• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Hej!

Tänkte att jag startar den här tråden för alla oss som väntar fjärde barnet våren 2017! Roligt att prata med andra i samma situation om allt vad det innebär att få en fyra

Har fyllt 35 år och har en flicka född -07, en pojke, född - 08 och en flicka född -15, och väntar lilla Mini i magen bf 13 maj 2017

Välkomna!

• Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!
  • Micka!
    ummiiii skrev 2016-09-16 23:11:45 följande:

Hej! Jag har bf 23 maj 2017 efter beräknad mena

Plussade på BIM i onsdags. Dett är mitt 4:e. Har en flicka -11, en pojke -13 och en pojke feb -1 så det är tätt. Men jag är glad och förväntansfull. Inte mycket symptom ännu annat än äcklig smak från halsmandlarna och städmani. Min syster har också bf i maj -17 med fjärde. Så himla kul det känns. Tackar gud som lottat mig så lyckligt. :)

Oj, ja det var tätt Jag har 17 mån mellan mina första, och så blir det 22 mån mellan minsta och bebis. Har du tips på någon bra syskonvagn? Kul att din syster har bf samma månad, det är ju inte så vanligt!
  • Tvillingmamma92

Jag går med här om det går bra Glad Är gravid med mitt fjärde barn och har bf i april. Har tvillingar födda 12  och en född 14 :) Är 24 år, och känns inte så vanligt att vara så ung med många barn! efter detta är vi iaf klara har vi sagt Flört 
    kram på er tjejer.

• Tussilago6
    Tvillingmamma92 skrev 2016-09-17 13:51:21 följande:

Jag går med här om det går bra  Är gravid med mitt fjärde barn och har bf i april. Har tvillingar födda 12  och en född 14 :) Är 24 år, och känns inte så vanligt att vara så ung med många barn! efter detta är vi iaf klara har vi sagt  

kram på er tjejer.

Hej! Jag hade som du, fyra barn när jag var 24, varav två tvillingar! Nu har det dock gått 10 år till och jag väntar nu nr.6!
  • Tvillingmamma92
    Tussilago6 skrev 2016-09-17 14:48:11 följande:
    Hej! Jag hade som du, fyra barn när jag var 24, varav två tvillingar! Nu har det dock gått 10 år till och jag väntar nu nr.6!
    Grattis till nr 6!! När är bf? :) 
    Vi har inte berättat för alla än, då dem vi berättat för bara gett oss negativa reaktioner och det är jobbigt :( men det är väl väntat. Känner några med barn och de flesta har 1 eller max 2. 
    Vi planerade inte detta men blev som det blev ändå! och vi är lyckliga och det tycker jag är huvudsaken iaf. 
  • Micka!
    Tvillingmamma92 skrev 2016-09-17 19:26:31 följande:

Grattis till nr 6!! När är bf? :) 

Vi har inte berättat för alla än, då dem vi berättat för bara gett oss negativa reaktioner och det är jobbigt :( men det är väl väntat. Känner några med barn och de flesta har 1 eller max 2. 

Vi planerade inte detta men blev som det blev ändå! och vi är lyckliga och det tycker jag är huvudsaken iaf. 

Oj, vad har dom sagt? Låter ju inte roligt alls, jag har ingen aning om hur folk kommer reagera på att vi ska ha ett fjärde, men jag tycker man ska vara positiv, det är ju ett barn. Det är ju inte något dåligt! Gratulerar gör man väl, om det är första eller 7:e barnet som kommer!! Jag känner en familj som har 5 barn, en kollega har det också, min barnmorska har fyra, alla dom är positiva till fler barn. Det var faktiskt en manlig kollega till mig som tyckte jag skulle skaffa 4 barn istället för 3, när vi pratade om barn, det är bättre sa han, det ska vara jämnt antal

Få se vad de säger när jag berättar att jag är gravid igen!
  • ummiiii
    Micka! skrev 2016-09-17 09:18:22 följande:

Oj, ja det var tätt Jag har 17 mån mellan mina första, och så blir det 22 mån mellan minsta och bebis. Har du tips på någon bra syskonvagn? Kul att din syster har bf samma månad, det är ju inte så vanligt!

Ja mina äldsta två är det också 17 mån emellan, sen 24 mån till nästa och nu blir det 27 mån. Min syster och jag hade bf med tre veckors mellanrum på mitt första och hennes andra. Det är säkery ovanligt, och väldigt kul. Tredje barnet var jag gravid samtidigt som min mans brors fru. Kul att ha nån att föjas åt med, men det kan ju lika gärna vara en kompis och sådana kan man ju likagärna träffa på i en föräldragrupp eller i parken :).

Jag har inte erfarenhet av så många syskonvagnar. Har haft en: babyjogger city select, var så nöjd med den och den höll till två barn

Nu tror jag att jag klarar mig med åkbräda för tredje är så rörlig och somnar aldrig i vagn. Har en tilll kompis med city selectoch hon är också nöjd de. Är rejäl och stabil, lite tungkörd ochsvår att få upp på trottoarkanter men bra luftfria gummidäck och lätt att fälla ihop och variera i sammansättning. Bugaboo donkey gillar många men de jag känner som har den uppger att deb är lite ranglig. Måna alternativkan barnet inte sitta vänt mot mamma från dess att sittdel blir aktuellt och det ser jag som en stor nackdel.
  • ummiiii

Ville bara tillägga att min city select höll till fler barn än mina två för jag köpte den begagnad och gav bort den till en släktig med behov.

Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!