka hjälp utomlands?? Ska ni inte prova IVF???

• Ellifant

Nej inga barn sen innan, jag kanske skrev det lite konstigt men jag skrev att där är lite steg kvar INNAN jag behöver söka hjälp utomlands, och då tänker jag på hormonsprutor, insamination och ivf. Så att söka hjälp utomlands nu känns väldigt långt borta.

Men det känns bra att det finns så mycket hjälp man kan få :)

Svar på tråden Pergotime