• Betrayed

Pergotime

Fick min mens idag, så på söndag börjar jag med första kuren (enkel) med Pergotime. Har aldrig tidigare ätit det och har fått det då jag har väldigt oregelmundna cyklar.

När på dygnet tar ni det, tänker mest för att slippa biverkningar så mycket som möjligt.

• Betrayed

Idag var jag hos gyn och fick göra ultraljud för att kolla om pergotime fungerat.

Hon sa att där fanns en jättefin äggblåsa på höger sida och två mindre på vänster.

Jag fick inga order om sexförbud utan snarare tvärtom att vi skulle köra på den här veckan, innebär det att hon kunde se att de två på vänster sida inte skulle bli någonting? Detta är min första gång på pergotime så jag är inte så insatt!

• Betrayed
    Pinglann skrev 2017-01-16 22:56:16 följande:

Nej jag fick ingen ovitrelle, vad är det?
    Idag är jag på cykeldag 14

• Betrayed
    Pinglann skrev 2017-01-17 21:57:17 följande:

Kör på idag imorgon och övermorgon för att vara på säkra sidan. Jag fick ovitrelle för att ägget skulle släppa och det skulle bli ägglossning. Dom flesta brukar få det. Jag ska dit igen på mensdag 12eller 13 för att se hur många blåsor jag har. Nu väntar jag på mensen. Hur länge har ni försökt få barn??

Vi började försöka i november, så inte alls länge. Vi fick hjälp direkt i och med mina långa cyklar (50-80 dagar). Tog ett ältest nu på kvällen och där fanns ett litet streck, hoppas det är starkare i morgon!

Hur länge har ni försökt? Hoppas mensen kommer snart så du kan börja äta Pergotime.

Jag gissar på att jag inte fick ovitrelle då jag har egen ägglossning annars, bara det att den bara sker 4 gånger per år!
  • Betrayed

Jag ska ta blodprov för att se om jag har haft ägglossning, gyn vill att jag går dit en dag mellan 26e och 28e januari (cd 23-25).

Problemet är att om jag har haft ägglossning så skedde det antagligen i går (positivt på ÄL-test i söndags). Är det ens värt att ta ett blodprov då för det måste väl vara 7 dagar efter som det syns något? Eller hade ett blodprov på tex fredag kunnat visa ägglossning på måndagen innan? Eller är det bättre att ta blodprovet på måndag?

• Betrayed
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-16 10:08:43 följande:

Ni som tagit pergo. När har ni gjort ultraljud för att kolla antal blåsor?

Jag gjorde det på dag 13, skulle gjort på dag 12 men det var en söndag! Hade ett fint ägg, men det räckte är i v.7 nu :)
  • Betrayed
    Pinglann skrev 2017-02-16 13:34:37 följande:

Med pergo dom 3 blåsorna gjorde jag på dag 14 och tog samma dag ovitrelle. Nu med letrozol blev det på dag 13 eftersson dag 14 var lördag. Tog ovitrelle på lördagen då, dag 14

BETRAYED: grattis!! Hur många omgångar tod det???

Det gick på första Pergokuren... hämtade ut den bara några dagar innan den slutade säljas, så jag är väldigt tacksam!
Svar på tråden Pergotime