• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Hej!

Tänkte att jag startar den här tråden för alla oss som väntar fjärde barnet våren 2017! Roligt att prata med andra i samma situation om allt vad det innebär att få en fyra

Har fyllt 35 år och har en flicka född -07, en pojke, född - 08 och en flicka född -15, och väntar lilla Mini i magen bf 13 maj 2017

Välkomna!

• Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!
  • Seb81

Jag är också svullen och ser ut som att vara i månad 4 haha. Går inte att dölja om jag inte har tält på mig! Jobbar ju i butik, mina kollegor vet om och så fort det kommer någon som jag känner så drar jag in magen för kung och fosterland haha. Barnen & familjen vet, orkade inte gå runt med skenet uppe när jag mår pissdåligt från 10-16 på dagarna! Går in i vecka 9 på lördag!

Jag är så trött på dagarna så jag går av och illamående är i stort sett ständigt där.. Alla säger... Ät ät är, men va fan jag mår ju illa när jag äter haha. Det enda som får bort illamåendet är clementin men bara för stunden, äter en påse varje dag haha!

En sak till.... Nu när man är äldre... Ska jag smörja magen & brösten med fet kräm? Har lite bristningar sen innan på brösten men inte magen... Eller vet huden nu vad den gjort innan ;) Elastisk alltså! :)

Lilaemma, ja men så kan det väl vara? :)

• lilaemma
    Seb81 skrev 2016-10-03 08:26:52 följande:

Jag är också svullen och ser ut som att vara i månad 4 haha. Går inte att dölja om jag inte har tält på mig! Jobbar ju i butik, mina kollegor vet om och så fort det kommer någon som jag känner så drar jag in magen för kung och fosterland haha. Barnen & familjen vet, orkade inte gå runt med skenet uppe när jag mår pissdåligt från 10-16 på dagarna! Går in i vecka 9 på lördag!

Jag är så trött på dagarna så jag går av och illamående är i stort sett ständigt där.. Alla säger... Ät ät är, men va fan jag mår ju illa när jag äter haha. Det enda som får bort illamåendet är clementin men bara för stunden, äter en påse varje dag haha!

En sak till.... Nu när man är äldre... Ska jag smörja magen & brösten med fet kräm? Har lite bristningar sen innan på brösten men inte magen... Eller vet huden nu vad den gjort innan ;) Elastisk alltså! :)

Ja, jag kan ju fantisera om det i några timmar till i alla fall. De hade missat att avboka min tid för ultraljud, så jag tar chansen att göra ett till. Kanske kan jag få dem att ta ett till hcg.. Efter det borde jag ju kunna sluta nojja... ;)
  • Micka!
    Seb81 skrev 2016-10-03 08:26:52 följande:

Ja, det är jobbigt att må illa, jag blir bättre av mat och av att tugga tuggummi, och så dricker jag mycket vatten!

På jobbet vet de ingenting än, men vet inte hur länge till jag kan dölja det!

Jag har bristningar på magen, men inte brösten. Det blir ju vinter snart, så att smörja magen lite, är nog bra. Skinnet är nog inte för oelastiskt vid 35, hoppas jag

Lilaemma; det är ju svårt när man inte kan jämföra med andra, eftersom det är individuellt hur mycket hormon man har, vid vilken vecka, men normalt, så ska det ligga vid 7000 vid v 8 eller ännu mer, men sen finns det ju undantag! Förstår att du undrar och hoppas, bra att du får ett till vul :)
  • Micka!

Ringde bm idag, fick tid på MVC på fredag! Börjar kännas mer verkligt nu, har inte fattat riktigt än att jag är gravid. Ska bli kul att träffa bm, det blir tredje graviditeten som jag har henne med.

• Micka!
    3hjärtan skrev 2016-09-26 19:50:39 följande:

Hade ju trott vi skulle få gå ut med graviditeten idag efter kub. Men tyvärr fick jag väldigt dåliga siffror. Fick göra nipt. Sen blir det väl fostervattenprov på det.

Allt blev Som en mardröm nu

Hur går det? Har du fått svar....
  • 3hjärtan
    Micka! skrev 2016-10-04 18:08:53 följande:

Hur går det? Har du fått svar....

Inget svar. Undrar om det bara är de negativa svaren som kommer ut på Karolinska portalen. Så kanske de ringer när det är dåliga svar
  • Metamaja

Jag ansluter mig till skaran! Är 36 år och väntar nummer 4 med bf 9 maj 2017. Har en11 åring, en 7 åring och en 1,5 åring hemma.. ska göra kuben jag med. Fick fina siffror förra gången. Hoppas på fina siffror nu med. :)

• Seb81

Välkommet metamaja! :) :)

Jag var hos bm förra veckan för inskrivningssamtal :) så roligt och det blev mer verkligt såklart :) Kul Micka :) :D

Nu är det bara att vänta till v 43 då jag ska ta alla blodprover inför kub oxå!

Men vad är det som tar sån lång tid 3hjärtan? :( Min bm sa till mig att dom Ringer ALLTID när det är något fel, så det kanske är bra att du inte hört något? :)

• Micka!
    Metamaja skrev 2016-10-04 21:38:36 följande:

Jag ansluter mig till skaran! Är 36 år och väntar nummer 4 med bf 9 maj 2017. Har en11 åring, en 7 åring och en 1,5 åring hemma.. ska göra kuben jag med. Fick fina siffror förra gången. Hoppas på fina siffror nu med. :)

Hej! Kul, vi har liknande ålder på barnen, 2 lite äldre och så blir det 2 som blir lite yngre. När de andra 2 är tonåringar har man två busungar också! Är ju tidigt än, men har du börjat fundera på syskonvagn?

Är nervös för kubb, om man får dåliga siffror vet jag inte om jag kommer gå vidare med fvp, utan väntar nog till stora rulet...

Ska ta bort 2 födelsemärken på ryggen på fredag, men så glömde jag säga att jag är gravid, lär nog ringa Hc och koll att det är ok!! Vad tror ni?
  • Metamaja
    Micka! skrev 2016-10-05 14:02:31 följande:

Hej! Kul, vi har liknande ålder på barnen, 2 lite äldre och så blir det 2 som blir lite yngre. När de andra 2 är tonåringar har man två busungar också! Är ju tidigt än, men har du börjat fundera på syskonvagn?

Nej! Har inte börjat fundera på syskonvagn, tanken har inte ens slagit mig???? Men du fick mig agg börja fundera nu. ???????? fick brev idag och ska in och titta på pyret (kuben) den 24:e okt.

Är nervös för kubb, om man får dåliga siffror vet jag inte om jag kommer gå vidare med fvp, utan väntar nog till stora rulet...

Ska ta bort 2 födelsemärken på ryggen på fredag, men så glömde jag säga att jag är gravid, lär nog ringa Hc och koll att det är ok!! Vad tror ni?

Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!