Pergotime
Inväntar på mens ska börja med pergotime.
Någon mer som vill följas ?
Denna är 3 försöket
Inväntar på mens ska börja med pergotime.
Någon mer som vill följas ?
Denna är 3 försöket
Har fått utskrivet men inte vågat helt ärligt. Blir sådär löjligt rädd för biverkningar och käkar aldrig piller av nåt slag. Receptet ligger på Apoteket. Bim om 8 dagar.
Hur upplever du det?
Mm.
Jag ska börja med första kuren om drygt 2 veckor, om vi inte blir gravida innan dess på naturlig väg men det har jag svårt att se. Ska bli spännande. Hur länge har ni försökt?
Tjejjour gjorde gravid test idag och jag är gravid helt själva på egen hand utan någon pergotime !!!
Mensen var sen 2 veckor trode som vanlig den brukar alltid va sen men kände något annorlunda denna gång och whips jag är gravid sååå glllllaaaad
Och vi försökte inte ens utan vi vänta på min mens så vi kunde börja med Pergo
Åh va härligt!!! Stort grattis till er <3
Åh va härligt!!! Stort grattis till er <3
Hej på er,
Såg att tråden inte är så gammal så jag hakar på här och hoppas det finns någon som vill fortsätta följas åt här.
Jag är 32, och min man o jag försöker bli gravida. Jag vill inte påstå att vi har försökt särskilt länge, vet att det sägs att man ska ha försökt i minst ett år iallafall innan man funderar på utredning. Men jag fick pergotime utskrivet av min gynekolog och är halvvägs i min första kur, dvs cd 7. Det jag är orolig över är att jag inte har en vul inbokad omkring rätt cykeldag så man ser att det inte är på tok för många ägg som mognat och ska släppa. Däremot ska jag till gyn om två dagar, och funderar på om det kanske kan utvisa ngt redan då eller om det är för tidigt
Hur går det för er andra med era kurer?
Jag har precis 7 dagar efter ÄL och 6 dagar BIM fått spottings. Jag åt mi första pergokur denna månaden och det känns så surt nu med spottingsen. Jag har läst att spottings kan även innebära tidiga tecken på en graviditet. Men jag har sedan 1 år tillbaka fått spottings ca 3-6 dagar innan mens. Så det känns mer som att jag ska ställa in mig på att det inte blivit ngt denna gången heller.
Är det ngn av er som jag erfarenhet av spottings och pergotime? Ngn i liknande situation?
Vore kul om ni som också precis ätit Pergo skriver hur det går för er!!
Hej, jag har ätit min första kur pergotime då jag har PCO. Fick Glad gubbe på ÄL-testet i på dag 17 men såg på VLU som gjordes dag 15 att jag fått tre ägg så får inte ha sex... Hade redan haft det dagen innan, dag 14 så finns ju en liten chans/risk ändå. Nu är det bara vänta och se.. Fick inga biverkningar av tabletterna vad jag märkte.
Hej, jag har ätit min första kur pergotime då jag har PCO. Fick Glad gubbe på ÄL-testet i på dag 17 men såg på VLU som gjordes dag 15 att jag fått tre ägg så får inte ha sex... Hade redan haft det dagen innan, dag 14 så finns ju en liten chans/risk ändå. Nu är det bara vänta och se.. Fick inga biverkningar av tabletterna vad jag märkte.