Pergotime
Inväntar på mens ska börja med pergotime.
Någon mer som vill följas ?
Denna är 3 försöket
Inväntar på mens ska börja med pergotime.
Någon mer som vill följas ?
Denna är 3 försöket
Pinglann - spännande med bim på julafton! Det kan bli den bästa julklappen någonsin. Tråkigt att det ska vara så svårt att få hjälp när man har barnen sen innan, men skönt att ni har fått det!
Jag var hos gyn i dag och hade två, en på 16 och en på 18. Hon tyckte att de var lite små så de ska få några extra dagar på sig innan jag tar ovitrelle sprutan! FIck även krämen Crinone! Så vi får se om det hjälper!!
Vad är det för kräm du har fått?? Dom ska väl vara runt 20 innan man kunde ta ovitrelle?. Jag hoppas verkligen att jag får det bästa julklappen någonsin:)!! Kan inte sluta tänka på det. Vilken dag i cyklen var du hos läkaren på VUL?
Det är en gulkroppshormon som ska hjälpa ägget att fastna! Så fatta jag det som, har inte vågat googla det för så fort man gör det så få man upp massa hemska symtom. (Brukar vara så när man googlar på saker )
Ja jag tror att man vill ha dom på 20 mm, jag är var på dag 16 och föra gången tog jag sprutan på dag 18 så på lördag tar jag den!
Det är sjukt hur mycket man tänker på det! Och att smygtesta är med sjukt svårt att låta bli!
Ja man blir juh helt galen när man googlar så det bästa är att du inte gör det. Man ska egentligen lita på det läkaren säger. Jag tog min ovitrelle spruta på dag 14 på kvällen. Dag 16 så hade jag jätte mycket ägglossnings "smärta". Att smygtesta är jobbigt. Varje gång jag får minus så tänker jag nästa gång tar jag ingen test och så gör man det igen och blir besvike , deprimerad och en flod av tårar.
Det känns ju positivitet att du har ägglossning smärta, jag kan inte säga att jag har haft det!
Det går åt lite gravtest här hemma med, haha
Men det sista som lämnar en är verkligen hoppet, sen när jag inser att man inte är gravid såg gråter jag floder, och så bärjar man om och hoppas på nästa månad! Frågar mig hela tiden hur länge orkar man detta!
Ja precis. Hur länge orkar man, ska man försöka livet ut?? Kommer min man lämna mig?? Ibland får jag en massa i huvudet. Jobbigt. Nu håller vi tummarna för oss, får se snart antar jag hur det har gått
Usch det är jobbigt, men skönt ändå att andra har samma tankar. Tänker ofta att lämnar min man mig så kan han få barn med detsamma med nästa tjej.
Men jag har tur för min man är väldigt förstående och stöttande, utan det hade jag gått under! Att bli gravid är det ända jag tänker och pratar om.
Du måste skriva sen om det blir någon bebis! :)
Hej! Jag blev tyvärr inte gravid!!!!! Har mått så himla dåligt, nu känns det verkligen hopplöst. Om intr kag blev gravid förra månaden med tre stora blåsor och ovitrrlle så kommer jag nog aldrig att få en bebis! Allt känns så hopplöst. :( När min mens kom var det stängt på mottagningen så denna månad blir det ingen pergo, känns så hopplöst men vi får köra på ändå. Nu efter nyår så finns inte pergo längre, får se vad jag får nästa gång! Känner mig jätte stressad få min läkare kommer gå i pension med.
Hur har det gått för dig ELLIFANT???
Hej! Det är ju ett jävla skit!
Jag hade bim igår och negativt test så jag bara gråter och gråter så fort jag tänker på det! Trodde verkligen att denna gången var jag gravid hade alla symtom. Nu väntar jag på mensen, läste att det kan vara sen när man har tagit progesteron. På tisdag har jag en tid för att spola äggledarna men då måste mensen vara över, så får hoppas att den kommer snart. Ska ta Pregotime denna månaden och sen tänker jag fråga efter sprutor, sprutor kan göra att man får lite bättre ägg!
Då får vi köra en ny om gång och hålla tummarna för varandra!
Hej, hoppar in här.. jag och sambon ska på första utredningsbesöket imorgon.. nervöst! Jag hoppas på att få testa pergotime, att det blir första anhalten.. men läste att pergotime inte finns efter nyår?? Va, hjälp! Det har man ju läst så mycket bra om.. (om det nu är det jag kommer få, kanske annat som knasar...)
Tacksam för svar!
Anna