• Znickers

Pergotime

Hej på er,

Såg att tråden inte är så gammal så jag hakar på här och hoppas det finns någon som vill fortsätta följas åt här.

Jag är 32, och min man o jag försöker bli gravida. Jag vill inte påstå att vi har försökt särskilt länge, vet att det sägs att man ska ha försökt i minst ett år iallafall innan man funderar på utredning. Men jag fick pergotime utskrivet av min gynekolog och är halvvägs i min första kur, dvs cd 7. Det jag är orolig över är att jag inte har en vul inbokad omkring rätt cykeldag så man ser att det inte är på tok för många ägg som mognat och ska släppa. Däremot ska jag till gyn om två dagar, och funderar på om det kanske kan utvisa ngt redan då eller om det är för tidigt

Hur går det för er andra med era kurer?

• Znickers

Jag har precis 7 dagar efter ÄL och 6 dagar BIM fått spottings. Jag åt mi första pergokur denna månaden och det känns så surt nu med spottingsen. Jag har läst att spottings kan även innebära tidiga tecken på en graviditet. Men jag har sedan 1 år tillbaka fått spottings ca 3-6 dagar innan mens. Så det känns mer som att jag ska ställa in mig på att det inte blivit ngt denna gången heller.

Är det ngn av er som jag erfarenhet av spottings och pergotime? Ngn i liknande situation?

Vore kul om ni som också precis ätit Pergo skriver hur det går för er!!

• Znickers

Jag gjorde aldrig ngn vul efter pergokuren, inget som min gynekolog ens nämnde. Kan det vara så att mina spottings från i fredags till idag kanske beror på att ett eller flera ägg inte fäst och därav dessa små ljusrosa flytningar? Känns som man bara går runt och känner efter massa tecken och försöker hitta på egna svar... Så tröttsamt. Är på bim-2 så får vänta ett par dar till innan jag vet. Antingen kommer mensen eller så får jag göra gravtest.

• Znickers

Marie357 - ja, jag har försökt tänka att det är nidblödning, men eftersom jag vanligtvis har spottings 4-6 dgr innan mens så är jag inte så säker ändå att det är nidblödning. Imorse när jag gick på toa kom det dessutom droppar av ljus ljuuuusrosa blod när jag kissade. Men när jag torkade var det knappt ngt på pappret (sorry för detaljerna) Har satt i en tampong men det kan inte vara mens för jag jag INGEN pms whatsoever. Har annars alltid mensvärk,

Idag ska vi iag på utredning, blodprover, hormontester hela faderuttan. Äntligen en kvinnlig gynekolog dessutom överläkare inom kvinnlig fertilitet, som kan ta en på allvar. Alla andra har varit nedlåtande gubbar som inte tar en seriöst :(

Svar på tråden Pergotime