• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Hej!

Tänkte att jag startar den här tråden för alla oss som väntar fjärde barnet våren 2017! Roligt att prata med andra i samma situation om allt vad det innebär att få en fyra

Har fyllt 35 år och har en flicka född -07, en pojke, född - 08 och en flicka född -15, och väntar lilla Mini i magen bf 13 maj 2017

Välkomna!

• Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!
  • lilaemma
    Mor till Ella skrev 2016-09-12 19:56:50 följande:

Jag väntar mitt 4:e barn BF slutet av april början av maj.

Vid tidigare graviditeter har jag mått så illa vid denna tiden. Men nu svettas jag bara och har sug på olika saker. Uppblåst är jag också. Jag är bara i vecka 7-8 något sådant men ser ut som jag är i vecka 20.

Jag har 3 tjejer tidigare kan detta betyda att jag väntar en påg?

Hur har ni mått tidigare?

Har kräkts och mått tokilla oavsett kön, men bara tappat hörsel med pojkarna...
  • Mor till Ella

Hjälp kan detta verkligen stämma?

Efter att ha fixat i stallet med dotter lyft höbalar och slängt ner från loftet idag. Har jag nu så ont i fogarna... Jag är bara i vecka 8.

• 3hjärtan

[quote=76974111][quote-nick]Mor till Ella skrev 2016-09-16 04:55:15 följande:[/quote-nick]Hjälp kan detta verkligen stämma?

Efter att ha fixat i stallet med dotter lyft höbalar och slängt ner från loftet idag. Har jag nu så ont i fogarna... Jag är bara i vecka 8.[/

Kan tyvärr stämma. Kände av mina fogar då. Nu v12 får jag vända mig försiktigt i sängen annars smäller det bak. Har redan ont när jag går runt på jobbet så måste sätta mig ned och avlasta

• Tussilago6

Hej tjejer! Får jag också vara med här fast jag väntar sjätte barnet? Känns inte som det är lönt att starta en sån tråd... Jag är 34 år och mina barn är mellan 6-15. Jag är i v.5

• Micka!
    Tussilago6 skrev 2016-09-16 12:15:06 följande:

Hej tjejer! Får jag också vara med här fast jag väntar sjätte barnet? Känns inte som det är lönt att starta en sån tråd... Jag är 34 år och mina barn är mellan 6-15. Jag är i v.5

Självklart får du vara med här, härligt med 6 barn

Hur mår du? jag mår lite mer illa idag, men det blir bättre när jag äter!
  • Mor till Ella

Jag var på hälsosamtal idag och enligt bm skulle jag vara i vecka 8+2 idag.

Idag är jag förkyld och trött så in i bomben.

Jag är själv med kidsen och tänkte vara lat och beställa mat med utkörning.

• Tussilago6
    Micka! skrev 2016-09-16 15:38:23 följande:

Självklart får du vara med här, härligt med 6 barn

Hur mår du? jag mår lite mer illa idag, men det blir bättre när jag äter!

Tack! Jag mår bra, typ som vanligt. Skulle kunna ta lite illamående bara för att få känna mig lite gravid, haha. Det kanske jag får äta upp om ett par veckor men Jag kan känna lite molvärk som kommer och går, ibland blir jag rädd när det känns lite för lika mensvärk, men man får försöka slappna av och bara hoppas att lilla*n vill stanna i magen.

Har du några andra känningar?
  • Micka!
    Tussilago6 skrev 2016-09-16 17:20:01 följande:

Tack! Jag mår bra, typ som vanligt. Skulle kunna ta lite illamående bara för att få känna mig lite gravid, haha. Det kanske jag får äta upp om ett par veckor men Jag kan känna lite molvärk som kommer och går, ibland blir jag rädd när det känns lite för lika mensvärk, men man får försöka slappna av och bara hoppas att lilla*n vill stanna i magen.

Har du några andra känningar?

Lite molvärk, inte mycket alls! Så jag glömmer bort att jag är gravid flera gånger per dag. Är bara lite illamående, det går över när jag äter. Så här lite symtom som jag har nu, har jag aldrig haft! Kan det vara åldern..??.är ju 35 nu.....hoppas bara att lilla mini stannar
  • Micka!
    Mor till Ella skrev 2016-09-16 16:12:16 följande:

Jag var på hälsosamtal idag och enligt bm skulle jag vara i vecka 8+2 idag.

Idag är jag förkyld och trött så in i bomben.

Jag är själv med kidsen och tänkte vara lat och beställa mat med utkörning.

Minsta har feber och är gnällig, nu har hon somnat, och vi andra myser framför tv:n. Skönt med hämtmat ibland .

Jag är trött efter första jobbveckan efter mammaledigheten, undra vad chefen kommer säga om 2 månader, när han får reda på att jag kommer gå hem i vår igen!
  • ummiiii

Hej! Jag har bf 23 maj 2017 efter beräknad mena

Plussade på BIM i onsdags. Dett är mitt 4:e. Har en flicka -11, en pojke -13 och en pojke feb -1 så det är tätt. Men jag är glad och förväntansfull. Inte mycket symptom ännu annat än äcklig smak från halsmandlarna och städmani. Min syster har också bf i maj -17 med fjärde. Så himla kul det känns. Tackar gud som lottat mig så lyckligt. :)

Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!