• Seb81

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Hej!

Hänger på här! Är i v 6 nu :) tiden står stilla.... Vill ha första ul så jag vet att allt står rätt till!

Jag mår bra men med illamående som kommer & går. Mer vissa dagar och andra inget, konstigt! :)

Har stickningar i livmodertappen och värk i äggledarna, men det har jag haft sen dag ett tror jag.. Kände av 1,5 v innan mensen att något var annorlunda! Plussade v 3+1... Herre vad tidigt! 5 dagar innan mens!

Börjar känna av min trötthet nu med!

• Seb81

Har tre pojkar sedan innan, 17,11&9 år så detta är en sladdis för mig :) Jag är 35år och hinner fylla 36 åt innan bönan kommer! :) :)

Är väldigt rädd för missfall, aldrig fått det men såhär rädd har jag aldrig varit!! <3

• Seb81

Hej Micka!

Ja, jag får äta jag med för att inte må illa... Försöker att äta så mycket frukt det bara går.. Jag har redan nu börjat bli sugen på salt... Tidigt tycker jag haha. Så jag försöker hålla mig borta från salta godisar, samma som du.. Vill inte gå upp i vikt allt för mycket! :)

Å ja, en liten ettåring i sängen är inte bra gör sömnen :)

Jag har extremt mycket mardrömmar och drömmer mycket överlag nu alltså.. Så jag vaknar flera gånger på per natt... Så jobbigt. Riktigt hemska sömmar oxå :/

• Seb81

Men fy vad hemskt och jobbigt Lilaemma! Hör av dig till bm, du måste ju kolla upp detta! Styrkekramar!

Haha ja det där med att berätta för barnen kan vara knepigt Micka! Vi ska berätta ikväll tänkte vi och hoppas dom kan hålla en hemlis ;)

Vet inte hur än men det får komma i kväll när alla är samlade :)

Angående illamåendet...

Jag har ju mått illa till och från sen dagen plus... Men nu när jag gick in i v 7 blev det värre. Men saken är ju den att vissa dagar mår jag sämre och andra är det inte alls lika hemskt! Har du så med? Varför får man så?? Är det normalt?

• Seb81

Ja men så bra då att det inte är bara jag som har det så :) Jag har knappt mått illa med pojkarna så detta är nytt för mig med illamåendet :) Samma här... Jag kräks oxå nästa varje gång vid tandborstningen haha speciellt bär jag borstar på höger nedre sidan.. Då blir jag illamående på ett konstigt sätt och får kräkreflexer haha konstigt! Aldrig haft så! :/

Men alltså.. FINNAR... Jisses dom ploppar upp överallt... I hela ansiktet, nacken, ryggen & magen!! Det är ocå något nytt...!

Å så bra att du fick ta blodprov Lilaemma!! Jag håller alla tummar och tår för att allt ska se bra ut!!

Men då 3hjärtan :( vad tråkigt att höra!!! Men jag vet fler som fått dåliga tester och det har visat sig vara en frisk bebbe i magen ändå! <3

Och även tvärt om, en kompis till mig fick jätte bra provresultat men när han kom ut så hade han Downs... Så frågan är hur säkra dessa tester är! Mamman där fick efter det reda på fler familjer som det hade blivit exakt lika på..

Kämpa kämpa och hoppas att alla här får en lycklig graviditet!

• Seb81

Jag är också svullen och ser ut som att vara i månad 4 haha. Går inte att dölja om jag inte har tält på mig! Jobbar ju i butik, mina kollegor vet om och så fort det kommer någon som jag känner så drar jag in magen för kung och fosterland haha. Barnen & familjen vet, orkade inte gå runt med skenet uppe när jag mår pissdåligt från 10-16 på dagarna! Går in i vecka 9 på lördag!

Jag är så trött på dagarna så jag går av och illamående är i stort sett ständigt där.. Alla säger... Ät ät är, men va fan jag mår ju illa när jag äter haha. Det enda som får bort illamåendet är clementin men bara för stunden, äter en påse varje dag haha!

En sak till.... Nu när man är äldre... Ska jag smörja magen & brösten med fet kräm? Har lite bristningar sen innan på brösten men inte magen... Eller vet huden nu vad den gjort innan ;) Elastisk alltså! :)

Lilaemma, ja men så kan det väl vara? :)

• Seb81

Välkommet metamaja! :) :)

Jag var hos bm förra veckan för inskrivningssamtal :) så roligt och det blev mer verkligt såklart :) Kul Micka :) :D

Nu är det bara att vänta till v 43 då jag ska ta alla blodprover inför kub oxå!

Men vad är det som tar sån lång tid 3hjärtan? :( Min bm sa till mig att dom Ringer ALLTID när det är något fel, så det kanske är bra att du inte hört något? :)

• Seb81

Vad tråkigt att höra 3hjärtan :( håller alla tår & fingar som går!! <3

Jag har mått piss de senaste 4 dagarna... från att ha gjordens illamående och massa flytningar till att gå till noll illamående och flytningar :( (mina bröst är som meloner och man kan knappt ta i dem) Jag har ju fått för mig att jag kanske kommer få ms... men sen läste jag om spökveckor!? Är i v 9 idag... har ni haft dessa? Idag är jag lite illamående... men jag är sinnes orolig! Vet inte vad det är med mig... kan någon då ber min oro tro?? Så jävla jobbigt detta! Måste ringa bm på måndag och se vad jag ska göra... jag har verkligen ångest!!

Hur mår ni andra?

• Seb81

Hej!

Min kropp skrek att något fel.. kände mig inte gravid längre.. tyvärr så lever inte mitt foster. Var på vul idag... det har inte kommit ut än så vi väntar... ska tillbaka om en vecka och se, annars så får jag tabletter då! Skit surt detta, hamna på ruta -10 känns det som.. börja om...

Skönt Micka! Grattis<3

Lycka till alla! Kram

Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!