• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Hej!

Tänkte att jag startar den här tråden för alla oss som väntar fjärde barnet våren 2017! Roligt att prata med andra i samma situation om allt vad det innebär att få en fyra

Har fyllt 35 år och har en flicka född -07, en pojke, född - 08 och en flicka född -15, och väntar lilla Mini i magen bf 13 maj 2017

Välkomna!

• Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!
  • lilaemma

För en vecka sedan slutade ju mitt test öka. Det hade stannat på 2-3. Efter det kom blodet och sen var jag på vul för att se att det inte var utomkveds. De sa att det såg ut som att det mesta var ute. Nu är det 6 dagar efter att klumpen kom ut och för att få mig att sluta fantisera om att jag fortfarande skulle kunna vara gravid tog jag ett nytt test. 3+. Det hjälpte ju inte alls! Kan jag fortfarande vara gravid, trots ultraljudet? Varför ökar det i styrka nu när allt var ute? Är det ändå utomkveds? Hjälp!

• Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-25 05:28:19 följande:

För en vecka sedan slutade ju mitt test öka. Det hade stannat på 2-3. Efter det kom blodet och sen var jag på vul för att se att det inte var utomkveds. De sa att det såg ut som att det mesta var ute. Nu är det 6 dagar efter att klumpen kom ut och för att få mig att sluta fantisera om att jag fortfarande skulle kunna vara gravid tog jag ett nytt test. 3+. Det hjälpte ju inte alls! Kan jag fortfarande vara gravid, trots ultraljudet? Varför ökar det i styrka nu när allt var ute? Är det ändå utomkveds? Hjälp!

Vilken hemsk situation du hamnat i, så jobbigt att inte veta!

Det låter som att du får höra av dig till gyn kk igen och de får göra ett till vul! Hur lång tid är det mellan testerna, när du fick 2-3 och 3+? Om du fortfarande är gravid, så skulle du va i 7+0 nu va? Då borde man ju se, när gjorde du vulet? Är det utomkveds borde du få ont, men det beror ju på fort hur graviditeten växer!
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-25 09:12:04 följande:

Vilken hemsk situation du hamnat i, så jobbigt att inte veta!

Det låter som att du får höra av dig till gyn kk igen och de får göra ett till vul! Hur lång tid är det mellan testerna, när du fick 2-3 och 3+? Om du fortfarande är gravid, så skulle du va i 7+0 nu va? Då borde man ju se, när gjorde du vulet? Är det utomkveds borde du få ont, men det beror ju på fort hur graviditeten växer!

För 3 veckor och 1 dag sedan stod det 1-2

För 2 veckor och en dag sedan 2-3

För en vecka sedan igen 2-3

Idag 3+

Är 7+0 idag om jag mot förmodan fortfarande skulle vara gravid. Googlar så klart allt möjligt dumt. Ska försöka ha lite is i magen och vänta en vecka och testa igen... Men får väl se om jag klarar det...
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-25 09:36:06 följande:

För 3 veckor och 1 dag sedan stod det 1-2

För 2 veckor och en dag sedan 2-3

För en vecka sedan igen 2-3

Idag 3+

Är 7+0 idag om jag mot förmodan fortfarande skulle vara gravid. Googlar så klart allt möjligt dumt. Ska försöka ha lite is i magen och vänta en vecka och testa igen... Men får väl se om jag klarar det...

Jag skulle nog hört av mig till kk, hade inte pallat att vänta....hoppas du får svar snart!
  • Seb81

Men fy vad hemskt och jobbigt Lilaemma! Hör av dig till bm, du måste ju kolla upp detta! Styrkekramar!

Haha ja det där med att berätta för barnen kan vara knepigt Micka! Vi ska berätta ikväll tänkte vi och hoppas dom kan hålla en hemlis ;)

Vet inte hur än men det får komma i kväll när alla är samlade :)

Angående illamåendet...

Jag har ju mått illa till och från sen dagen plus... Men nu när jag gick in i v 7 blev det värre. Men saken är ju den att vissa dagar mår jag sämre och andra är det inte alls lika hemskt! Har du så med? Varför får man så?? Är det normalt?

• lilaemma
    Seb81 skrev 2016-09-26 15:29:55 följande:

Men fy vad hemskt och jobbigt Lilaemma! Hör av dig till bm, du måste ju kolla upp detta! Styrkekramar!

Haha ja det där med att berätta för barnen kan vara knepigt Micka! Vi ska berätta ikväll tänkte vi och hoppas dom kan hålla en hemlis ;)

Angående illamåendet...

Jag har ju mått illa till och från sen dagen plus... Men nu när jag gick in i v 7 blev det värre. Men saken är ju den att vissa dagar mår jag sämre och andra är det inte alls lika hemskt! Har du så med? Varför får man så?? Är det normalt?

Har varit och lämnat blodprov idag, så får vi höra sen vad de tror om siffrorna...

Illamåendet tenderar att komma i vågor...
  • Micka!
    Seb81 skrev 2016-09-26 15:29:55 följande:

Angående illamåendet...

Mitt illamående blev också värre i v. 7, nu i v.8 mår jag ytterligare lite mer illa. Mitt går också upp och ner, jag mår mer illa på kvällen. Men i morse höll jag på att spy när jag borsta tänderna! Har haft så här vid alla graviditeter, så det är nog helt normalt

Vi väntar nog att berätta tills vi har gjort vul, men har kommit på hur vi ska berätta för min mamma och pappa, tänkte ge en ram med en bild på ultraljudet där jag tänkte skriva Grattis ni ska bli mormor och morfar igen. Mamma har köpt ramar och har kort på alla barnbarnen, men hon tror inte att de kommer några fler, hon har inga fler ramar som är likadana och de går inte att få tag på. Men jag har en precis likadan så det är den hon ska få!!

Barnen vet jag inte hur vi ska göra än, men vi får se....men dina barn är ju lite större, så då kanske det är lättare att hålla det inom familjen!
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-26 16:08:08 följande:

Har varit och lämnat blodprov idag, så får vi höra sen vad de tror om siffrorna...

Illamåendet tenderar att komma i vågor...

Bra att du åkte in, så hemskt att inte veta......när får du svar?
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-26 16:40:38 följande:

Bra att du åkte in, så hemskt att inte veta......när får du svar?

Jag hoppas på imorgon...
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-26 16:43:23 följande:

Jag hoppas på imorgon...

Då hoppas vi på det! Kram
Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!