• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Hej!

Tänkte att jag startar den här tråden för alla oss som väntar fjärde barnet våren 2017! Roligt att prata med andra i samma situation om allt vad det innebär att få en fyra

Har fyllt 35 år och har en flicka född -07, en pojke, född - 08 och en flicka född -15, och väntar lilla Mini i magen bf 13 maj 2017

Välkomna!

• Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!
  • lilaemma
    3hjärtan skrev 2016-10-08 09:26:55 följande:

Hög sannolikhet för t21 fick jag. Som en chock då just t21 var bra på kub.

Måste göra fvp men känns bara som ett utdragande inför aborten. Endast i 0.3% nipt visar fel så känns rätt meningslöst.

Och ni känner att det inte finns en chans att klara ett barn med Downs? Jag är verkligen ledsen att du måste igenom det här...
  • 3hjärtan
    lilaemma skrev 2016-10-12 01:50:36 följande:

Och ni känner att det inte finns en chans att klara ett barn med Downs? Jag är verkligen ledsen att du måste igenom det här...

Ja då man ej vet hur der blir. Alla är ju olika individer med olika behov av hjälp. Hjärtat kan va trasigt så man ej vet om den överlever ens och även andra organ. Hade vi känt vi klarat det utan att de andra barnen kommer i kläm så hade vi ju såklart inte valt ett avbrytande.
  • Micka!

Varit på hudmottagningen idag och tagit bort en leverfläck som kan vara ett förstadie till malignt melanom, får svar om 2-4 veckor. Om det är det, kommer de operera igen, hoppas verkligen att det inte är något melanom.... Tänk hur snabbt livet kan förändras....var på fosterdiagnostik igår, ska ta prover på tisdag!

• Micka!

Jo, när jag låg på opbordet, och de fick reda på att jag väntar fjärde barnet, så sa de var roligt...och all respekt åt dom som har 4 barn! Då blev jag lite glad

På jobbet så tänkte jag sätta mig i hörnan i hörnsoffan, då fick jag höra, att där blir man minsann gravid(eftersom jag redan har så många barn tyckte en kollega) , oj då sa jag, jag som suttit där många gånger!!! Då är det bäst att jag sätter mig bredvid hörnan då..... Undra hur de kommer reagera, när de får veta!

• Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-11 19:07:03 följande:

Vad roligt för er!

Tack, men den där oron är svår att bli av med!
  • 3hjärtan
    Micka! skrev 2016-10-13 11:32:30 följande:

Varit på hudmottagningen idag och tagit bort en leverfläck som kan vara ett förstadie till malignt melanom, får svar om 2-4 veckor. Om det är det, kommer de operera igen, hoppas verkligen att det inte är något melanom.... Tänk hur snabbt livet kan förändras....var på fosterdiagnostik igår, ska ta prover på tisdag!

Håller tummarna att det inte är något!

Hur hade leverfläcken utvecklas?
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-13 11:49:37 följande:

Håller tummarna att det inte är något!

Hur hade leverfläcken utvecklas?

Tack, den satt på ryggen och märkte för ca 3 år sedan att den blivit mörkare, nu var den nästan svart och oregelbunden. Den har även växt lite, 3x6 mm var den. Så gick till hälsocentralen förra veckan och de fotade sen ringde hudmott. efter 2 dagar och gav mig en tid!

Så de var snabba, antagligen pga hög misstanke om malignt melanom. Hoppas verkligen att det inte är något, men prognosen är väldigt olika beroende på i vilket stadie man diagnostiseras. Nu får jag inte lyfta min dotter på 5 veckor, innan det är helt läkt. Det känns jättejobbigt då hon är en mammagris, och bara är 1 år och 2 mån!

Visst var imorgon, du får svar på fvp?
  • 3hjärtan

Micka

Ja imorn får jag fvp svaret. Är som nervöst även fast jag vet svaret men kan inte sluta hoppas att de ringer och säger att det är bra.

• Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-13 13:09:16 följande:

Micka

Ja imorn får jag fvp svaret. Är som nervöst även fast jag vet svaret men kan inte sluta hoppas att de ringer och säger att det är bra.

Förstår det, hoppet är det sista man har! Så jobbigt att vänta på svar....så nervöst...tänker på dig.
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-13 13:09:16 följande:

Micka

Har du fått svar?
Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!