• Pinglann

Pergotime

Hej Marie! Hur har dett gått med dina blåsor?? Blev du gravid?? Jag hade nämligen 3 st och är super nervös att det ska bli 3 barn. Tog ovitrelle igår men har inga som helst buverkningar

• Pinglann

Åhhh lite lugnande känns det! Igår hade jag värk i äggstockarna i princip hela dagen, har aldrig haft så innan. Det är rätt så konstigt att inget händer även om man har tagit ovitrelle sprutan och myst fom dagarna. Jag hoppas jag får ett barn snart. Och jag hoppas vi alla får det väldigt snart:)

• Pinglann

Hur länge har ni försökt? Har ni barn sen innan? Detta är så jobbigt. Att det ska vara så svårt. Nu det senaste 2 åren har sex varit som en arbetsyssla. Varannan dag fråg dag 10-20 rätt så jobbigt i längden. Mina äggblåsor blev inte större än 10mm innan och nu var det störrsta på 20.

• Pinglann

Vi har en dotter på 6 år som blev till rätt så fort. Jag tror att p-piller är orsaken till detta oavsett om barnmorsskan inte säger det. Jag trodde inte att detta skulle hända jusst mig. Man tar för givet att man kan ha hur många barn som helst. Har du haft några blåsor på dom 7 andra försöken?? Lycka till imorgon:)!!

• Pinglann

Åhh vad spännande! Hör av dej hur det har gått! Vi fick ingen sex förbud heller utan hon sa jaaa tvillingar lär det bli iaf:)! Hoppas det blir en om jag är gravid men går bra med 2med. Tycker med att det är konstigt att det inte går denna gången, är 31år och mannen 32. Det var inte det lättaste heller att få komma på en utredning. Det känns bra med läkaren samt att jag är lugnare nu än innan nu när vi har fått hjälp. Jag har bim på julafton så det är ett tag kvar.

• Pinglann

Vad är det för kräm du har fått?? Dom ska väl vara runt 20 innan man kunde ta ovitrelle?. Jag hoppas verkligen att jag får det bästa julklappen någonsin:)!! Kan inte sluta tänka på det. Vilken dag i cyklen var du hos läkaren på VUL?

• Pinglann

Ja man blir juh helt galen när man googlar så det bästa är att du inte gör det. Man ska egentligen lita på det läkaren säger. Jag tog min ovitrelle spruta på dag 14 på kvällen. Dag 16 så hade jag jätte mycket ägglossnings "smärta". Att smygtesta är jobbigt. Varje gång jag får minus så tänker jag nästa gång tar jag ingen test och så gör man det igen och blir besvike , deprimerad och en flod av tårar.

• Pinglann

Ja precis. Hur länge orkar man, ska man försöka livet ut?? Kommer min man lämna mig?? Ibland får jag en massa i huvudet. Jobbigt. Nu håller vi tummarna för oss, får se snart antar jag hur det har gått

• Pinglann

Hej! Jag blev tyvärr inte gravid!!!!! Har mått så himla dåligt, nu känns det verkligen hopplöst. Om intr kag blev gravid förra månaden med tre stora blåsor och ovitrrlle så kommer jag nog aldrig att få en bebis! Allt känns så hopplöst. :( När min mens kom var det stängt på mottagningen så denna månad blir det ingen pergo, känns så hopplöst men vi får köra på ändå. Nu efter nyår så finns inte pergo längre, får se vad jag får nästa gång! Känner mig jätte stressad få min läkare kommer gå i pension med.

Hur har det gått för dig ELLIFANT???

• Pinglann

Härligt att det har fungerat på vissa:). Jag trodde till 100% att det skulle funnka hos mig med men tyvärr! Allt känns bara hopplöst även om det var första gången med pergo. Vet inte hur länge man orkar hoppas.

Svar på tråden Pergotime