• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Hej!

Tänkte att jag startar den här tråden för alla oss som väntar fjärde barnet våren 2017! Roligt att prata med andra i samma situation om allt vad det innebär att få en fyra

Har fyllt 35 år och har en flicka född -07, en pojke, född - 08 och en flicka född -15, och väntar lilla Mini i magen bf 13 maj 2017

Välkomna!

• Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-18 05:54:04 följande:

CB har stsnnat på v 2-3. Tror inte detta går vägen.

Nä, jobbigt! Hur långt emellan har du testat? Hoppas det är nå fel på testet!
  • Tvillingmamma92
    Micka! skrev 2016-09-17 22:33:49 följande:
    Oj, vad har dom sagt? Låter ju inte roligt alls, jag har ingen aning om hur folk kommer reagera på att vi ska ha ett fjärde, men jag tycker man ska vara positiv, det är ju ett barn. Det är ju inte något dåligt! Gratulerar gör man väl, om det är första eller 7:e barnet som kommer!! Jag känner en familj som har 5 barn, en kollega har det också, min barnmorska har fyra, alla dom är positiva till fler barn. Det var faktiskt en manlig kollega till mig som tyckte jag skulle skaffa 4 barn istället för 3, när vi pratade om barn, det är bättre sa han, det ska vara jämnt antal

Få se vad de säger när jag berättar att jag är gravid igen!
    Nä jag tycker folk har så mycket åsikter om hur många barn man har! tycker också att man gratulerar men inte fått något :( vad roligt att du känner några med fler barn, vart bor ni någonstans? vi bor i västra götaland. :)
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-18 08:34:05 följande:

Nä, jobbigt! Hur långt emellan har du testat? Hoppas det är nå fel på testet!

8 dagar mellan testen, så det borde verkligen varit starkare nu..
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-18 19:35:30 följande:

8 dagar mellan testen, så det borde verkligen varit starkare nu..

Jobbigt, i vilken vecka ska du vara nu? Har du kontaktat vården, så de kan ta prover, eller göra vul?!
  • Micka!
    Tvillingmamma92 skrev 2016-09-18 18:05:53 följande:

Nä jag tycker folk har så mycket åsikter om hur många barn man har! tycker också att man gratulerar men inte fått något :( vad roligt att du känner några med fler barn, vart bor ni någonstans? vi bor i västra götaland. :)

Ja, åsikter och att dömma andra det har "folk" väldigt lätt för! Tråkigt....

Bor i Gävleborg, familjen som har fem hade fyra när jag var gravid med minsta på ett år, då blev de så sugna och skaffade en till! Pappan blev nog övertalad, men då när vi fått våran lilla tjej, log han stort, och tyckte att ska vi inte skaffa en fjärde precis som dom . Men jag tror att det blir sista nu, känner att jag nog inte räcker till annars. Fick gravid 2-3 väldigt snabbt efter bim, så är lite rädd för tvillingar, då blir det ju 5 barn! De blev gravid med tvillingar, fast ena dog i tidig graviditet.
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-18 20:47:25 följande:

Jobbigt, i vilken vecka ska du vara nu? Har du kontaktat vården, så de kan ta prover, eller göra vul?!

Ska vara 6+0 idag. Tänkte ringa BM imorgon, men tvivlar starkt på att de gör nånting annat än ber mig vänta...
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-18 21:12:04 följande:

Ska vara 6+0 idag. Tänkte ringa BM imorgon, men tvivlar starkt på att de gör nånting annat än ber mig vänta...

Antagligen, men att du får en tid inom en vecka i alla fall. Väntan är ju som tortyr. Men att testet visade som det gjorde, behöver inte betyda att det är något fel! Men vet hur det känns....
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-18 21:26:45 följande:

Antagligen, men att du får en tid inom en vecka i alla fall. Väntan är ju som tortyr. Men att testet visade som det gjorde, behöver inte betyda att det är något fel! Men vet hur det känns....

Har haft ganska många tidiga mf, minst 5 i alla fall. De tre graviditeter som lett till barn har jag knappt kunnat stå upp utan att kräkas... Den här gången har jag slagit kullerbyttor och åkt karusell... Då jag känner inga stora förhoppningar. Min enda lilla livlina är att jag testade så tidigt på morgonen... Men vid det här laget borde det inte spela någon roll... 6+0 är ju egentligen 4 veckor efter befruktning och CB bordebytt vecka i 5+0... Så den har ju fått en extra vecka på sig...
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-18 21:39:25 följande:

Har haft ganska många tidiga mf, minst 5 i alla fall. De tre graviditeter som lett till barn har jag knappt kunnat stå upp utan att kräkas... Den här gången har jag slagit kullerbyttor och åkt karusell... Då jag känner inga stora förhoppningar. Min enda lilla livlina är att jag testade så tidigt på morgonen... Men vid det här laget borde det inte spela någon roll... 6+0 är ju egentligen 4 veckor efter befruktning och CB bordebytt vecka i 5+0... Så den har ju fått en extra vecka på sig...

Ok, du kan ju prova med ett nytt test, men förstår hur du tänker, hoppas det ordnar sig! Graviditeter kan vara väldigt olika och lika....
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-19 12:24:34 följande:

Ok, du kan ju prova med ett nytt test, men förstår hur du tänker, hoppas det ordnar sig! Graviditeter kan vara väldigt olika och lika....

Fick tag i BM som hänvisade till KK och fick tag i KK och de låter mig komma på UL 3 okt. Så två veckors väntan max. Sen vet jag. Känns skönt. De sa att man inte skulle bry sig om CB att de alltid har fel..så jag försöker låtsas spm ingen ting i två veckor...
Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!